Dit “hade” cuisine

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf 1234 » 6. aug 2018, 15:57

HappyPaww skrev:
Spjaerten skrev:Hollandsk og belgisk mad siger mig ikke rigtig noget. Kender ingen retter derfra jeg tænker wauw. Tysk, kan kun komme i tanke om snitzel som er godt.
Alt østeuropæisk, fra Balkan, græsk og tyrkisk går jeg for det meste udenom.

Årh Moules Frites er da fantastisk :love:

Græsk er jeg enig i er virkelig kendeligt. Friture og tzatziki til alt. Og det bulgarske et meget derhenad, dog har de lækker fisk :)


Belgisk øl, chokolade og vafler er vel også en del af deres køkken :love:

Men egentlig er det lidt svært at kalde noget et belgisk køkken, fordi den ene halvdel spiser fransk den anden hollandsk. Det var i hvert fald mit indtryk, da jeg boede der.
Senest rettet af 1234 6. aug 2018, 15:59, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Spjaerten » 6. aug 2018, 15:59

1234 skrev:
HappyPaww skrev:
Spjaerten skrev:Hollandsk og belgisk mad siger mig ikke rigtig noget. Kender ingen retter derfra jeg tænker wauw. Tysk, kan kun komme i tanke om snitzel som er godt.
Alt østeuropæisk, fra Balkan, græsk og tyrkisk går jeg for det meste udenom.

Årh Moules Frites er da fantastisk :love:

Græsk er jeg enig i er virkelig kendeligt. Friture og tzatziki til alt. Og det bulgarske et meget derhenad, dog har de lækker fisk :)


Belgisk øl, chokolade og øl er vel også en del af deres køkken :love:

Men egentlig er det lidt svært at kalde noget et belgisk køkken, fordi den ene halvdel spiser fransk den anden hollandsk. Det var i hvert fald mit indtryk, da jeg boede der.

Enig det er gode ting men ikke mad ;)
0
Tryk på * :slem:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf 1234 » 6. aug 2018, 16:00

Spjaerten skrev:
1234 skrev:
HappyPaww skrev:
Spjaerten skrev:Hollandsk og belgisk mad siger mig ikke rigtig noget. Kender ingen retter derfra jeg tænker wauw. Tysk, kan kun komme i tanke om snitzel som er godt.
Alt østeuropæisk, fra Balkan, græsk og tyrkisk går jeg for det meste udenom.

Årh Moules Frites er da fantastisk :love:

Græsk er jeg enig i er virkelig kendeligt. Friture og tzatziki til alt. Og det bulgarske et meget derhenad, dog har de lækker fisk :)


Belgisk øl, chokolade og øl er vel også en del af deres køkken :love:

Men egentlig er det lidt svært at kalde noget et belgisk køkken, fordi den ene halvdel spiser fransk den anden hollandsk. Det var i hvert fald mit indtryk, da jeg boede der.

Enig det er gode ting men ikke mad ;)


For mig er alt jeg spiser eller drikker mad :fløjt:
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Sophies-mor » 6. aug 2018, 16:07

Jeg har vist ikke decideret noget hadekøkken.
:gruble:
For mig er det mere de enkelte retter.

Men en filippinsk kok, der skal lave dansk mad er virkelig en udfordring af de mindre gode i mange henseender.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Juki » 6. aug 2018, 16:08

Jeg kan ikke komme på noget.

Det færøske køkken siger mig umiddelbart ikke så meget, men jeg har ikke smagt det. Det virker noget ensidigt og "kønsløst" umiddelbart. Det er det samme med sushi.

Alt for stærk mad, for fed mad, kedelig mad pga. manglende smag, "forkert" konsistens, dårlige råvarer og forkert tilberedning kan ødelægge hvilket som helst madlavning for mig
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf 1234 » 6. aug 2018, 16:10

Sophies-mor skrev:Jeg har vist ikke decideret noget hadekøkken.
:gruble:
For mig er det mere de enkelte retter.

Men en filippinsk kok, der skal lave dansk mad er virkelig en udfordring af de mindre gode i mange henseender.

En serbisk kok der laver dansk julemad kan også være en katastrofe!
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Sophies-mor » 6. aug 2018, 16:12

1234 skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg har vist ikke decideret noget hadekøkken.
:gruble:
For mig er det mere de enkelte retter.

Men en filippinsk kok, der skal lave dansk mad er virkelig en udfordring af de mindre gode i mange henseender.

En serbisk kok der laver dansk julemad kan også være en katastrofe!

Det tror jeg gerne :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Urtekussen » 6. aug 2018, 16:34

Græsk. Jeg kan lide feta og tsaziki, men absolut ikke oliven.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Ondemand » 6. aug 2018, 16:41

Filippinsk .. hvor mange filippinske restauranter er du stødt på udenfor Filippinerne? Næppe mange, og det er der en god grund til :wacko:
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Vixen » 6. aug 2018, 18:17

Jeg synes virkelig, vietnamesisk mad er røvkedeligt. Det er sundt, ja, men smagløst. Jeg har tilbragt en måned i Vietnam, og ikke så længe efter blev det megapopulært herhjemme, så jeg har virkelig fået det meget og jeg KAN bare ikke se det fede i pho-suppe, friske forårsruller (som virkelig er blevet en landeplage - seriøst, gulerødder og agurk pakket ind i et smagløst kondom dyppet i peanutbutter og soya er IKKE nice) og alt deres andet fesne mad. Jeg synes simpelthen ikke, der er smag nok i, og selvom det er lækkert med de friske, sprøde grøntsager og urter, så er det altså ikke nok.
Senest rettet af Vixen 6. aug 2018, 20:53, rettet i alt 1 gang.
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Selma156 » 6. aug 2018, 19:24

Jeg er virkelig ikke tosset med det østafrikanske køkken. Chapati, jo, men alt andet. Ugali hænger mig langt ud af halsen! (En meget stiv og smagløs majsgrød, som spises hver. fucking. dag).

Britisk mad er også rimelig kedeligt, bortset fra en god gang fish'n'chips med tartarsauce eller pie!

Færøsk mad er.. Specielt. Og egentlig lækkert nok, noget af det. Men tørfisk og skærpekød bliver aldrig min livret.

Så forstår jeg ikke helt hypen af asiatisk mad generelt. Jeg har aldrig været tosset med sushi, og kan næsten ikke forestille mig noget værre end en kinesisk buffet her i Danmark. Thaimad bliver ofte for stærkt. Indisk derimod! Og så smagte jeg ramen for første gang forleden, det var ret godt.

I New Zealand fik jeg heller ikke særligt spændende mad. Måske var det fordi jeg var der på backpackerbudget, og ofte bare købte noget hurtigt eller lavede noget kedelig mad selv.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf billiebean » 6. aug 2018, 19:30

Amerikansk mad. Altså en lækker burger er selvfølgelig nice, men generelt har den mad jeg har fået derovre været alt for fed, fake og ikke-nærende.
2
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Stars » 7. aug 2018, 07:45

HappyPaww skrev:

Marokkansk - kanel og rosiner skal ikke i mad



Lige mine ord
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Guilded_Lily » 7. aug 2018, 08:08

Jeg har ikke været så vidt ude i verden, men jeg kan ikke få tjekkisk og tysk mad ned. Det er simpelthen for ulækkert!

Thaimad forstår jeg absolut ikke hypen af. Hvorfor spise sæbe med kokosmælk og rød/grøn karry, der ødelægger alle former for eventuelle smagsnuancer? Alt smager jo ens?
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Dit “hade” cuisine

Indlægaf Skorstenen » 7. aug 2018, 11:34

Nu er jeg ikke voldsomt berejst, så jeg har ikke prøvet mange autentiske køkkener. Så det jeg har smagt, har mest været herhjemme. Og der er mit hadekøkken nok Thai. Vi fik thai engang, bestilte det i Mild udgave, det var totalt uspiseligt og vi gik efter at have smagt få bidder. Det er simpelthen for stærkt for mig.
På Færøerne, Island og Grønland tror jeg nok jeg ville dø af sult med det de serverer deroppe.
0

Tilbage til "Mad og drikke"