Te tråden.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Te tråden.

Indlægaf Planten » 22. jan 2019, 22:09

Artem skrev:Ja almindelige te breve, ved fremmede folk, til møder ude i byen osv... Du ved fra Pickwick osv. Er jo ofte sådan noget te man støder på når man siger man ikke drikker kaffe men godt vil have te, så disker folk på med Earl Grey og English breakfast. Som virkelig kun kan drikkes til nød.

Jeg synes virkelig heller ikke, det altid kan kaldes te... Nogle tebreve er, som der også er skrevet i tråden, af ganske fin kvalitet, men...

Coops billige Earl grey i brev er ret okay.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Te tråden.

Indlægaf Rapfisk » 22. jan 2019, 23:58

Jeg lærte at drikke kaffe pga. tebreve til møder. De er noget, Fanden har skabt.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Te tråden.

Indlægaf Aima » 23. jan 2019, 05:15

Jeg leder efter en virkelig god og krads ingefær-te. Jeg har prøvet fire-fem forskellige, men ingen af dem lever op til forventningen, så jeg er begyndt at lave den på afkog af rå ingefær i stedet. Det tager bare så lang tid, synes jeg.

For syv-otte år siden serverede min daværende kærestes mor et krus ingefær-te der nærmest gav tårer i øjnene, fordi den var så krads. Helt perfekt! Den var fra brev, så jeg ved det findes. Nogen forslag? Det behøver ikke være fra brev, dog, men uden citronsmag.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Te tråden.

Indlægaf Rapfisk » 23. jan 2019, 06:46

Aima skrev:Jeg leder efter en virkelig god og krads ingefær-te. Jeg har prøvet fire-fem forskellige, men ingen af dem lever op til forventningen, så jeg er begyndt at lave den på afkog af rå ingefær i stedet. Det tager bare så lang tid, synes jeg.

For syv-otte år siden serverede min daværende kærestes mor et krus ingefær-te der nærmest gav tårer i øjnene, fordi den var så krads. Helt perfekt! Den var fra brev, så jeg ved det findes. Nogen forslag? Det behøver ikke være fra brev, dog, men uden citronsmag.

Celestial Seasonings, måske?
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Te tråden.

Indlægaf Aima » 23. jan 2019, 07:00

Rapfisk skrev:
Aima skrev:Jeg leder efter en virkelig god og krads ingefær-te. Jeg har prøvet fire-fem forskellige, men ingen af dem lever op til forventningen, så jeg er begyndt at lave den på afkog af rå ingefær i stedet. Det tager bare så lang tid, synes jeg.

For syv-otte år siden serverede min daværende kærestes mor et krus ingefær-te der nærmest gav tårer i øjnene, fordi den var så krads. Helt perfekt! Den var fra brev, så jeg ved det findes. Nogen forslag? Det behøver ikke være fra brev, dog, men uden citronsmag.

Celestial Seasonings, måske?


Jeg vil undersøge det! Te er heldigvis ikke dyrere, end jeg har råd til at prøve mig frem. Tak, Rap!
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Te tråden.

Indlægaf Planten » 23. jan 2019, 17:59

Aima skrev:
Rapfisk skrev:
Aima skrev:Jeg leder efter en virkelig god og krads ingefær-te. Jeg har prøvet fire-fem forskellige, men ingen af dem lever op til forventningen, så jeg er begyndt at lave den på afkog af rå ingefær i stedet. Det tager bare så lang tid, synes jeg.

For syv-otte år siden serverede min daværende kærestes mor et krus ingefær-te der nærmest gav tårer i øjnene, fordi den var så krads. Helt perfekt! Den var fra brev, så jeg ved det findes. Nogen forslag? Det behøver ikke være fra brev, dog, men uden citronsmag.

Celestial Seasonings, måske?


Jeg vil undersøge det! Te er heldigvis ikke dyrere, end jeg har råd til at prøve mig frem. Tak, Rap!

Har du prøvet pukkas three gingers? Jeg mener, den hedder sådan.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Te tråden.

Indlægaf Chatsy » 23. jan 2019, 18:32

Jeg drikker både kaffe og te, selvom jeg er faldet lidt af på den med teen. Har fået nye termokander og kan simpelthen ikke beslutte mig for, hvilken skal være til sort te og hvilken skal være til de grønne/hvide te. Så jeg har ikke lavet te fordi jeg ikke kan beslutte mig :genert:

Mht. dem, som synes grøn te er bitter - hvor varmt er vandet, når I blander det? For det bør ikke være mere end de 80 grader inden det blandes, ellers bliver grøn te netop bittert. Jeg er helt pjattet med grøn te, jeg har endda Matcha pulver til bagværk, fordi jeg er så glad for smagen. Grøn te muffins, ååårhårh.
Mine yndlingsteer er Hvid Creme The fra Perchs og Englestøv fra Teacup.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Te tråden.

Indlægaf Mani » 23. jan 2019, 20:01

Jeg drikker primært kaffe på jobbet. Men der ryger en del te ned hjemme om aftenen. Pt er jeg mest til de søde varianter herfra: https://www.whittard.co.uk Det tager snack trangen :-D
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Te tråden.

Indlægaf hotlips » 23. jan 2019, 21:38

Jeg er overvejende kaffedrikker men jeg kan godt drikke the af og til og så synes jeg også det smager godt, da jeg var gravid gik jeg næsten helt over til the og det uden problemer.
Bortset fra det er mere bøvlet, the der holdes varm synes jeg smager afskyeligt.

Jeg er nok lidt fra den yderlighed til den anden, jeg kan sagtens drikke medova og jeg kan godt lide den gamle type earl grey i sølvposen, men ellers så skal det være earl grey eller citron eller appelsin the fra perchs,der er ikke rigtig noget imellem jeg kan finde på at drikke frivilligt.
Jeg kan ikke få Ceylon the ned, jeg hader ren urtethe og jeg har aldrig fået en twinings eller lignende mærker jeg syntes om,jeg synes de smager af gammel the med syntetiske olier i, det aner jeg ikke om de er men de smager som om det er det i min mund og det kan jeg slet ikke have.

Men når det er dem jeg godt kan lide så kan jeg også godt putte blade i fra mynter, citron verbena eller hestemynte, det har jeg tit gjort hvis det er medova vi har haft i skabet.

Men ren urtethe eller grøn the, det smager som de fleste urter der godt nok er spiselige men som er gået i glemmebogen som mad smager og det er virkelig meget der har en bitter og kedelig smag som er helt ens og jeg gider ikke at drikke den mere end jeg har lyst til at spise den.
0
MissB
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Te tråden.

Indlægaf MissB » 23. jan 2019, 21:49

Jeg elsker te. Vi har altid Hvid Tempel og pebermynte (selvom det jo reelt ikke er te, men bare knuste pebermynteblade). Og så plejer vi at have 1-2 andre forskellige. Lige nu en rest sort julete og rooibos vanilie (anbefalet af Rap :kys:). Alt fra Perchs.

Vi har lige bestilt 4 forskellige slags tebreve - også fra Perchs - til vores søns barnedåb. Jeg har ikke lyst til at servere te af dårlig kvalitet, når vi alligevrl bruger penge på lækker kage.
2
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Te tråden.

Indlægaf didas » 24. jan 2019, 00:16

Min go-to te er denne fra te-biks i Rødovre Centrum. Normalt bryder jeg mig ikke om hverken Rooibos eller ingefær i te, men sammen med de andre ingredienser har den en rund og sødlig smag, sådan lidt hen ad julete.

8B66F4FC-0209-456B-9D59-56402EEB77A8.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Te tråden.

Indlægaf Skinkehunden » 26. jan 2019, 10:32

Inspireret af denne tråd har jeg lige købt de her to teer - elsker kvædete og earl grey :D Og nøj de dufter skønt! :love:

Planlægger allerede at købe et par dåser i gave til min svigermor, som også elsker te :gogo:

(OPI lakfortynderen havde de i samme webshop og da jeg lige står og mangler kunne den lige så godt ryge i kurven samtidig)

44E7E32A-B41F-4079-B857-FAAF58F40428.jpeg
2
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Te tråden.

Indlægaf Moxy-lady » 26. jan 2019, 11:05

Skinkehunden skrev:Inspireret af denne tråd har jeg lige købt de her to teer - elsker kvædete og earl grey :D Og nøj de dufter skønt! :love:

Planlægger allerede at købe et par dåser i gave til min svigermor, som også elsker te :gogo:

(OPI lakfortynderen havde de i samme webshop og da jeg lige står og mangler kunne den lige så godt ryge i kurven samtidig)

44E7E32A-B41F-4079-B857-FAAF58F40428.jpeg


Hvor er de købt henne?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Te tråden.

Indlægaf Skinkehunden » 26. jan 2019, 11:18

Moxy-lady skrev:
Skinkehunden skrev:Inspireret af denne tråd har jeg lige købt de her to teer - elsker kvædete og earl grey :D Og nøj de dufter skønt! :love:

Planlægger allerede at købe et par dåser i gave til min svigermor, som også elsker te :gogo:

(OPI lakfortynderen havde de i samme webshop og da jeg lige står og mangler kunne den lige så godt ryge i kurven samtidig)

44E7E32A-B41F-4079-B857-FAAF58F40428.jpeg


Hvor er de købt henne?


De er købt på https://www.ren-velvaereshop.dk/ :)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Te tråden.

Indlægaf HappyHippo » 26. jan 2019, 12:49

Lige nu har jeg mest fra Perchs.
Er gladest for grøn rabarber, grøn bambus, choco-mint, luksus chai og daisys blanding.
Jeg er helt sikkert mest til te med sødme, da jeg drikker det uden mælk og sukker. Rooibus er det eneste jeg ikke kan lide. Det er så diverse frugteer fra pickwick olign.
0

Tilbage til "Mad og drikke"