Actifry-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Actifry-tråden

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2017, 15:55

Studsgaard skrev:Vi købte den med kurv hos White away, men de har den vist ikke mere.
Prøv at se hos "skiftselv.dk" mener jeg har se dem der.

Der står bare at de er i restordre, så vi er lidt urolige for om vi kan få en overhovedet.
Jeg tænker at ringe til dem imorgen og hvis de ikke kan forsikre os om at de kan få dem, så må jeg bestille i UK eller Tyskland.
Men du har overtalt os til at beholde den tror jeg :kryds:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Studsgaard » 5. feb 2017, 16:35

kidkomb skrev:
Studsgaard skrev:Vi købte den med kurv hos White away, men de har den vist ikke mere.
Prøv at se hos "skiftselv.dk" mener jeg har se dem der.

Der står bare at de er i restordre, så vi er lidt urolige for om vi kan få en overhovedet.
Jeg tænker at ringe til dem imorgen og hvis de ikke kan forsikre os om at de kan få dem, så må jeg bestille i UK eller Tyskland.
Men du har overtalt os til at beholde den tror jeg :kryds:


Så håber jeg i bliver lige så glade for den som vi er.

Jeg varmer ting, laver diverse kødsovser, rodfrugter, kartofler, brunede kartofler, drengene laver hot dog i den.
Pølserne to minutter i kurven, så to minutter med både pølser og brød, så har de hotdogs på 4 minutter.

Hvis ikke du er i actyfry gruppen på fb så vil jeg anbefale den, bare se bort fra alle dem der stiller de samme spørgsmål og lignende. Men det er der jo i næsten alle grupper.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Actifry-tråden

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2017, 16:38

Studsgaard skrev:
kidkomb skrev:
Studsgaard skrev:Vi købte den med kurv hos White away, men de har den vist ikke mere.
Prøv at se hos "skiftselv.dk" mener jeg har se dem der.

Der står bare at de er i restordre, så vi er lidt urolige for om vi kan få en overhovedet.
Jeg tænker at ringe til dem imorgen og hvis de ikke kan forsikre os om at de kan få dem, så må jeg bestille i UK eller Tyskland.
Men du har overtalt os til at beholde den tror jeg :kryds:


Så håber jeg i bliver lige så glade for den som vi er.

Jeg varmer ting, laver diverse kødsovser, rodfrugter, kartofler, brunede kartofler, drengene laver hot dog i den.
Pølserne to minutter i kurven, så to minutter med både pølser og brød, så har de hotdogs på 4 minutter.

Hvis ikke du er i actyfry gruppen på fb så vil jeg anbefale den, bare se bort fra alle dem der stiller de samme spørgsmål og lignende. Men det er der jo i næsten alle grupper.

Tak :banan:
Vi starter ud med kålrabi og gulerødder idag og ser om vi kan lave noget pommes frites agtigt noget.
Jeg kan ikke tåle kartofler, så vi jagter nådesløst erstatninger til mig.
Jeg har store forhåbninger :-D

Super idé med facebook-gruppen, det prøver jeg :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Actifry-tråden

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2017, 18:23

Ogggg den smeltede....
Ja, den smeltede!!
Jeg kan ikke engang finde andre, der har oplevet det samme på nettet, så det kan ikke være så almindeligt.
Shit, hvor latterligt altså. Vi lavede en enkelt prøve-omgang og vi var glaaaade.
Nu er vi ikke glade.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Actifry-tråden

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2017, 18:28

rps20170205_192800.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Studsgaard » 5. feb 2017, 19:24

Øv hvor træls.
Det er der nogen der har skrevet om i gruppen på fb. Så jo der er andre der har oplevet det.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Actifry-tråden

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2017, 19:29

Studsgaard skrev:Øv hvor træls.
Det er der nogen der har skrevet om i gruppen på fb. Så jo der er andre der har oplevet det.

Jeg er ret træt af det :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Actifry-tråden

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2017, 19:30

Efter at have ledt mere kan jeg se at i årene 2008 til 2010 var det meget almindeligt åbenbart.
Super :sur:
Men der er vel også mange, der aldrig har haft det problem.
Jeg tror vi er friske på endnu et forsøg, men nu må vi se hvad de siger i butikken imorgen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Studsgaard » 5. feb 2017, 19:45

kidkomb skrev:Efter at have ledt mere kan jeg se at i årene 2008 til 2010 var det meget almindeligt åbenbart.
Super :sur:
Men der er vel også mange, der aldrig har haft det problem.
Jeg tror vi er friske på endnu et forsøg, men nu må vi se hvad de siger i butikken imorgen.


Jeg har kun hørt at folk har fået dem bytte
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Studsgaard » 19. mar 2017, 16:55

Du har jo ingen friture olie i så nej den lugter ikke af mere end alm mad gør.

Selve gryden syntes jeg er meget let at gøre ren, men hvis jeg har lavet gryderet eller stegt bacon i den skal armen lige lidt i blød.
Nogen putter den altid i opvaskeren men jeg stævnets jo den fylder så meget så det gider jeg ikke.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Filipai » 30. sep 2017, 16:29

Så har vi også fået actifry. Vi havde blandt andet fået 1000 kr af et vennepar i bryllupsgaven, og da vi kunne få 2in1 for 1071 kr idag i Skousen, slog vi til.
Lige nu kører den med kylling og fritter i.
1
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Daphne » 30. sep 2017, 16:36

Filipai skrev:Så har vi også fået actifry. Vi havde blandt andet fået 1000 kr af et vennepar i bryllupsgaven, og da vi kunne få 2in1 for 1071 kr idag i Skousen, slog vi til.
Lige nu kører den med kylling og fritter i.


Du vil ikke fortryde - jeg har både en 2i1 og en Essential. Dog skal jeg lige høre...du kører ikke fritter og kylling på en gang, vel? Altså både gryde og pande på én gang? Det plejer ikke at blive godt, har jeg hørt. Og desværre en lidt misledende ting ved 2i1'eren...
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Filipai » 30. sep 2017, 16:47

Daphne skrev:
Filipai skrev:Så har vi også fået actifry. Vi havde blandt andet fået 1000 kr af et vennepar i bryllupsgaven, og da vi kunne få 2in1 for 1071 kr idag i Skousen, slog vi til.
Lige nu kører den med kylling og fritter i.


Du vil ikke fortryde - jeg har både en 2i1 og en Essential. Dog skal jeg lige høre...du kører ikke fritter og kylling på en gang, vel? Altså både gryde og pande på én gang? Det plejer ikke at blive godt, har jeg hørt. Og desværre en lidt misledende ting ved 2i1'eren...


Jo, det er da netop det den skal kunne. Fritter nederst, og kylling i pande øverst. Hvis den ikke kan det, hvad er så fordelen i den? Det er da også det den er brandet på i opskrift bogen :D

Maden er færdig om 10 minutter, så må vi se :P
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Daphne » 30. sep 2017, 17:05

Filipai skrev:
Daphne skrev:
Filipai skrev:Så har vi også fået actifry. Vi havde blandt andet fået 1000 kr af et vennepar i bryllupsgaven, og da vi kunne få 2in1 for 1071 kr idag i Skousen, slog vi til.
Lige nu kører den med kylling og fritter i.


Du vil ikke fortryde - jeg har både en 2i1 og en Essential. Dog skal jeg lige høre...du kører ikke fritter og kylling på en gang, vel? Altså både gryde og pande på én gang? Det plejer ikke at blive godt, har jeg hørt. Og desværre en lidt misledende ting ved 2i1'eren...


Jo, det er da netop det den skal kunne. Fritter nederst, og kylling i pande øverst. Hvis den ikke kan det, hvad er så fordelen i den? Det er da også det den er brandet på i opskrift bogen :D

Maden er færdig om 10 minutter, så må vi se :P


Folk siger at det ikke virker. Armen drejer ikke rundt når panden er på, så gryden fungerer mere som en "hold varm"-funktion efter det er lavet næsten færdigt, imens det på panden bliver stegt. Men sig endelig til, hvis det virker :)
Jeg kan anbefale "Mig og min actifry"-gruppen på Facebook - masser af opskrifter osv.
2
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Majer » 30. sep 2017, 19:52

Vi har også en 2i1 og desværre kan den ikke tilberede to ting på én gang. Det troede jeg også da vi købte den. Man skal først lave fritterne næsten færdige og når man sætter panden med kød på holder gryden blot fritterne varme indtil kødet er færdigt og man kan så lige give fritterne de sidste minutter. Så faktisk tager det længere tid at tilberede end hvis du bruger alm ovn og pande. Men man har selvfølgelig stadig friheden til at lave noget andet i mens. Dog bliver kødet rigtig godt i den, synes jeg.
0

Tilbage til "Mad og drikke"