Bedste grundkogebog til vegansk mad?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Bedste grundkogebog til vegansk mad?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. jan 2019, 13:06

LaScrooge skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
LaScrooge skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Tog billeder af lidt af hvert.

Udover den her er jeg kæmpe fan af Yotam Ottolenghi. Han laver nogle sublime bøger. Dem har jeg også et par stykker af


Ej, TUSIND tak skal du have! Hvor er det pænt af dig! :kys:


Jeg er godt mennekse, jeg ved det godt :cool:

Ej det var så lidt. Den er virkelig god og hvad siger man...comprehensive. Ved ikke om der findes tilsvarende på dansk/uk.


Hahaha ;)

'Omfattende' og 'grundig i sin tilgang', tror jeg at man ville bruge i denne sammenhæng.


Yeds. Det var det jeg mente. Danglish ftw :lol:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Bedste grundkogebog til vegansk mad?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. jan 2019, 13:08

Den er tilmed ikke særlig dyr på Saxo. 380kr. Uden st jeg lige ved hvad den koster andre steder. Købte min i Favorit boghandel i udlandet
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Bedste grundkogebog til vegansk mad?

Indlægaf OberstNasig » 16. jan 2019, 15:59

Jeg kan varmt anbefale River Cottages bøger om grøn mad. Der er een, der hedder grøn hverdagsmad. Dog mener jeg ikke, at den har et decideret videnskabeligt kapitel, men der er en introduktion. Det gode ved den bog er, at det er nemt at finde råvarerne. Er dog i tvivl om den faktisk er vegansk eller om den blot er vegetarisk.
Jeg har selv flere veganske og vegetariske bøger og andre, jeg synes godt om er:
Green kitchen stories, derhjemme
Plenty
1

Tilbage til "Mad og drikke"