Actifry-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Jungletiger » 13. dec 2015, 15:14

Fillie skrev:
Flora skrev:
Fillie skrev:
Flora skrev:Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D


Airfryeren fra Philips føler sig udenfor. :sur:

Ej, jeg synes, den er ligeså god, så tag den endelig med i dine overvejelser. :)


Jeg har faktisk kigget på den. Den er jo billigere end de andre, så hvis den fungerer lige så godt kan man jo lige så godt købe den :).

Kan man lave chips i den egentlig? Har altid ledt efter en metode til at lave sunde chips der rent faktisk smager ordentligt. Er dette mon svaret på mine bønner? :kryds:


Ja - og med succes! :ivrig:


Er ret ny på Actifry fronten, så er lidt nysgerrig for at vide, hvordan du laver chips i den?
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Fillie » 13. dec 2015, 21:29

Jungletiger skrev:
Fillie skrev:
Flora skrev:
Fillie skrev:
Flora skrev:Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D


Airfryeren fra Philips føler sig udenfor. :sur:

Ej, jeg synes, den er ligeså god, så tag den endelig med i dine overvejelser. :)


Jeg har faktisk kigget på den. Den er jo billigere end de andre, så hvis den fungerer lige så godt kan man jo lige så godt købe den :).

Kan man lave chips i den egentlig? Har altid ledt efter en metode til at lave sunde chips der rent faktisk smager ordentligt. Er dette mon svaret på mine bønner? :kryds:


Ja - og med succes! :ivrig:


Er ret ny på Actifry fronten, så er lidt nysgerrig for at vide, hvordan du laver chips i den?


Ultratynde og godt krydrede kartoffelskiver med en smule olie og masser af varme: Det bliver super lækkert. :gogo:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Pussikat82 » 13. dec 2015, 22:09

Aner intet om maskinen eller modellen, men Føtex har Actifry Essential til 799 kr frem til på fredag.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Pussikat82 » 14. dec 2015, 11:38

Har spottet endnu et Actifry-tilbud. Imerco har Actifry varmluft friture til 1299,95 kr lige nu.
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Myresluger » 26. dec 2015, 22:33

Vi har fået en til jul og jeg glæder mig til at tage den i brug... så gode ideer modtages med kyshånd:)
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Flora » 27. dec 2015, 20:06

Jeg har fået lidt penge i julegave og tænker jeg vil bruge dem på en actifry/airfryer. Venter dog lige til januar og ser om der kommer en på tilbud. Men i mellemtiden kan jeg jo så finde ud af hvilken model det skal være. Har kigget på lidt forskelligt, men kan ikke helt gennemskue hvad præcis forskellen egentlig er og om man får væsentligt mere for pengene af at købe en af de lidt dyrere modeller eller om man ligeså godt kan købe den billigste man kan finde.

Så når nu vi har sådan en fin tråd specielt til denne smukke maskine, så er det jo oplagt at få lidt insiderviden herinde :-D

Hvilken model har I og hvad kan den? Hvad er godt og skidt ved den og vil I anbefale den frem for andre modeller eller omvendt? (hvis I altså har kendskab til andre modeller end den i selv har). Jeg er åben for både Tefal actifry og Phillips airfryer, så skyd endelig løs uanset om I har det ene eller det andet :).
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Flora » 27. dec 2015, 21:11

Nå ja. Hvis nogen ser et godt tilbud på en, må I da også gerne lige give en heads up :)
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Myresluger » 28. dec 2015, 19:12

Som jeg har forstået det, er den største forskel mængden man kan lave på en gang. Da jeg er i besiddelse af to teenage drenge og en mand, mente jeg at en af de store, der kan tage 1,5 kg var passende :lol:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Flora » 28. dec 2015, 20:01

Hvis størrelsen er eneste forskel, så er det da i hvert fald noget lettere at finde ud af :lol:

Som udgangspunkt kiggede jeg på den billigste jeg kunne finde, som var denne airfryer fra Phillips http://www.wupti.com/produkter/husholdning/koekkenudstyr/frituregryder/philips-hd921190?cid=ps_950201180000, men ved nærmere eftertanke tænker jeg det måske er bedre med en større model, selvom jeg kun er mig selv til hverdag. Så har man jo mulighed for også at lave lidt større portioner hvis behovet skulle opstå :gruble:

Har også kigget lidt på actifry 2i1 fra Tefal https://www.happii.dk/FritureActiFry-og-Raclette/ActiFry-YV9601-2in1-Black/2387903?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite. Synes egentlig det er meget smart at man kan tilberede flere forskellige ting samtidig, så måske. Det billigste jeg har set den til er så 1544 kr og det er jo alligevel en sjat :/ Men man kan jo håbe den kommer på tilbud til januar..
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Fillie » 28. dec 2015, 23:44

Jeg har jo Airfryeren fra Philips, og da jeg i sin tid købte den, vandt den generelt i tests over sin konkurrent. Men meget er jo sket siden med Actifry, hvor forskellige modeller har hver deres styrker og svagheder, og jeg vil også mene, at den begrænsede plads i Airfryeren nogle gange er en en hæmsko. Ellers er den nu super fin, og jeg har ikke umiddelbart planer om at pensionere den til fordel for en af de nyere modeller fra Tefal. Jeg har svært ved at forestille mig, at nogen maskine i verden kan lave bedre pommes frites. :ivrig:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Daphne » 1. jan 2016, 19:36

Jeg har en Actifry Essential (har haft den i 1,5 år nu), og jeg ved ikke, hvordan jeg har klaret mig uden! Jeg lavede brunede kartofler i den et par gange i løbet af julen - bl.a. juleaften. Den kom i sving i går til krydrede kartofler. I dag har den lavet sprød bacon og stegte cocktailpølser til brunch. Ahmen altså! :D
Det jeg synes er mest træls ved den, det er, at den ikke er lidt større - den kan tage op til 1 kilo, men det afhænger af ingredienserne. Men for det meste er det fint nok (vi er 2 herhjemme, men det kniber ved gæster). Havde jeg plads, så købte jeg bare en ekstra :D
Og så gad jeg godt, at skålen drejede rundt, så jeg ikke skulle vende f.eks. medisterpølse i den. Man kan vist få en med skål + plade, hvor pladen drejer rundt, men så står skålen stille, så det skal være mere eller mindre færdigt inden pladen kommer i, og har så hørt at nogen døjer med at det i skålen så bliver blødt efterfølgende pga. damp fra pladens indhold. Så ja.... Jeg håber på, at Tefal har fuld knald på udviklingen, så der snart kommer en model, der kan det hele :D
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Daphne » 3. jan 2016, 19:55

Lemonella skrev:
Daphne skrev:Jeg har en Actifry Essential (har haft den i 1,5 år nu), og jeg ved ikke, hvordan jeg har klaret mig uden! Jeg lavede brunede kartofler i den et par gange i løbet af julen - bl.a. juleaften. Den kom i sving i går til krydrede kartofler. I dag har den lavet sprød bacon og stegte cocktailpølser til brunch. Ahmen altså! :D
Det jeg synes er mest træls ved den, det er, at den ikke er lidt større - den kan tage op til 1 kilo, men det afhænger af ingredienserne. Men for det meste er det fint nok (vi er 2 herhjemme, men det kniber ved gæster). Havde jeg plads, så købte jeg bare en ekstra :D
Og så gad jeg godt, at skålen drejede rundt, så jeg ikke skulle vende f.eks. medisterpølse i den. Man kan vist få en med skål + plade, hvor pladen drejer rundt, men så står skålen stille, så det skal være mere eller mindre færdigt inden pladen kommer i, og har så hørt at nogen døjer med at det i skålen så bliver blødt efterfølgende pga. damp fra pladens indhold. Så ja.... Jeg håber på, at Tefal har fuld knald på udviklingen, så der snart kommer en model, der kan det hele :D


Kunne du være sød og fortælle, hvordan du laver brunede kartofler i din ActiFry?
Jeg har tjekket på nettet, men kan ikke rigtig finde noget. Så be' om en opskrift tak. :blomst:


Jeg laver det ca. med 1 dl brun farin og 5 spsk. lys sirup til det der svarer til et glas kartofler (foretrækker dog efterhånden ikke-glas) og så kører de 20-30 minutter :) Jeg var selv lidt tøvende overfor farin-smagen, men det fungerer synes jeg, og de smager ganske fint, synes vi i min familie. Lidt anderledes, men ikke på en dårlig måde. De får dog ikke den der tykke tykke karamel-"skorpe", men jeg synes heller ikke altid det lykkes på panden for mig. Og man slipper for diverse problemer med at brænde sig på sukkermasse, hårde klumper, kartofler der springer i luften, stå og røre hele tiden, (brændt karamel, så man må starte forfra *ahem* :blush:) osv. Og nemmere opvask :fløjt:
Jeg gider ikke lave på gammeldags manér længere - kan dog godt finde på at arbejde lidt videre på opskriften, så de bliver mere klistrede :D
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Daphne » 3. jan 2016, 20:35

Daphne skrev:Jeg laver det ca. med 1 dl brun farin og 5 spsk. lys sirup til det der svarer til et glas kartofler (foretrækker dog efterhånden ikke-glas) og så kører de 20-30 minutter :) Jeg var selv lidt tøvende overfor farin-smagen, men det fungerer synes jeg, og de smager ganske fint, synes vi i min familie. Lidt anderledes, men ikke på en dårlig måde. De får dog ikke den der tykke tykke karamel-"skorpe", men jeg synes heller ikke altid det lykkes på panden for mig. Og man slipper for diverse problemer med at brænde sig på sukkermasse, hårde klumper, kartofler der springer i luften, stå og røre hele tiden, (brændt karamel, så man må starte forfra *ahem* :blush:) osv. Og nemmere opvask :fløjt:
Jeg gider ikke lave på gammeldags manér længere - kan dog godt finde på at arbejde lidt videre på opskriften, så de bliver mere klistrede :D


Forresten - jeg plejer lige at blande farin og sirup i en skål ved siden af, og så hælder jeg det over kartoflerne - ved dog ikke om det er nødvendigt :)
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Daphne » 7. jan 2016, 20:35

Jeg lavede blødkogte æg i min den anden dag - de blev okay. Lagde dem længst væk fra blæseren. Den ene blev lidt mere runny end den anden. Gav dem 7,5 minut, mener jeg - vil dog give dem lidt mere en anden gang. Men foretrækker nu de rigtige blødkogte æg - der kom en brun ring indvendigt i bunden af skallen, dog uden betydning for selve ægget - og så synes jeg de var sværere at pille, men det var måske fordi, de godt kunne have tålt en anelse mere. Men hvis man alligevel lige skal varme lidt andet til morgenmaden deri, så er det da fint :)
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Myresluger » 10. jan 2016, 16:57

I går lavede jeg saltmandler i actifryen... det gik ret hurtigt (12 minutter) og de blev super gode :klap:
0

Tilbage til "Mad og drikke"