Termokop, der holder på varmen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Tiger » 12. dec 2018, 06:07

Jeg overvejer en termokop, jeg kan have med i bil eller on the go. Men mit indtryk er at termokopper med drikkelåg holder varmen dårligt.

Jeg har termokander med skrueprop og de holder snildt temperaturen varm på fx kaffe i 8+ timer. De er bare knapt så gode til at tage med, selvom de er hermetisk tætte osv.

Kan du anbefale en GOD termokop?

Er fx Nespressos touch eller vertuo termokop ok?

Gerne en der kan tåle at der er en slat mælk i kaffen samt den må ikke have tendens til at lække og kvaliteten skal være god/holdbar. Derudover skal den selvfølgelig være fri for BPA i eventuelle plastdele osv.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf NilleQ » 12. dec 2018, 06:10

Jeg har denne og den er ikke utæt og holder på varmen i flere timer. Er rigtig glad for den.
EVA SOLO TO GO CUP
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Tiger » 12. dec 2018, 06:24

NilleQ skrev:Jeg har denne og den er ikke utæt og holder på varmen i flere timer. Er rigtig glad for den.
EVA SOLO TO GO CUP


Den ser faktisk fin ud og det ligner at den har lidt de samme egenskaber som termokander. Forvarmer du koppen med kogende vand? Og holder den varmen i minimum 2-4 timer ca? Bruger du mælk i kaffe/te?

Tak :kys:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Tiger » 12. dec 2018, 06:42

Jeg kan se at jeg skal passe på med mælk i kaffen, hvis ikke det drikkes forholdsvist hurtigt ift. bakterier.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Nuttede-Nuser » 12. dec 2018, 07:40

Jeg har denne her https://odense-isenkram.dk/vare/emsa-te ... 036-liter/ (jeg kan ikke finde ud af at lægge billeder ind fra nettet) og jeg elsker, elsker, ELSKER den. Den er 100% drypfri, de gange den har lækket for mig har det været en fejl 40. Drikke låget kan skilles i to dele, så den er meget nem at gøre ren, jeg drikke også kaffe med mælk, så det er en fordel at låget ikke kun er en del. Og så kan den holde min kaffe lun i 4+ timer. Og hele lortet kan gå i opvaskeren når jeg kommer hjem. Jeg bruger den når jeg arbejder nat især. Og så har den 5 års garanti.
Edit her er bedre billeder, også af låget. https://www.emsa.com/en/products/mobile ... ch-collar/
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Tiger » 12. dec 2018, 08:44

Nuttede-Nuser skrev:Jeg har denne her https://odense-isenkram.dk/vare/emsa-te ... 036-liter/ (jeg kan ikke finde ud af at lægge billeder ind fra nettet) og jeg elsker, elsker, ELSKER den. Den er 100% drypfri, de gange den har lækket for mig har det været en fejl 40. Drikke låget kan skilles i to dele, så den er meget nem at gøre ren, jeg drikke også kaffe med mælk, så det er en fordel at låget ikke kun er en del. Og så kan den holde min kaffe lun i 4+ timer. Og hele lortet kan gå i opvaskeren når jeg kommer hjem. Jeg bruger den når jeg arbejder nat især. Og så har den 5 års garanti.
Edit her er bedre billeder, også af låget. https://www.emsa.com/en/products/mobile ... ch-collar/


Tak, det må jeg lige lure på også :kys:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 09:51

Jeg har haft Bodum, og den er billig og holder et par timer eller så.

Min nye Eva Solo er mega god. Holder i timevis! Jeg er SÅ imponeret og glad. Når man er glemsom som mig, så er det klart en fordel med kaffe der bliver ved med at være varm. Jeg kan varmt anbefale den!
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 09:53

Jeg drikker forresten mælk i kaffen, men som regel varm mælk. Det går altså fint. Også i 2-4 timer. Jeg skolder ikke koppen først - er for doven :genert:

Men de skriver selv at koppen ikke må væltes/tippes da kaffen kan ryge ud i så fald. Min erfaring siger at hvis jeg ikke har drukket af den endnu, men bare har hældt kaffen op og lukket koppen, så kan den godt holde til at ligge ned alligevel.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Tiger » 12. dec 2018, 11:02

Stitch skrev:Jeg drikker forresten mælk i kaffen, men som regel varm mælk. Det går altså fint. Også i 2-4 timer. Jeg skolder ikke koppen først - er for doven :genert:

Men de skriver selv at koppen ikke må væltes/tippes da kaffen kan ryge ud i så fald. Min erfaring siger at hvis jeg ikke har drukket af den endnu, men bare har hældt kaffen op og lukket koppen, så kan den godt holde til at ligge ned alligevel.


Haha, dejligt at høre. Det er nu mest for at det holder sig længere varmt det hele. Men fint den går uden. Tak :kys:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 11:20

Tiger skrev:
Stitch skrev:Jeg drikker forresten mælk i kaffen, men som regel varm mælk. Det går altså fint. Også i 2-4 timer. Jeg skolder ikke koppen først - er for doven :genert:

Men de skriver selv at koppen ikke må væltes/tippes da kaffen kan ryge ud i så fald. Min erfaring siger at hvis jeg ikke har drukket af den endnu, men bare har hældt kaffen op og lukket koppen, så kan den godt holde til at ligge ned alligevel.


Haha, dejligt at høre. Det er nu mest for at det holder sig længere varmt det hele. Men fint den går uden. Tak :kys:


Det hjælper helt klart. Men en blanding af dovenhed og glemsomhed gør at jeg ikke skolder den. Jeg bruger nemlig min nespresso, så skal ud over det jo til at koge vand for at skolde den.

Men ja - Eva Solo kop; den samme som ovenover. Den er virkelig god. Jeg købte min på tilbud her for en måneds tid siden, men de har den alle vegne pt. Den er et godt valg :)
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Tiger » 12. dec 2018, 11:41

Stitch skrev:Det hjælper helt klart. Men en blanding af dovenhed og glemsomhed gør at jeg ikke skolder den. Jeg bruger nemlig min nespresso, så skal ud over det jo til at koge vand for at skolde den.

Men ja - Eva Solo kop; den samme som ovenover. Den er virkelig god. Jeg købte min på tilbud her for en måneds tid siden, men de har den alle vegne pt. Den er et godt valg :)


Tak :) Jeg har også planer om at lave Nespresso-kaffe direkte i koppen. Jeg må lade det komme an på en prøve, om det er fint uden forvarmning.

Hvis du har den originale Nespresso kapsel, kan du jo evt bare skyde en Lungo-portion vand i først. Selvom det ikke er kogende, vil det stadig opvarme kruset. Og så smide det ud inden du laver kaffen.

Hvis du har Vertuo’en med de nye kapsler, så er det mere besværligt :D
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 12:43

Tiger skrev:
Stitch skrev:Det hjælper helt klart. Men en blanding af dovenhed og glemsomhed gør at jeg ikke skolder den. Jeg bruger nemlig min nespresso, så skal ud over det jo til at koge vand for at skolde den.

Men ja - Eva Solo kop; den samme som ovenover. Den er virkelig god. Jeg købte min på tilbud her for en måneds tid siden, men de har den alle vegne pt. Den er et godt valg :)


Tak :) Jeg har også planer om at lave Nespresso-kaffe direkte i koppen. Jeg må lade det komme an på en prøve, om det er fint uden forvarmning.

Hvis du har den originale Nespresso kapsel, kan du jo evt bare skyde en Lungo-portion vand i først. Selvom det ikke er kogende, vil det stadig opvarme kruset. Og så smide det ud inden du laver kaffen.

Hvis du har Vertuo’en med de nye kapsler, så er det mere besværligt :D


Ah hvor smart. Jeg har den originale, så skal da bare til at gøre det. Det havde jeg ikke tænkt over :genert:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Tiger » 12. dec 2018, 12:46

Stitch skrev:
Tiger skrev:
Stitch skrev:Det hjælper helt klart. Men en blanding af dovenhed og glemsomhed gør at jeg ikke skolder den. Jeg bruger nemlig min nespresso, så skal ud over det jo til at koge vand for at skolde den.

Men ja - Eva Solo kop; den samme som ovenover. Den er virkelig god. Jeg købte min på tilbud her for en måneds tid siden, men de har den alle vegne pt. Den er et godt valg :)


Tak :) Jeg har også planer om at lave Nespresso-kaffe direkte i koppen. Jeg må lade det komme an på en prøve, om det er fint uden forvarmning.

Hvis du har den originale Nespresso kapsel, kan du jo evt bare skyde en Lungo-portion vand i først. Selvom det ikke er kogende, vil det stadig opvarme kruset. Og så smide det ud inden du laver kaffen.

Hvis du har Vertuo’en med de nye kapsler, så er det mere besværligt :D


Ah hvor smart. Jeg har den originale, så skal da bare til at gøre det. Det havde jeg ikke tænkt over :genert:


Kaffen burde kunne holde sig varmere længere, når du gør sådan. Jeg varmer også altid kaffekopper sådan, før jeg fx laver en latte. Det bliver varmere og bedre :)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 12:50

Tiger skrev:Kaffen burde kunne holde sig varmere længere, når du gør sådan. Jeg varmer også altid kaffekopper sådan, før jeg fx laver en latte. Det bliver varmere og bedre :)



Jeg gør det med termokander, men har da aldrig tænkt på at gøre det med kopper.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Termokop, der holder på varmen?

Indlægaf NilleQ » 12. dec 2018, 13:05

Tiger skrev:
NilleQ skrev:Jeg har denne og den er ikke utæt og holder på varmen i flere timer. Er rigtig glad for den.
EVA SOLO TO GO CUP


Den ser faktisk fin ud og det ligner at den har lidt de samme egenskaber som termokander. Forvarmer du koppen med kogende vand? Og holder den varmen i minimum 2-4 timer ca? Bruger du mælk i kaffe/te?

Tak :kys:


Undskyld jeg ikke har fået svaret, får ikke notifikationer på mine citeret indlæg. Jeg drikker kaffe og jeg forvarmer den ikke. Det har jeg aldrig overvejet, men har så heller ikke været nødvendigt. Efter 2 er den fortsat varm efter 4 timer er den stadig lun. Jeg bruger ikke mælk, og havde ikke tænkt det var et problem, men det kan jeg se du har læst om det. Jeg havde den med til et fast 4 timers møde, og der holdt den selvom jeg ikke fik drukket den hele efter 4 timer :D
1

Tilbage til "Mad og drikke"