Danmarks bedste supermarked?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Danseprinsesse » 7. nov 2018, 15:32

Rema1000’s kvalitet afhænger meget af den enkelte butik.
Vi har nogle virkelig gode her i byen, men den nærmest os er rædderlig, så jeg bruger den så lidt som muligt.
Lige om lidt åbner der en ny i vores nærområde, så hvis den bliver god, kan det godt være Rema1000 igen bliver vores foretrukne fysiske butik.

Lige nu vælger jeg helst Lidl, selvom den ligger i den anden ende af byen.
Jeg er vild med Lidl.

Ellers handler vi primært på Nemlig.com.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf 1234 » 7. nov 2018, 15:47

paint skrev:Rema 1000, er vist mere udbredt i Jylland end i København. Det er kun når jeg er på Vesterport Station, at jeg går derind. Der i hvert fald ingen Rema i mit nabolag.
Netto, er simpelthen for ringe, efterhånden. Dårlig skiltning (priser), varer der ligger og roder, konstant proppet med varebure, som står henslængt i de (i forvejen) smalle gange.

Vi bruger Superbrugsen og Irma og indimellem Føtex Food på Østerbro.


Ja og det er vigtigt virkelig Københavns største fejl! Jeg savne allerede en lokal Rema helt vildt!

Tilgengæld fatter jeg ikke helt at Lidl ligger så højt,. Butikkerne er pæne nok, men jeg synes vareudvalget er sært og de stiller det op på en ulogisk måde synes jeg.

Netto er fed nogen steder, men min nye lokale roder godt nok meget!
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Tata » 7. nov 2018, 16:00

Vi handlede allermest i Kvickly og Føtex, men her på det sidste er det virkelig gået ned af bakke for vores 2 lokale butikker, det er en skattejagt for at finde friske varer, meget er decideret udløbet/på grænsen, tomme hylder, halvrådden frugt og grønt osv. Så for os er det nu:
1. Bilka
2. Lidl
3. SuperBrugsen
4. Meny
5. Aldi
6. Netto
7. Rema 1000
8. Fakta
9. Kvickly og Føtex kan så dele sidstepladsen, som sagt udelukkende baseret på de standarder, de kører i vores lokalområde.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf PaleSeptember » 7. nov 2018, 16:13

Wizzze skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg hader at handle i REMA1000 og undgår det faktisk helst. Mit foretrukne er Netto, og hvis de ikke har det, jeg skal bruge, så tager jeg i Kvickly. En sjælden gang Bilka, men det er efterhånden meget sjældent.


Sjovt vi har det begge lige omvendt, hader at handle i Netto, og kan vi undgå det, så gør vi det. Synes Rema er "hyggeligere" i mangel på bedre ord, der er mere orden, mere plads og ikke så stresset som jeg synes Netto er :gruble:


Vores Netto roder ikke, men det synes jeg til gengæld, at REMA gør. Jeg HADER virkelig REMA og køber kun få ting der. Desværre skal jeg snart have håndsæbe, som er fra REMA.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf LadyFox » 7. nov 2018, 16:22

Jeg elsker SuperBrugsen, men jeg bor ikke tæt nok på en til at jeg nogensinde handler i en.
Jeg bor også tæt på en FANTASTISK Meny, men jeg synes der er for dyrt til at jeg bruger den særlig tit.

Jeg er okay glad for Rema, men jeg kan meget bedre lide Lidl.

I bunden af listen ligger Fakta. Jeg bryder mig virkelig ikke om at handle der.
0
...
fisken80
Indlæg: 22071
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf fisken80 » 7. nov 2018, 16:29

Netto er i hvert fald ultimativt min hadebutik. Der roder, der er ikke til at komme rundt, medarbejderne er ligeglade med alt og alle, de har udsolgt af varer, deres tilbud er ekstremt forvirrende, de er ikke særlig billige og der RODER.
Rema1000 er nok også min favorit, det er der vi handler stort ind hver uge. Og lige efter kommer Aldi og Føtex. Fakta er også ok, deres udvalg er bare så begrænset, at jeg kun kommer der efter småting i løbet af ugen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22071
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf fisken80 » 7. nov 2018, 16:29

thomassneum skrev:1. Netto - (Come on.. billigst er bare svært at konkurrere med)
2. Irma - Hyggeligste butik med et godt men snævert udvalg.
3. Menu - Butikken som altid har alt hvad du skal bruge. Er lidt i den dyre ende, men sikke et udbud og høj service.
4. Fakta/Lidl - bruges kun når jeg er i sommerhus, eller lige skal tjekke noget ud. Ingen af dem er specielt imponerende, selvom Lidl faktisk har gjort en del for kundeoplevelsen.

Men generelt så tror jeg folk i højeste grad er styret af hvad som er "lettest", tættest på og billigst. :)


Netto billig? Med hvad?
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. nov 2018, 16:40

Confucius skrev:Mange af de butikker som jeg voksede op med, er ikke på listen. De er tit bukket under eller opkøbt. Eksempelvis Irma, Favør, Prima, Superbest, OBS, ISO, Spar. På nær Irma, er de gennem opkøb blevet til det der hedder Meny i dag.

Hvilken butik jeg synes er bedst, kommer an på hvad vi måler på. Det jeg synes er bedst, er heller ikke nødvendigvis mit yndlingssted.


Favør :lun:
Det var der, min mor mormor gik hen og handlede med sin "mulepose".
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Panton » 7. nov 2018, 16:48

Jeg er på rema holdet, det er klart den bedste butik. Herefter kommer Meny og Bilka, hvor bilka lige er noget billigere. Men meny er virkelig god synes jeg, dog dyr, deres vinafdeling er lækker :love:

Netto og fakta ligger i bunden, de samme grunde som andre lister op, rod, underbemandet, udsolgt, gamle varer. Jeg har begge butikker indenfor 2-300 M, men handler kun meget få ting i nød.

Superbrugsen, føtex og kvickly kommer jeg kun i hvis de har nogle tilbud jeg søger og til en god pris. Aldi, ja det sker, men ikke tit og kun efter små ting.

Irma, der er alt øko, men det er ligesom meny i den dyre ende, har tre butikker indenfor 8-900M. Men de sælger lækre ting synes jeg.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf HappyHippo » 7. nov 2018, 18:53

Jeg foretrækker Rema og Netto. Sommetider Lidl.

Af større supermarkeder har jeg kun Kvickly, men ville foretrække en Føtex.

Jeg har også en fakta og Irma tæt på. Irma er dyr, fakta har aldrig det jeg skal bruge.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Animi » 7. nov 2018, 20:42

Jeg elsker min Rema, der ligger et stenkast fra min lejlighed :love: Men jeg synes egentlig ikke man som sådan kan bedømme én hel kæde som dårlig, fordi nogle af butikkerne er små, rodet og mangler varer. Fordi kvaliteten af butikkerne i en kæde varierer utrolig meget - der er fx en anden Rema i nærheden af mig, som er utrolig dårlig og rodet. Og jeg kender flere Nettoer, som der ikke er en finger at sætte på ift varer, renlighed og medarbejdernes tilgængelighed
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Nacaw » 7. nov 2018, 23:03

Netto. De har deres problemer, og de negative ting som er nævnt har jeg da også oplevet. Det bliver bare opvejet af deres spotvarer, billige priser, og at de er gode til at sætte vare ned på dato + opdatere det i en app.

Meny er fantastisk som koncept, men jeg er simpelthen for nærig til at handle der mere end en gang om måneden.

Jeg handler også i de fleste andre på listen. Hader ingen, det kommer helt an på tilbud og hvad der er belejligt :)

Nogle dage kan jeg også godt savne Kiwi.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Wizzze » 8. nov 2018, 06:16

Findes Coma virkelig stadig? :8:
0
Do as I say! :whip:
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Bergen » 8. nov 2018, 08:20

Generelt er de lige elendige, hvor vi bor. Netto, Aldi, Fakta, Menu og Irma med åndsvage dyre produkter, der 'bare' er coop

Jeg gad godt en Føtex eller Bilka tæt på. Eller en god Rema. Der kan man da få? hvad man kom for uden at sparke rundt i kasser.

Vi er glade for Nemlig.com, men de lægger sig lidt meget i den dyre ende af skalaen.
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Selma156 » 8. nov 2018, 09:19

Jeg elsker Rema, men har ingen i nærheden. Jeg handler mest i Meny og Netto, som ligger lige tæt på. Meny er klart min favorit, men også lidt pricy. Min lokale Netto er virkelig lille, og medarbejderne er ret uhøflige og hilser aldrig, når man fx betaler.

Min hadebutik er dog Fakta. Jeg får akut stress, når jeg er der. Der ligger ellers en på min gade.
0

Tilbage til "Mad og drikke"