Lad panikken og hamstringen starte ...

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Wizzze » 18. nov 2018, 21:59

Du får ikke rødkål til jul
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-11-18 ... lemiddagen

Eller altså der er en risiko.... Jeg ved ikke om det er dette, eller der bare har været et godt tilbud, men folk slæbte rødkål ud af Lidl i dag, så hvis ikke der har været mangel, så skal der nok blive det :tie:

Vanilje til julebagningen kræver allerede at man pantsætter hus og bil, nu mangler vi bare at and, kartofler og svesker bliver revet væk. hvad tror i bliver den næste panik? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Artem » 18. nov 2018, 22:05

Det var da dejligt, så slipper vi for at lugte til det.
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Santa » 19. nov 2018, 05:42

Jeg kan ikke lide rødkål, så deeeet....


....men altså folk er generelt ret fjollede med deres julemadstraditioner. Gad godt at min familie var med på at variere maden lidt. Jeg synes at den klassiske danske julemad er meget kedelig.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf LadyFox » 19. nov 2018, 05:49

Og i sommers var det is som de prøvede at bilde os ind at vi måtte undvære. Jeg har helt ro på!
5
...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Daine » 19. nov 2018, 08:40

Lige rødkål tænker jeg nok vi overlever, det er så lille en del af middagen. Var det derimod fløde, ville der være krise! Tænk hvis folk ikke kunne få risalamande :shock: :lol:

Jeg ville personligt være ligeglad med risalamanden, for det er ikke noget jeg er specielt vild med. Men jeg har store planer om at jeg skal smovse i flødekartofler, når købmændene forhåbentligt sætter fløden på tilbud op til jul. Og det vil jeg nødig undvære :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Pandesteg » 19. nov 2018, 09:28

Jeg synes det ville være træls at mangle rødkål, men jeg vil godt nok også se det gør jeg tror det :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Stars » 19. nov 2018, 09:37

Pandesteg skrev:Jeg synes det ville være træls at mangle rødkål, men jeg vil godt nok også se det gør jeg tror det :)

Mon ikke bare det betyder, at den friske rødkål i grøntafdelingen i år kommer fra Tyskland/ Polen?
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Pandesteg » 19. nov 2018, 09:40

Stars skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes det ville være træls at mangle rødkål, men jeg vil godt nok også se det gør jeg tror det :)

Mon ikke bare det betyder, at den friske rødkål i grøntafdelingen i år kommer fra Tyskland/ Polen?


Jo og så må vi jo tage til takke med det. Jeg køber helst dansk og økologisk, men rødkål skal vi jo have, så...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Stars » 19. nov 2018, 09:43

Pandesteg skrev:
Stars skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes det ville være træls at mangle rødkål, men jeg vil godt nok også se det gør jeg tror det :)

Mon ikke bare det betyder, at den friske rødkål i grøntafdelingen i år kommer fra Tyskland/ Polen?


Jo og så må vi jo tage til takke med det. Jeg køber helst dansk og økologisk, men rødkål skal vi jo have, så...


Næste år laver du en række rødkål i køkkenhaven. Så er du mere herre over udvalget :D
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf Pandesteg » 19. nov 2018, 09:52

Stars skrev:
Pandesteg skrev:
Stars skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes det ville være træls at mangle rødkål, men jeg vil godt nok også se det gør jeg tror det :)

Mon ikke bare det betyder, at den friske rødkål i grøntafdelingen i år kommer fra Tyskland/ Polen?


Jo og så må vi jo tage til takke med det. Jeg køber helst dansk og økologisk, men rødkål skal vi jo have, så...


Næste år laver du en række rødkål i køkkenhaven. Så er du mere herre over udvalget :D


Ja nemlig - og jeg har allerede købt frø :genert: :lol:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Lad panikken og hamstringen starte ...

Indlægaf IrmaPigen » 23. jan 2019, 06:49

Jeg så i øvrigt masser af rødkål op til jul, også øko.

Så altså ren hysteri, og forsøg på at presse priserne op.
1

Tilbage til "Mad og drikke"