Restaurant-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Whoosh » 15. dec 2015, 19:52

Du bist ein Schatz!
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Hunkat » 22. jan 2016, 09:58

Er der nogen der kan anbefale et godt sted i København i aften?

Det skal helst være et sted hvor man faktisk kan føre en samtale over et glas vin uden at blive helt ruineret (prisleje omkring 2-300)
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf sigge » 26. jan 2016, 09:37

Er der nogen steder i Frederikshavn, hvor man kan spise morgenmad fra kl. 8 ca.? Jeg planlægger minicruise til Oslo med et par kolleger, og vi overvejer at droppe morgenmaden ombord og finde noget at spise, når vi kommer i land. Men vi lægger allerede til kl. 7.30, så det er spørgsmålet, om der er noget, der har åbent så tidligt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf ManicNinja » 31. mar 2016, 13:39

Jeg har fået en ubændig trang til et godt glas vin og en simpel pasta lavet fra bunden på ægte italiensk manér.

Hvor i København skal jeg hen, hvis ikke min bankrådgiver skal indlede personligt vendetta mod mig efterfølgende? ;)

Bottega del Gusto i Frederiksborggade ligner et bud. Nogen, der har prøvet det?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf ManicNinja » 31. mar 2016, 13:40

Noget helt andet:

Er det sandt, at Vaffelbageren i Nyhavn er byens bedste? Eller kan I anbefale andre steder for indtagelse af denne delikate spise?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Patience » 27. apr 2016, 23:10

Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2658

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Venus222 » 28. apr 2016, 20:59

Hvor går man hen hvis man vil have lækre, fedtede, snaskede ribs i KBH/Roskilde/Køge? :)
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Lone » 28. apr 2016, 21:54

Patience skrev:Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?


Vi har været der for et års tid siden. Vi valgte den store menu (og mozarella som tilkøb), og maden var god. Stedet er fint nok, ikke vildt hyggeligt, men heller ikke alt for smart. Min anke gik på betjeningen, der virkelig ikke var ret god. Tror, vi havde fem-seks forskellige tjenere, og vi spiste åbenbart for langsomt, for de forsøgte et par gange at tage af bordet, inden vi var færdige med den servering, vi var i gang med...sådan noget irriterer mig helt vildt! Men altså, maden var rigtig fin, synes jeg
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Patience » 28. apr 2016, 22:30

Lone skrev:
Patience skrev:Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?


Vi har været der for et års tid siden. Vi valgte den store menu (og mozarella som tilkøb), og maden var god. Stedet er fint nok, ikke vildt hyggeligt, men heller ikke alt for smart. Min anke gik på betjeningen, der virkelig ikke var ret god. Tror, vi havde fem-seks forskellige tjenere, og vi spiste åbenbart for langsomt, for de forsøgte et par gange at tage af bordet, inden vi var færdige med den servering, vi var i gang med...sådan noget irriterer mig helt vildt! Men altså, maden var rigtig fin, synes jeg


Mange tak for dit svar . Det er lige præcis de ting du skriver, som jeg havde lidt på fornemmelsen. Jeg gider absolut heller ikke det der med at de næsten tager af bordet før man er færdig. Jeg leder efter et sted hvor vi kan sidde i ro og mag og nyde vores mad og hinanden selskab.
Jeg tror ikke det bliver Bäst i denne omgang. Der er så mange steder, vi gerne vil prøve.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Alphilia » 29. apr 2016, 05:52

Patience skrev:Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?


Jeg har ikke samme oplevelse af Bäst - de gange jeg har været der har betjeningen været fin og tjenerne har været gode til at præsentere maden i et fint tempo.
Vi har fået flere forskellige ting derinde og alt har været god kvalitet og virkelig lækkert hvis man er til små dele-retter, det er meget det der er konceptet, og så pizza.
Jeg synes ikke der er for smart og at der er ret hyggeligt
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf StripesAddict » 29. apr 2016, 05:57

Venus222 skrev:Hvor går man hen hvis man vil have lækre, fedtede, snaskede ribs i KBH/Roskilde/Køge? :)


I Roskilde ligger der en Ribhouse - jeg har dog ikke selv prøvet deres ribs - mindes dog at have hørt godt om dem. Der er også både Jensens og Bones, men så ville jeg nok hellere vælge førstnævnte.
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Patience » 29. apr 2016, 12:33

Alphilia skrev:
Patience skrev:Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?


Jeg har ikke samme oplevelse af Bäst - de gange jeg har været der har betjeningen været fin og tjenerne har været gode til at præsentere maden i et fint tempo.
Vi har fået flere forskellige ting derinde og alt har været god kvalitet og virkelig lækkert hvis man er til små dele-retter, det er meget det der er konceptet, og så pizza.
Jeg synes ikke der er for smart og at der er ret hyggeligt

Tak for svar. Det er det der er så svært når man skal vælge restaurant - alle råd er modsatrettede.
Men vi skal prøve den engang i hvert tilfælde, men det bliver nok ikke i denne omgang.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 769

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Kruspersille » 29. apr 2016, 12:49

Patience skrev:Er der nogen herinde der har spist på Bäst? Min kæreste og jeg skal til Kbh om et par uger og har længe haft kig på den. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om den er lidt for smart og ikke hyggelig? Vi har kig på deres store menu, men jeg har svært ved at gennemskue om det kun er deres pizza og mozzarella der er interessant, for det er de ting alle fremhæver i anmeldelser. Nogen input?


Jeg synes, der er megahyggeligt på Bäst og ikke specielt smart. Jeg har kun smagt deres pizzaer og de var rigtig gode, og det er hyggeligt at dele. Deres drinks er også gode! Vi havde modsat en rigtig god oplevelse af betjeningen, der var næsten lige så mange tjenere som besøgende (og der var helt fyldt, det er nok min hovedanke, at man ikke kan komme forbi uanmeldt, ihvertfald ikke de gange, vi har prøvet), og de var supersøde og spørgende uden at være påtrængende. Min kæreste snakker stadig om det, han går meget op i den slags ting :D
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf achillaxedprune » 29. apr 2016, 15:03

Fyrst Eberhard skrev:
Newsugar skrev:Kan i anbefale en lækker restaurant i københavn til en romantisk 1 års bryllupsdag? Er meget sjældent i kbh så kender intet til det forskellige. Budget måske 3-400kr pr person. Gerne et hotel med overnatning også hvis i kan anbefale det ☺

Kjøbenhavn, var ualmindeligt lækkert til prisen, sidst jeg var der.

I burde kunne få en god oplevelse inden for budgettet. Men er I villige til at ofre lidt ekstra, vil jeg dog klart anbefale at prøve en af deres sammensatte menuer med vinmenu. Helt latterligt godt.

http://kjobenhavn.dk/dk/


Kjøbenhavn er nemlig rigtig fin.. Og de er med i earlybird-konceptet. Dvs. man kan få en 3-retters for 200 kr., hvis man tør satse på de har bord samme dag man skal ud. Earlybird kan generelt anbefales! https://www.earlybird.dk

Herudover synes jeg Søren K i diamanten og The Red Box på Borgergade begge er rigtig lækre. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf sigge » 7. jul 2016, 10:46

Er der nogen, der kan anbefale et godt frokoststed i Thy?
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"