Dit “hade” cuisine

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Fru Sunshine » 7. aug 2018, 11:46

Det svenske køkken er jeg ikke udpræget begejstret for.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Charly » 7. aug 2018, 13:15

1234 skrev:Jeg er ikke særlig vild med tysk mad. Det er alt for tungt til mig. På vores ferie forlanger min mand altid, at vi spiser lokal mad, en efter 3 dage i Tyskland gav han op på sidste ferie :lol:

Jeg må altså lige forsvare det "østeuropæiske" køkken. Ja polsk og tjekkisk mad er ikke det lækreste. Det minder meget om det tyske, men der er nu nogle østeuropæiske lande der laver ret god mad. Moldoviske har blandt andet nogen ret lækre retter og det samme med mange af cuisinerne på Balkan.

Jeg fandt også ud af på vores sidste ferie at jeg ret hurtigt bliver træt af indonesisk eller nok nærmere javanesisk mad. Altså det smager fint, men der er bare ris i nærmeste alle retter og det orker jeg bare ikke i længden.

Ungarsk mad kan også være virkelig lækkert :)
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Daine » 7. aug 2018, 23:31

Jeg rejser sjældent og kender ikke så meget til de udenlandske køkkener. Og der er derfor heller ikke et specielt køkken der er mit hade-køkken, det er mere ingredienserne. Jeg kan ikke tåle (eller lide) stærk mad, så meget mexicansk, indisk og thai er udelukket. Jeg er heller ikke meget for ultra tunge og “fedtede” retter og jeg kunne forestille mig at nordøsteuropæisk mad som oftest hørte under den kategori.
Jeg har smagt traditionelt bosnisk mad engang, og det var heller ikke lige min kop te. Og deres kager er frygtelige!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf LaMariposa » 14. aug 2018, 20:40

Vil ikke sige, at jeg ligefrem hader det, men det amerikanske køkken er dødkedeligt (bortset fra burgere, som billiebean også er inde på). Der er for meget fedt, for meget sukker, for meget hvedemel og for dårligt kød. Til gengæld smager det ikke af noget som helst. Øv...

USA er det eneste sted, hvor jeg har haft decideret madlede. Kunne gå rundt i Dillons med min indkøbsvogn i evigheder, og der var bare intet, jeg havde lyst til at spise.
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Mad og drikke"