Hvordan spiser du en appelsin?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf LadyFox » 21. nov 2018, 18:24

Jeg spiser ikke appelsin med mindre andre servere det for mig. Jeg synes ikke det snaskede arbejde er prisen værd. Jeg kan ellers godt lide appelsin - dog ikke som juice.
0
...
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Primerose » 5. dec 2018, 14:25

Jeg elsker appelsiner og især på denne tid af året.
Når jeg skal spise en appelsin piller jeg først alt den tykke, orange skal af. Efter det skal så meget af det der hvide fnat som muligt af. Jeg kan ikke lide at få det i munden, og jeg synes det ødelægger nydelsen ved appelsinen. Så det er klart den mest tidskrævende del af arbejdet. Til sidst deler jeg den i to halve og tager de der striber af det hvide fnat, der vokser ned langs midten ud. Her kan man være heldig at få endnu mere af det hvide af.
Så er jeg klar til at nyde min appelsin.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf thomassneum » 5. dec 2018, 14:40

Både mand.. både!
Alt andet holder ikke.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf thomassneum » 5. dec 2018, 14:41

Primerose skrev:Jeg elsker appelsiner og især på denne tid af året.
Når jeg skal spise en appelsin piller jeg først alt den tykke, orange skal af. Efter det skal så meget af det der hvide fnat som muligt af. Jeg kan ikke lide at få det i munden, og jeg synes det ødelægger nydelsen ved appelsinen. Så det er klart den mest tidskrævende del af arbejdet. Til sidst deler jeg den i to halve og tager de der striber af det hvide fnat, der vokser ned langs midten ud. Her kan man være heldig at få endnu mere af det hvide af.
Så er jeg klar til at nyde min appelsin.


Det der blev jeg næsten opstemt af. :nerve:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Onager
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:21
Kort karma: 12
Likede indlæg: 245

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Onager » 5. dec 2018, 16:30

Deler den altid i både uden at fjerne skrællen, så slipper jeg også for at skulle fjerne det hvide (som alle jo ved er forkert og skal væk). Det sparer mig for enormt meget tid den ene gang om året, hvor jeg spiser en appelsin :)
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Santa » 5. dec 2018, 17:10

Slet ikke! Bryder mig ikke ret meget om at spise citrusfrugter. Synes at de er for sure.
Citronsaft i mad og på rejer er skønt, og af og til et glas friskpresset appelsinjuice.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Mad og drikke"