Slikspiseri

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Slikspiseri

Indlægaf Wizzze » 5. dec 2018, 10:31

Er du kvinde, er du mellem 18 og 49, bor du i København og er du akademiker?? Så spiser du ret sikkert slik!

http://livsstil.tv2.dk/mad/2018-11-30-h ... kunne-ikke

Det kommer ikke bag på mig at kvinder spiser meget slik, det har jeg set med egne øjne :lol:
Men det overrasker mig faktisk lidt at der alligevel er så meget forskel mellem mænd og kvinder, og så stor forskel mellem landsdelene :8:
Jeg ville egentlig have troet at sønderjyderne, med deres korte afstand til grænsebutikkerne ville spise mest slik, men åbenbart ikke :gruble: Og så er det egentlig tankevækkende at veluddannede, der kender til alt det usunde, er dem der spiser mest. Men indrømmet jeg er selv en af dem, og har intet problem i at overbevise mig selv om at det jo smager godt, og samtidig ignorere alt jeg ved om god kost og ernæring :stoned:
Der burde ligge et par doktorafhandlinger i at undersøge det misforhold :gruble:

Kan du genkende dig selv i tallene?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Slikspiseri

Indlægaf Persnikedy » 5. dec 2018, 10:36

Jeg tror at jeg spiser nok snolder her i midtjylland til at hive gennemsnittet op. De andre her er nok alle på sukkerafvænding
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Slikspiseri

Indlægaf Daine » 5. dec 2018, 10:38

Persnikedy skrev:Jeg tror at jeg spiser nok snolder her i midtjylland til at hive gennemsnittet op. De andre her er nok alle på sukkerafvænding

Ikke mig, har du set antallet af slikkalendere jeg har? :genert: :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Slikspiseri

Indlægaf thomassneum » 5. dec 2018, 10:40

Næ!.

Jeg drikker alene for mange bajere, men jeg er jo heller ikke kvinde.

Mon adfærden hænger sammen med de "manglende" grænser, denne generation har oplevet? Eller at kvinder bare har rygrad som en regnorm, hvilke vi jo alle godt var klar over. :)

At det er uddannede som ryger i fælden, er nok bare fordi de reelt ikke har bekymringer over økonomien, slik-pris, tandlæge osv.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Slikspiseri

Indlægaf Vixen » 5. dec 2018, 10:50

Jeg er akademiker, men bor i Aarhus og indtager nok lidt under gennemsnittet. I perioder spiser jeg slik dagligt, men det er aldrig ret store mængder. Lige for tiden har jeg slet ikke lyst til det, så nu lader jeg bare være.

Jeg tænker også på, om uddannelsesniveauet kan handle om økonomi. Slik er jo dyrt. Men jeg ved det ikke.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Slikspiseri

Indlægaf Persnikedy » 5. dec 2018, 10:55

Daine skrev:
Persnikedy skrev:Jeg tror at jeg spiser nok snolder her i midtjylland til at hive gennemsnittet op. De andre her er nok alle på sukkerafvænding

Ikke mig, har du set antallet af slikkalendere jeg har? :genert: :lol:


Ja ja, så lad gå da. VI briger gennemsnittet op
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Slikspiseri

Indlægaf Stitch » 5. dec 2018, 11:01

Jeg spiser sjældent slik, chokolade som regel kun under mens, drikker ikke, ryger ikke. Så jeg bringer snittet ned.
Har en slikpose, jeg pt. lever af, som jeg har haft i en uge.

Men drikker kakao nok for hele debatten, tror jeg :lol2:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Slikspiseri

Indlægaf Stitch » 5. dec 2018, 11:01

Jeg bor btw på Nørrebro, hvor der er mange gode slikpushere og det er ikke så dyrt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Slikspiseri

Indlægaf Wizzze » 5. dec 2018, 11:20

Vixen skrev:Jeg er akademiker, men bor i Aarhus og indtager nok lidt under gennemsnittet. I perioder spiser jeg slik dagligt, men det er aldrig ret store mængder. Lige for tiden har jeg slet ikke lyst til det, så nu lader jeg bare være.

Jeg tænker også på, om uddannelsesniveauet kan handle om økonomi. Slik er jo dyrt. Men jeg ved det ikke.


Slik er da ikke dyrt? :gruble:
6.95-7.95 pr. 100gram bland selv, og ellers tror jeg ikke der nogensinde er udkommet en supermarkeds tilbudsavis, der ikke indeholdt et tilbud på slik i en eller anden form.

OK, ud fra tankegangen at slik er unødvendigt og bare spild af penge, så er ethvert beløb over 0,- kr. dyrt.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Slikspiseri

Indlægaf Vixen » 5. dec 2018, 11:25

Wizzze skrev:
Vixen skrev:Jeg er akademiker, men bor i Aarhus og indtager nok lidt under gennemsnittet. I perioder spiser jeg slik dagligt, men det er aldrig ret store mængder. Lige for tiden har jeg slet ikke lyst til det, så nu lader jeg bare være.

Jeg tænker også på, om uddannelsesniveauet kan handle om økonomi. Slik er jo dyrt. Men jeg ved det ikke.


Slik er da ikke dyrt? :gruble:
6.95-7.95 pr. 100gram bland selv, og ellers tror jeg ikke der nogensinde er udkommet en supermarkeds tilbudsavis, der ikke indeholdt et tilbud på slik i en eller anden form.

OK, ud fra tankegangen at slik er unødvendigt og bare spild af penge, så er ethvert beløb over 0,- kr. dyrt.


Nej, bland-selv-slik er måske ikke så dyrt igen. Men slikposer, f.eks. Haribo og lignende, synes jeg er dyre - og nok netop (til dels) fordi, det bare er slik.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Slikspiseri

Indlægaf PaleSeptember » 5. dec 2018, 11:40

Bor i Vejen, så det hører vel under Sønderjylland, er 43 år og kvinde og anser mig selv for at være rimelig veluddannet (men ikke akademiker), og jeg spiser meget sjældent slik. Når vi kører over grænsen, så er det heller ikke for at hente slik.
Senest rettet af PaleSeptember 5. dec 2018, 16:14, rettet i alt 1 gang.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Slikspiseri

Indlægaf Misantropen » 5. dec 2018, 11:47

Jeg synes det virker vulgært at spise så meget slik at det ligefrem er tænkt ind i alt man foretager sig(som hende i artiklen)

No offence, men jeg kan ikke forholde mig til det. Det ligger så fjernt fra mig at drikke sodavand og spise slik dagligt. Eller at det er en fast del af mange ting, fx måltider, tv-kiggeri osv.

Jeg kan godt lide slik og sodavand så det er ikke for at lyde hellig. Det har bare aldrig været en fast del af min kost eller hverdag.

Bor i Østjylland. Spiser slik når jeg har lyst(ofte en bestemt tid hver måneden..) eller ved særlige lejligheder.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Slikspiseri

Indlægaf Misantropen » 5. dec 2018, 11:56

Wizzze skrev:
Vixen skrev:Jeg er akademiker, men bor i Aarhus og indtager nok lidt under gennemsnittet. I perioder spiser jeg slik dagligt, men det er aldrig ret store mængder. Lige for tiden har jeg slet ikke lyst til det, så nu lader jeg bare være.

Jeg tænker også på, om uddannelsesniveauet kan handle om økonomi. Slik er jo dyrt. Men jeg ved det ikke.


Slik er da ikke dyrt? :gruble:
6.95-7.95 pr. 100gram bland selv, og ellers tror jeg ikke der nogensinde er udkommet en supermarkeds tilbudsavis, der ikke indeholdt et tilbud på slik i en eller anden form.

OK, ud fra tankegangen at slik er unødvendigt og bare spild af penge, så er ethvert beløb over 0,- kr. dyrt.

Det kommer godt nok an på hvad for noget slik man foretrækker.

Bland-selv slik er rigtig nok ikke særlig dyrt mange steder, til gengæld er udvalget ofte lige så ensidigt som kvaliteten er svingende.
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Slikspiseri

Indlægaf Primerose » 5. dec 2018, 14:07

Jeg er godt nok sygeplejerske, men ellers passer det.
Jeg kan godt lide slik. Både det billige fra de kæmpe store bland-selv butikker men også luksusslik som fx Karamelleriet og Johan Bülow.
Jeg kan sagtens have slik i mit hjem uden at spise det. Fx har jeg en bonboniere, som jeg helst har konstant fyldt med pænt slik (her i juletiden er det fx wienerlinser og skumjulemænd). Men det kan jeg sagtens lade være med at røre.
I øjeblikket prøver jeg at beherske mig lidt med kalorieindtag, så hvis jeg har lyst til slik har jeg en pose poletter liggende. Dem kan jeg ikke spise særligt mange af.
Men altså, for at svare på dit spørgsmål, så ja, jeg køber slik og jeg har det i hjemmet. Jeg køber det også i værtindegaver (luksusslik).
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Slikspiseri

Indlægaf Rapfisk » 5. dec 2018, 14:19

Touché.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Mad og drikke"