Let mad til hyggeaften

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Let mad til hyggeaften

Indlægaf RavenClaw » 22. jul 2018, 07:33

Jeg skal stå for en opvarmningshyggeaften for mine naboer dagen før vores årlige sommerfest. Der er nemlig en del, der har meldt ud, at de ikke kan deltage i festen om lørdagen, men i stedet kan fredag.

Budgettet for de to fester er under ét, og derfor løber størstedelen af pengene til den rigtige fest, hvor vi skal have god mad, drikkelse osv.

Det bliver en spilaften med brætspil, kortspil og hvad vi ellers har i gemmerne. Jeg vil derfor gerne have, at der var en let spise, som folk kunne indtage under hyggen. Der kommer til at være snacks på bordet, men da det er i aftentimerne, tænker jeg, det er smart med rigtig mad.

Det er her, I kommer ind i billedet, for jeg er lidt idéforladt. Mine eneste krav er, at det er billigt og kan laves til mange uden at tage en hel dag. Noget må gerne kunne laves dagen i forvejen, vi har rogeligt med køleskabsplads. Vi bliver nok en 20-30 stykker. Lørdag til selve festen skal vi have grillmenu med byg-selv burgere, eller hvis tørken fortsætter tortillas. Hvad ville I servere til sådan et gilde?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Bergen
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 467
Likede indlæg: 11851

Re: Let mad til hyggeaften

Indlægaf Bergen » 23. jul 2018, 09:21

Sushi. Laver man det selv, så er prisen fornuftig.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Let mad til hyggeaften

Indlægaf thomassneum » 23. jul 2018, 09:59

Jeg smider nogle gange denne på:

Det er let, koster ikke alverdens, smager godt.

Tomat og mozzarella-skiver m. olivenolie, basilikumblade, salt og citron.
Små krydrede pølser (sorizzo) med baconsvøb. Jeg lægger et par rosmarinblade inde i svøbet.
Brød ristet i smør og hvidløg, m. groft salt strøget over.
Kryddersmør og Aioli til.

Pøelser.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4846
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Let mad til hyggeaften

Indlægaf Stars » 23. jul 2018, 10:34

Jeg kunne godt finde på at lave en pastaret a la lasagne, bare med små pasta'er, så det kan spises kun med gaffel og servere i skåle.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Mad og drikke"