Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24983
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf Wizzze » 31. jul 2018, 21:35

Selma156 skrev:Runde nachos med salt, et godt lag friskrevet cheddar, grønne jalapenos. Må gerne drysses med koriander efterfølgende.

Fed creme fraiche og masser af grov guacamole. FOR GUDS SKYLD IKKE den dér wannabe flade grønne substans, de serverer på et utal af caféer. Så tager de 100 kr for nachos, og serverer FALSK guacamole! Guacamolen er det vigtigste.


I USA laver de fleste gode steder, guac lige ved bordet frisk til dine nachos :savl:

1
Do as I say! :whip:
MissB
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 252
Likede indlæg: 2117

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf MissB » 1. aug 2018, 03:43

Daine skrev:
zembra1986 skrev:
Daine skrev:
zembra1986 skrev:
Daine skrev:Jer der laver lag-opdeling - hvordan får I smeltet osten i mellemlagene før den øverste er branket? De gange jeg har prøvet det, har nederste lag knap været smeltet, før øverste lag var mere end well done.


Det har aldrig været et problem her, alt osten smelter fint samtidig. Måske du har for høj varme på? Jeg plejer kun at give dem 160-170 grader.

Det kan godt være det er det :gruble: Jeg plejer at give dem 180-200 grader alt efter hvor sulten jeg er :genert:


Ja, nogle gange skal det gå hurtigt, når sulten melder sig :D Men prøv det :gogo:

I will! Efter denne tråd skal jeg vist have nachos i weekenden. Jeg trænger! :lol:



Ellers så put sølvpapir over i de første 5 minutter :)
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf Juki » 1. aug 2018, 05:36

Wizzze skrev:I USA laver de fleste gode steder, guac lige ved bordet frisk til dine nachos :savl:


Jeg forstår ikke hvad han siger man han ser vældig prof ud og gør det meget autentisk og overbevisende :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf Selma156 » 1. aug 2018, 07:47

Jeg vil have en privat guacamolekok stående i mit køkken :love:
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf PaleSeptember » 1. aug 2018, 13:23

OK, her kommer den bedste opskrift på nachos - er I klar?

Tortillachips med salt lægges i et tyndt lag. Ovenpå lægges klatter af hot salsa, hakkede jalapenos, stykker af kylling OG skiver af chorizo (typen, der er bundet sammen i enderne). Der rives et godt lag af både mild og lagret cheddar hen over.
Lav så mange lag, du har lyst til - en pose tortillachips rækker hos os til 2 lag i et stort fad.

Tilbehøret er hot salsa, creme fraiche og HJEMMELAVET guacamole i rigelige mængder.

Velbekomme ;)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf Juki » 1. aug 2018, 13:59

PaleSeptember skrev:OK, her kommer den bedste opskrift på nachos - er I klar?

Tortillachips med salt lægges i et tyndt lag. Ovenpå lægges klatter af hot salsa, hakkede jalapenos, stykker af kylling OG skiver af chorizo (typen, der er bundet sammen i enderne). Der rives et godt lag af både mild og lagret cheddar hen over.
Lav så mange lag, du har lyst til - en pose tortillachips rækker hos os til 2 lag i et stort fad.

Tilbehøret er hot salsa, creme fraiche og HJEMMELAVET guacamole i rigelige mængder.

Velbekomme ;)

Bliver chipsene ikke bløde af det salsa og chorizo under osten?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf PaleSeptember » 1. aug 2018, 14:02

Juki skrev:
PaleSeptember skrev:OK, her kommer den bedste opskrift på nachos - er I klar?

Tortillachips med salt lægges i et tyndt lag. Ovenpå lægges klatter af hot salsa, hakkede jalapenos, stykker af kylling OG skiver af chorizo (typen, der er bundet sammen i enderne). Der rives et godt lag af både mild og lagret cheddar hen over.
Lav så mange lag, du har lyst til - en pose tortillachips rækker hos os til 2 lag i et stort fad.

Tilbehøret er hot salsa, creme fraiche og HJEMMELAVET guacamole i rigelige mængder.

Velbekomme ;)

Bliver chipsene ikke bløde af det salsa og chorizo under osten?


Nej, men der skal heller ikke voldsomt meget salsa på, bare nogle små klatter rundt omkring. Og chorizoen gør dem heller ikke bløde.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf Daine » 1. aug 2018, 14:09

Der er flere af jer der sætter små klatter af salsa imellem lagene. Hvad gør det godt for smagsmæssigt? *nysgerrig* Jeg har altid kun fået salsa ved siden af.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf Æble » 4. aug 2018, 05:12

Daine skrev:Der er flere af jer der sætter små klatter af salsa imellem lagene. Hvad gør det godt for smagsmæssigt? *nysgerrig* Jeg har altid kun fået salsa ved siden af.


Den bliver lidt tykkere og smager bedre. Lissom tomat sovs der har kogt ind vs en der er kold.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf LaMariposa » 4. aug 2018, 07:01

De skal bare være som på Blue Taco :D Super sprøde blue corn nachos med cheddar oven på og frisk guacamole ved siden af.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf Daine » 4. aug 2018, 07:03

Lige nu: Aldrig serveret mere.


Jeg spiste så stor en portion i går til aftensmad, at jeg havde kvalme da jeg gik i seng i nat. Jeg lærer aldrig at nøjes med “lidt, men godt” :ninja:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan foretrækker du dine Nachos?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. aug 2018, 20:27

Salte nachos med en blanding af cheddar og mozzarella mellem hvert lag og ovenpå.

Gerne med krydret oksekød eller kylling.

Guacamole, stærk salsa og creme fraiche ved siden af.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"