Kaffe

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Kaffe

Indlægaf Stitch » 14. dec 2018, 08:58

Jeg får lyst til kaffe af den her tråd :lun:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Kaffe

Indlægaf Sangius » 14. dec 2018, 08:59

Det er forresten svært at være fortaler for sort filterkaffe, når man skal ud og drikke en kop på en cafe. Er flere gange blevet spurgt, om den skal være med mælk.
Nej? Og mange steder har de simpelthen ikke en sort kop kaffe. Så må man nøjes med en americano.
Jeg bliver altid glad, når jeg ser en helt almindelig kaffemaskine :D
Har selv anskaffet mig en maskine der kan lave én kop ad gangen på filter ♡
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kaffe

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2018, 09:05

Jeg (og min kæreste i endnu højere grad faktisk) foretrækker almindelig filterkaffe fra almindelig kaffemaskine.
Nespresso, espresso og alt muligt fancy't halløj er alt for ofte noget bittert sprøjt :tie:
Derhjemme drikker jeg Nescafé Gold crema med havremælk. På arbejdet har vi en udmærket filterkaffe.
Kan jeg ikke få havremælk, så drikker jeg den gerne sort.
Jeg skal lade være med at drikke kaffe sent eftermiddag/aften, for så kan jeg ikke sove.
Jeg drikker mellem 0 og 5 kopper på en dag. Det svinger en del.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Kaffe

Indlægaf Guilded_Lily » 14. dec 2018, 09:14

Det første krus espresso med mælk indtages så hurtigt, som min elkedel kan koge, når jeg står op 5.45.

På arbejde drikker jeg tre-fire krus latte eller cappuccino (jeg forbander, vi fik den maskine :lol: )

Et krus espresso, når jeg kommer hjem og evt. mellem 20-21. Ellers en god, sort te med mælk. Jeg drikker mest te i weekenden. Helst Yorkshire. Jeg har ingen problemer med at sove pga. koffein. Til gengæld har det heller ikke ret meget effekt længere.

Min yndlingskaffe er denne:

instant-espresso.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Kaffe

Indlægaf ajnaM » 14. dec 2018, 09:35

Jeg drikker ret meget kaffe.

Første kop er som regel på nespressoen derhjemme med masser af mælkeskum. Derefter fortsætter det på jobbet med moccamaster og mælk. Drikker måske 3-4 kopper i løbet af arbejdsdagen. Hjemme drikker jeg nogle gange kaffe om aftenen også. Det har aldrig haft den store effekt på mig, og jeg kan sagtens drikke to stærke espressoer og gå i seng bagefter.

På café drikker jeg den håbløst umoderne latte - gerne med dobbelt shot og altid på sødmælk. Jeg er sådan en, der i virkeligheden foretrækker fløde i kaffen, men det kan jeg ikke få mig selv til, med mindre jeg er HELT alene hjemme. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Kaffe

Indlægaf Whydontyouandi » 14. dec 2018, 09:56

Jeg drikker kun koffeinfri, da jeg pga. sygdom får smerter, når jeg har koffein i blodet dagligt.

Min yndlings er Peter Larsens økologiske koffeinfri instantkaffe, den er GOD! :love:

Så snart jeg står op, går jeg ud og tænder elkedlen. Så laver jeg mig et lille krus kaffe med en sjat mælk, som jeg tager med på badeværelset og sipper af, mens jeg lægger makeup og tjekker mails og sociale medier.

På arbejdet har de den mest forfærdelige filterkaffe, jeg er helt forarget, når jeg ser folk hælde kop nummer to og tre i gabet, for jeg synes, den smager af tobak.

Hvis jeg har hjemmearbejdsdag drikker jeg typisk en kop kaffe i løbet af formiddagen.
Om eftermiddagen drikker jeg tit en kop kaffe med mælk. Vi ejer en mælkeskummer-maskine, som er ret dyr, og jeg får brugt den alt for lidt. Denne her tråd får mig nok til at lave en luksusudgave af kaffe og mælk i eftermiddag. :)
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Kaffe

Indlægaf Myth » 14. dec 2018, 10:10

Drikker aldrig kaffe. Kan egentlig ikke lide det og min mave går fuldstændig amok i pine, hvis jeg drikker det. Til gengæld ryger der te og cola ned i lange baner. Morgen, middag og aften.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Kaffe

Indlægaf lulu-p » 14. dec 2018, 10:48

På hverdage drikker jeg den første kop kaffe hjemme til morgenmaden. Det er ca 6:45 og det er kaffe med skummet mælk.
På arbejde drikker jeg 2-3 kopper i løbet af dagen...eller jeg hælder 2-3 kopper op , som jeg får nippet til..og så sker der lige noget..og så står de og bliver kolde.

Jeg drikker den sidste senest klokken 14:00..ellers kan jeg ikke sove. Det lyder helt åndsvagt, men belært af erfaring.

I weekender drikker jeg 2-3 kopper til morgenmaden. Derefter te.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Kaffe

Indlægaf Tilly » 14. dec 2018, 14:28

Jeg ELSKER kaffe :)

Jeg drikker min første kaffe ret hurtigt efter jeg er stået op. For tiden bruger jeg rigtig meget min Senseo kaffemaskine. Men hvis jeg skal lave mere end 2 kopper kaffe, så bruger jeg min filterkaffemaskine. Jeg kværner selv min kaffebønner, for mig føles det lidt som en hverdagsluksus at få friskkværnet kaffe. Jeg kan rigtig godt lidt kaffebønner fra Mövenpick, men de kan vist ikke fås i butikker herhjemme, men jeg har købt dem med hjem fra Tyskland flere gange. Ellers så har Lidl også af og til nogle italienske kaffebønner på tilbud, de er faktisk også ret gode. Jeg køber aldrig de allerbilligste kaffebønner, men heller ikke de dyreste.

For tiden drikker jeg mellem 4-6 kopper kaffe om dagen, og jeg prøver på ikke at drikke kaffe efter kl. 15.00. Hvis jeg drikker kaffe om aftenen, så foretrækker jeg koffeinfri kaffe.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Kaffe

Indlægaf PaleSeptember » 14. dec 2018, 15:16

Jeg forstår slet ikke, at folk kan drikke pulverkaffe :genert: For mig er det virkelig det værste sprøjt :lol: Og efter jeg har fået en Nespressomaskine kan jeg heller ikke lide filterkaffe mere :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Kaffe

Indlægaf paint » 14. dec 2018, 15:16

Jeg drikker meget kaffe. Det skal nok blive til 8-10 kopper om dagen. Nogle af dem, laves på en espressomaskine som jeg har investeret i. Det er en såkaldt 3-i-1 maskine. Dvs den kan tage nespressokapsler, kaffepuder og malet kaffe.

Maskinen ser sådan ud:

Billede

Kaffen, hvis det skal være malet kaffe, males på sådan én her:

Billede

Jeg har ingen problemer med at drikke kaffe og gå i seng lige efter. Sover glimrende på en stærk espresso :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kaffe

Indlægaf HappyPaww » 14. dec 2018, 18:19

Lemonella skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg forstår slet ikke, at folk kan drikke pulverkaffe :genert: For mig er det virkelig det værste sprøjt :lol: Og efter jeg har fået en Nespressomaskine kan jeg heller ikke lide filterkaffe mere :)


Drikker du nespressokapsler? Er det ikke også bare pulverkaffe på en fancy måde? Eller har jeg misforstået noget. :)

Nespresso er kaffebønner (dog malede) pakket portionsvis. Det er ikke frysetørret instant :)
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Kaffe

Indlægaf Mani » 14. dec 2018, 18:45

Jeg drikker mellem 0-5 kopper om dagen - og sover glimrende efter en dobbelt espresso.

Vi har en af de store maskiner og jeg drikke primært espresso eller latte med dobbelt shot.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kaffe

Indlægaf Fru Sunshine » 14. dec 2018, 21:29

Jeg henter et giga krus kaffe omkring kl. 7.30 og drikker det over 20 minutters tid.
Herhjemme drikker jeg måske et lille krus om aftenen.

Min yndlingskaffe er noget med mælk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"