Ny Cana Cola?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf Nacaw » 20. sep 2018, 21:33

Netto har haft den som noget de kalder spotvarer. Det betyder at den ikke er fast sortiment. Jeg har intet at gøre med drikken, og kan heller ikke vurdere kvaliteten da jeg ikke har smagt den. Du må nok skrive til direkte til Netto for et fyldestgørende svar. Nogle få Google søgninger på engelsk burde dog verificere at den eksisterer.

CBD er ikke ulovligt at indtage, eje, eller være påvirket af. Heller ikke når man kører bil. Den findes ikke på listen af
bevidsthedspåvirkende stoffer, og man tester ikke for det. Hvis jeg gentager det flere gange nu, bliver jeg til en papegøje. Kan vi ikke blive enige om at det er unødvendigt? :kryds:
0
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf Nacaw » 20. sep 2018, 23:35

Så er vi altså tilbage ved, at du ikke kan bevise din påstand om forsikringsansvar. Det er også fint nok, bare lidt spild af tid når en diskussion bliver cirkulær. CBD er måske et tvivlsomt stof i din optik, men det er ikke tilfældet i lovgivningen. Her er det tydeligt, at THC er defineret som det tvivlsomme stof.

Mon ikke vi får Cana-Cola om et par år, sammen med EU lovgivning som godkender det som levnedsmiddel. Alt andet ville næsten undre mig :)
0
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf Nacaw » 21. sep 2018, 10:40

CBD har gavnlige effekter for nogle syge mennesker, derfor er det godkendt til behandling. Problemet er, at selvom det ER godkendt, vil få læger udskrive det. Folk køber så det godkendte lægemiddel ulovligt. Men det er ikke et tvivlsomt stof, det et nemlig godkendt :)

Hvis CBD også viser sig at have gavnlige effekter for raske mennesker samt få/små bivirkninger, er det værd at lovliggøre i håndkøb. Det har intet at gøre med lovliggørelse af hash og THC.
0
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf Nacaw » 21. sep 2018, 20:31

Man har ret til at være kritisk overfor lægestanden, når et godkendt lægemiddel ikke bliver udskrevet til patienterne. Ikke forstået på den måde at man bør bryde loven, men at der må findes en faglig grund. Den grund er ofte "CBDs virkning og bivirkninger ikke er videnskabelig dokumenteret". Og netop det mener jeg faktisk ikke bør være op til den enkelte læge at vurdere. Når et middel er blevet godkendt af lægemiddelstyrelsen, må lægerne rette ind.
0
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf Nacaw » 21. sep 2018, 21:06

Nej, jeg mener at lægemiddelstyrelsen ved bedre end en læge. Hvis noget er godkendt, skal det ikke dobbelt godkendes af lægen.
0
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf Nacaw » 22. sep 2018, 23:32

Falstria skrev:
Nacaw skrev:Nej, jeg mener at lægemiddelstyrelsen ved bedre end en læge. Hvis noget er godkendt, skal det ikke dobbelt godkendes af lægen.


Sådan er det med lægemidler, alle de lægemidler lægemiddelstyrelsen har godkendt.

De skal ordineres af en læge, ofte på recept.


Hver enkelt læge skal ikke personligt undersøge om medicins effekt og bivirkninger er videnskabelig dokumenteret. Det har vi en styrelse til.
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf Fru.skruk » 23. sep 2018, 03:14

Nacaw skrev:
Falstria skrev:
Nacaw skrev:Nej, jeg mener at lægemiddelstyrelsen ved bedre end en læge. Hvis noget er godkendt, skal det ikke dobbelt godkendes af lægen.


Sådan er det med lægemidler, alle de lægemidler lægemiddelstyrelsen har godkendt.

De skal ordineres af en læge, ofte på recept.


Hver enkelt læge skal ikke personligt undersøge om medicins effekt og bivirkninger er videnskabelig dokumenteret. Det har vi en styrelse til.


Men styrelsen har ikke undersøgt cannabis. Det er blevet politisk dikteret at det skal godkendes UDEN kendskab til bivirkninger/effekter. Det er NETOP den enkelte læge, der på forsøgsbasis skal udskrive og så melde tilbage til Sundhedsstyrelsen om der er bivirkninger eller virkning af stoffet.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/spec ... ssionelle/

Det er totalt omvendt i forhold til andre lægemidler. De personer, der får udskrevet medicinsk cannabis er med i en forsøgsordning. De er altså forsøgspersoner.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf ExCoastal » 23. sep 2018, 06:33

Jeg tror, at 20 år med medicinsk cannabis i Californien har givet mange erfaringer, selvom det er småt med officielle undersøgelser.

CBD produkter kan købes nede i den lokale kiosk, men der er også lægemidler godkendt af FDA. CBD har åbenbart en stor effekt på visse typer af epilepsi.
https://www.leafly.com/news/politics/is ... -not-clear

Men okay, jeg bor jo et sted, hvor THC produkter kan købes frit, så jeg kan ikke se, hvorfor CBD produkter er så kontroversielle. Et par som jeg kender har en teenage dreng med autisme, og han kan ikke altid styre sine følelser, og han kan også blive voldelig. CBD har hjulpet ham meget, han kan slappe af og tænke over hans handlinger. Han er på ingen måde høj eller skæv.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ny Cana Cola?

Indlægaf LaScrooge » 23. sep 2018, 06:53

Falstria skrev:Hvad er cocktail effekten af canabis i cola, hvem har undersøgt det?


Cocktaileffekt af hash og cola: se 90% af alle unge i alderen 13-21.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Mad og drikke"