Er jordbær sæsonen slut??

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Jordbærsøger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. aug 2018, 23:24
Kort karma: 0

Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf Jordbærsøger » 3. aug 2018, 23:29

Hej alle i skønne mennesker!!

Jeg skal holde bryllup her i august og skal bruge nogle store flotte jordbær men læser mig frem til at sæsonen måske er slut ?? Er der nogen der ved HVOR man kan købe dem, hvis muligt, så kom meget gerne med jeres bud! Også hvis i kender nogle private forhandlere!

Mvh
Jordbærsøgeren i denne varme :panik:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf Daine » 4. aug 2018, 07:01

Det bedste bud er nok de store supermarkeder - Bilka, Føtex, måske Irma? De to første har deres “Princip”serie, der har de ihf haft lækre jordbær i flere måneder. Men de er også ret peberede i pris.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf fisken80 » 4. aug 2018, 10:41

Ja, det er den. I hvert fald for de danske jordbær. Du kan være heldig at finde tyske bær, der er ok pæne, men ikke danske. Jeg har spurgt flere af dem jeg normalt handler hos på torvet og de siger samstemmende, at det er slut med danske bær i år.
Sæsonen blev kortere end normalt, fordi det var så varmt og solrigt fra starten, det gjorde, at alle bær nærmest blev røde og modne på samme tid også dem, der egentlig først skulle blive det senere (har jeg læst et sted).
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13850

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf RavenClaw » 4. aug 2018, 10:54

fisken80 skrev:Ja, det er den. I hvert fald for de danske jordbær. Du kan være heldig at finde tyske bær, der er ok pæne, men ikke danske. Jeg har spurgt flere af dem jeg normalt handler hos på torvet og de siger samstemmende, at det er slut med danske bær i år.
Sæsonen blev kortere end normalt, fordi det var så varmt og solrigt fra starten, det gjorde, at alle bær nærmest blev røde og modne på samme tid også dem, der egentlig først skulle blive det senere (har jeg læst et sted).


Vi plejer at have, så vi kan dække hele sommeren, men ganske rigtigt, de blev modne længe før tid, og de var ret smagsløse pga. varmen. Vi løb tør allerede før Skt. Hans
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf 1234 » 4. aug 2018, 11:02

Jeg så dansk bær i SuperBrugsen i dag. De var ganske okay. Ikke Fantastisk, men der var flotte bær imellem.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf hotlips » 4. aug 2018, 15:34

Der skulle nu nok være nogle fra andre lande der har fået sol endnu, de er som regel mindre og mere smagfulde end de store drivhus bær der er om vinteren, men der er jo jordbær året rundt i handlen nu, du skal bare passe på med de store,mange har kun lige fået farve og de er enten grønne omkring blomsten eller er lige så hårde som hvis de var grønne og smager som om de stadig er det.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf Wizzze » 4. aug 2018, 15:45

1234 skrev:Jeg så dansk bær i SuperBrugsen i dag. De var ganske okay. Ikke Fantastisk, men der var flotte bær imellem.


Ja de er flotte at se på, men smagen er elendig!
SB har også nogen sampak, med hindbær, blåbær og jordbær, der er jordbærret bedre end bakkerne med danske jordbær.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf Lurende Peber » 4. aug 2018, 15:56

Der var danske jordbær på Køge torv i dag. Ikke alle så pæne men måske smagen var ok?
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf Olaf » 4. aug 2018, 16:55

Jeg kørte forbi kildebrønde i dag og der var stadig til salg skilt. Ved dog ikke hvor store de er
0
Jordbærsøger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. aug 2018, 23:24
Kort karma: 0

Re: Er jordbær sæsonen slut??

Indlægaf Jordbærsøger » 4. aug 2018, 19:58

Mange tak til jer allesammen! Jeg skal køre til Århus, så må kigge mig om der efter dem hos de store forhandlere :P
0

Tilbage til "Mad og drikke"