Hapsere/ små ting til "Åbent hus"

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Hapsere/ små ting til "Åbent hus"

Indlægaf Sophies-mor » 6. dec 2018, 22:12

Jeg er meget tidligt ude, men der kommer en rund fødselsdag (min) næste år.
Det seneste halve års tid, er mit netværk vokset en hel del, og der vil derfor være en del personer, som jeg er "nødt til" at invitere til noget "kom forbi" - men uden at det behøver være meget stort.

Hvad ville I servere som noget "småt" til en reception/ åbent hus, som kommer til at ligge cirka fra kl. 13-17 (tænker jeg) og hvor de vigtigste, nærmeste kan blive bagefter til fx oste-pølsebord, eller mere reel mad omkring kl. 18 / 19 stykker.
Der skal være noget at hapse, men så der stadig er plads til reel mad senere.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hapsere/ små ting til "Åbent hus"

Indlægaf Muspel » 6. dec 2018, 23:01

Sophies-mor skrev:Jeg er meget tidligt ude, men der kommer en rund fødselsdag (min) næste år.
Det seneste halve års tid, er mit netværk vokset en hel del, og der vil derfor være en del personer, som jeg er "nødt til" at invitere til noget "kom forbi" - men uden at det behøver være meget stort.

Hvad ville I servere som noget "småt" til en reception/ åbent hus, som kommer til at ligge cirka fra kl. 13-17 (tænker jeg) og hvor de vigtigste, nærmeste kan blive bagefter til fx oste-pølsebord, eller mere reel mad omkring kl. 18 / 19 stykker.
Der skal være noget at hapse, men så der stadig er plads til reel mad senere.



Jeg tror jeg ville gå med et kagebord på det tidspunkt. Muffins i petit-Four forme, hindbærsnitter i kvart størrelse, små flødeboller. Frugt udskåret i mindre stykker, der kan spises med gaffel.

Men jeg ville nok starte 13.30 eller 14 for at signalere ‘jeg giver ikke frokost’

Vil du gerne have det lidt mere madagtigt kan det være brød og ‘dip’ som fx humus, haidari, tapenader osv. Og grøntsagsstænger. Men kommer man så kl 16 er det måske lidt mærkeligt.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hapsere/ små ting til "Åbent hus"

Indlægaf hotlips » 7. dec 2018, 00:10

Jeg tror jeg ville lave pindemadder, det er årtier siden jeg har fået dem, de blev umoderne da jeg var teenager, men jeg var vild med dem og de var generelt meget populære når vi holdt fest.

De har vel egentlig været umoderne så længe at det må være relativt nemt at finde på nogle mere moderne, der er en del frugt og grønt, oste og så videre der slet ikke var i handlen dengang, alene udvalget af forskellige tomater og meloner er der jo en verden til forskel på.

Ellers så kunne det måske være skægt at bruge nogle af de der frugt anretninger, pindsvin og så videre der er opfundet til at være sjove til børnefødselsdage uden sukker, der er en del der er ret fine på Google og jeg vil gerne hjælpe med at prøve at finde nogen der er nemme.
1

Tilbage til "Mad og drikke"