Skærer du kanten af sandwich/toast osv. ?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Skærer du kanten af sandwich/toast osv. ?

Indlægaf Wizzze » 4. okt 2018, 21:24

HappyQ skrev:Jeg gør ikke, min mand elskede endeskiver på helt frisk franskbrød, til sidst kunne han kun få lidt af det hvide indmad ned, men han elskede at få dem.


En af mine favorit “klam mad når du er alene retter” er at udhule endeskiver af franskbrød, og så fylde hullet med millionbøf, og så guffe løs :genert:

Men kan jeg få endeskiven til en gang suppe eller lign. så er jeg en lykkelig mand :lun:
At udhule brød og så sidde og forme små brødkugler er meget terapeutisk :-D
1
Do as I say! :whip:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skærer du kanten af sandwich/toast osv. ?

Indlægaf zembra1986 » 4. okt 2018, 21:50

Nej da. Kanterne er næsten det bedste!
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Skærer du kanten af sandwich/toast osv. ?

Indlægaf LaMariposa » 5. okt 2018, 04:32

SurSødSovs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Liou skrev:Det gør jeg ikke, og jeg har heller aldrig oplevet at få det tilbudt nogle steder.

Men jeg kender folk, der gør det. Jeg kan ikke lade være med lidt at forbinde det med noget sarthed/kræsenhed.

Jeg synes nu bare det er en kedelig tør kant på en sandwich hvor fyld sjældent når ud til. Gider heller ikke spise kant på en pizza. Jeg hverken kræsen eller sart, men gider ikke spise noget kedeligt og tørt


Da min lillebror var mindre, ville han kun spise kanten af pizza, den bløde del med fyld, ville han ikke røre, så der blev praktiseret mærkelig pizza udskæring omkring familiebordet i gamle dage :D
Tror han var 7-8år før vi fik ham til at spise pizza med fyld, men så gik han også helt over i den anden lejr og kunne ikke få fyld nok :lol:


Min datter har altid kun kunne lide kanterne på pizza. Hold op, hvor har jeg over årene fået mange forargede blikke, når jeg deler pizza med hende :lol:


Jeg er med din datter her :lol: Hvis jeg ikke kan spise hele min pizza, så spiser jeg kanterne og lader resten ligge.
0
:lun: Be brave
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Skærer du kanten af sandwich/toast osv. ?

Indlægaf Myth » 9. okt 2018, 09:17

Liou skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Liou skrev:Det gør jeg ikke, og jeg har heller aldrig oplevet at få det tilbudt nogle steder.

Men jeg kender folk, der gør det. Jeg kan ikke lade være med lidt at forbinde det med noget sarthed/kræsenhed.

Jeg synes nu bare det er en kedelig tør kant på en sandwich hvor fyld sjældent når ud til. Gider heller ikke spise kant på en pizza. Jeg hverken kræsen eller sart, men gider ikke spise noget kedeligt og tørt


Det er også bare lidt fordomme, der står for egen regning her :)

Det holder bare ret godt stik ud fra mine egne erfaringer. Min bror spiser for eksempel hverken endestykker eller kant fra brød eller pizza og han er ubetinget det mest kræsne menneske, jeg nogensinde har mødt :lol:


Du har ikke mødt min eksmand :lol: :lol: :lol:
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Skærer du kanten af sandwich/toast osv. ?

Indlægaf Stitch » 9. okt 2018, 11:45

Jeg er sådan en, der helst spiser en toast ved at rive små bider af den afgangen for så at tage bider fra den bid. Så der skærer jeg ikke kanten af toasten. Hvis jeg laver dem mere finger food agtigt, skærer jeg gerne kanten af den.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Skærer du kanten af sandwich/toast osv. ?

Indlægaf Stitch » 9. okt 2018, 11:48

Men de her er altså gode uden kant:

Billede
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Mad og drikke"