Te tråden.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 21:14

milisa skrev:Min te er afhængig af tid på døgnet. Om morgenen er det ren sort te. Gerne en god Assam eller Darjeeling. Efter et måltid skal det helst være en eller anden blanding med noget frugtigt el. lign. Og om aftenen noget mildt og behageligt.

Jeg er vokset op i nærheden af Aabenraa, så jeg drikker nærmest kun te fra Carstensens tehandel. Min absolut favorit er hans mojnblanding, som især er god om aftenen. Han har også en fremragende flødete, som også er en god aftente. Hans forårste og sønderjyske blanding er gode frokostteer...


De har mange spændende blandinger, må prøve derfra endag :ivrig:
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 21:19

Harrods i London havde på et tidspunkt en serie med frugt teer, især hindbær vanille var ekstremt god og jeg en dåse på lager, som jeg ikke har åbnet endnu, fordi den er udgået og det er det sidste man kan få :lol:
0
:ninja:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Te tråden.

Indlægaf Moxy-lady » 21. jan 2019, 22:24

Åh, lige en tråd for mig :love: elsker te, især rød te (roiboos), men grøn og sort drikker jeg også. Lige pt drikker jeg primært kamillete, som jeg ellers aldrig har rørt tidligere, men jeg giver min datter lidt med lidt sukker i hver aften, og drikker selv resten. Ellers plejer jeg ikke at bruge sukker men det smager bedre end jeg husker.

Jeg køber som regel min te i en specialforretning her i byen, og i nogle tilfælde i søstrene grene.

Mine favoritter er
Rød te med skovbær
Rød te med vanilje
Sort tranebærte
Og en grøn tempelte blanding fra chaplon

Mit næste forsøg er en rød te med smag af champagnebrus som jeg ikke rigtig har kunnet få ud af hovedet. Tror at det bliver lidt underligt, men bliver nødt til at prøve :lol:
Det eneste te jeg ikke drikker er chai-te, synes det smager afskyeligt.
Senest rettet af Moxy-lady 21. jan 2019, 22:26, rettet i alt 1 gang.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Te tråden.

Indlægaf Rapfisk » 21. jan 2019, 22:25

Jeg kan lide både sort, grøn, hvid og rød te (den røde er vel egentlig nærmest en urtete), men sort vil jeg helst have aromatiseret, fx Earl Grey. Jeg kan også godt lide Prins Wladimir fra Kusmi, som tidligere er vist i tråden.

På kontoret drikker jeg kaffe (jeg gider ikke at fumle med tebreve, og vi har rigtig god kaffe), men hjemme er det altid te. P.t. har jeg en grøn te med citrus og ingefær fra Østerlandsk Tehus og rooibos med vanille fra Perchs.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Te tråden.

Indlægaf Planten » 21. jan 2019, 22:30

Mine favoritter er baserede på sort te - Earl gray og prins Vladimir. Derudover er jeg fan af rooibos vanille. Og i december går der en del julete. Jeg er ikke tilhænger af grøn te. Min te skal drikkes, som den er, uden sukker og mælk. Dog er der noget specielt over en kop english breakfast med mælk.
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 22. jan 2019, 00:51

Jeg har lige smagt den mærkeligste te, købt i Canada. banana nut bread te :tie: - den var virkelig skummel varm, så den stod og blev iskold, så var den ganske udemærket , men stadig mærkelig :lol:

Fatter ikke jeg altid skal prøve nogen der ligefrem dufter kvalmt sødt. Jeg købte også en Bounty te engang, den kan drikkes, men er absolut ikke en favorit,
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 22. jan 2019, 00:54

Moxy-lady skrev:Åh, lige en tråd for mig :love: elsker te, især rød te (roiboos), men grøn og sort drikker jeg også. Lige pt drikker jeg primært kamillete, som jeg ellers aldrig har rørt tidligere, men jeg giver min datter lidt med lidt sukker i hver aften, og drikker selv resten. Ellers plejer jeg ikke at bruge sukker men det smager bedre end jeg husker.

Jeg køber som regel min te i en specialforretning her i byen, og i nogle tilfælde i søstrene grene.

Mine favoritter er
Rød te med skovbær
Rød te med vanilje
Sort tranebærte
Og en grøn tempelte blanding fra chaplon

Mit næste forsøg er en rød te med smag af champagnebrus som jeg ikke rigtig har kunnet få ud af hovedet. Tror at det bliver lidt underligt, men bliver nødt til at prøve :lol:
Det eneste te jeg ikke drikker er chai-te, synes det smager afskyeligt.


Jeg kan også godt lidt Rooibos teer, og synes chai er gyseligt , men ikke helt så frygteligt som matcha te :D

Champagnebrus lyder lækkert og skummelt samtidig , du må lige anmelde den når du har smagt den :)
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 22. jan 2019, 00:57

JumboJette skrev:Jeg må sige, jeg synes en god Earl Grey med mælk i er svær at slå. :ninja:


Jeg har en kollega der elsker medova te med mælk.
0
:ninja:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Te tråden.

Indlægaf Planten » 22. jan 2019, 05:06

Pjeps skrev:Jeg har lige smagt den mærkeligste te, købt i Canada. banana nut bread te :tie: - den var virkelig skummel varm, så den stod og blev iskold, så var den ganske udemærket , men stadig mærkelig :lol:

Fatter ikke jeg altid skal prøve nogen der ligefrem dufter kvalmt sødt. Jeg købte også en Bounty te engang, den kan drikkes, men er absolut ikke en favorit,

Jeg bilder også altid mig selv ind, at jeg skal drikke søde teer, men jeg kan virkelig ikke lide dem :D så jeg har ofte en samtale med mig selv, når jeg står foran udvalget :D

Jeg kommer pludselig i tanke om min mormors teblanding. Hun blandede af de løse teer, man kan/kunne købe i supermarkedet. Jeg ved, hun kom kvædete i og så den der te, der er baseret meget på tørret frugt. Det var en dejlig blanding hun lavede, og det var jo kun hos hende, man fik den :)
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Te tråden.

Indlægaf Maoam » 22. jan 2019, 05:14

Jeg er vild med Hvid Cassis fra Tea Time & Aura i Svendborg. Det er en hvid te med solbær. Har også en blanding af hvid og gul te fra dem.

Jeg har købt en elkedel med temperaturerstyring, så jeg kan få vand på 80 grader til hvid te.

Jeg kan ikke lide bitter mad, så er ikke så glad for sort te. Drikker også pebermyntete fra Fredsted.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Te tråden.

Indlægaf IrmaPigen » 22. jan 2019, 06:49

Pjeps skrev:Harrods i London havde på et tidspunkt en serie med frugt teer, især hindbær vanille var ekstremt god og jeg en dåse på lager, som jeg ikke har åbnet endnu, fordi den er udgået og det er det sidste man kan få :lol:


Jeg kan virkelig godt lide roiboosh theen fra Harrods.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Te tråden.

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2019, 06:56

Jeg elsker god te. Det eneste jeg ikke kan lide er rooibus.

P.t. er min yndlingste Hammershusteen fra Bornholms Thehandel - og juleteen fra samme sted.
Jeg er også begejstret for Kusmi Spicy Chocolate.

Og så har jeg et bredt udvalg af diverse frugt- og aromateer fra Chaya. Der plejer jeg også en gang om året at bruge en formue på Darjeeling First Flush, der virkelig er fantastisk.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Te tråden.

Indlægaf Hunkat » 22. jan 2019, 07:04

Jeg er til sort og hvid te (jeg overlever dog hvis der er blandet lidt grøn te i, men ikke de røde).

Jeg har primært fra A.C. Perchs, de laver nogle virkelig gode nogen. Min yndlings pt. er deres efterårste som er sådan lidt chai agtig uden at være en chai (som jeg generelt ikke bryder mig om). Åh deres tempelte. Og franske earl grey, den kan også noget særligt.

Og de skal drikkes med lidt mælk og sukker :blush:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Te tråden.

Indlægaf sigge » 22. jan 2019, 07:29

Mine to absolutte yndlinge er Earl Grey fra Chaplon (som er rigtigt god og smager/dufter meget af bergamotte) og Hvid Tempelte fra Perchs. Jeg har en hel del andre teer, men de to kan jeg altid drikke. Desværre har jeg påbudt mig selv at drikke nogle af de andre op eller smide dem ud, inden jeg må købe mere af mine yndlinge. Så lige nu nurser jeg en halv dåse Hvid Tempelte og drikker et kun ved særlige lejligheder. :lol:

Solskinste fra Bornholms Thehandel er også god. Og så fik jeg på et tidspunkt en hvid/grøn te med havtorn fra Thrysøe, som også var lækker.

Hvis man drikker hvid og grøn te, kan det godt være en idé at anskaffe en elkedel med temperaturstyring, så man ikke skal gå og gætte sig til, hvornår det kogte vand er kølet ned til 80°, så teen ikke bliver bitter.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 22. jan 2019, 07:29

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker god te. Det eneste jeg ikke kan lide er rooibus.

P.t. er min yndlingste Hammershusteen fra Bornholms Thehandel - og juleteen fra samme sted.
Jeg er også begejstret for Kusmi Spicy Chocolate.

Og så har jeg et bredt udvalg af diverse frugt- og aromateer fra Chaya. Der plejer jeg også en gang om året at bruge en formue på Darjeeling First Flush, der virkelig er fantastisk.


Hammershus har jeg ikke prøvet endnu, men som sagt er Gudhjems teen min yndlings. Også deres forårs te og Ekkodals te er ret gode!

Jeg må have Hammershus med næste gang :gogo:
1
:ninja:

Tilbage til "Mad og drikke"