Hvordan indtager i måltider?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Hvordan indtager i måltider?

Indlægaf JoyNips » 6. feb 2019, 15:18

Vi spiser måltider ved spisebordet. Den 2-årige har desuden typisk en tallerken stående på sofabordet som han går og hapser af mellem måltiderne.

Jeg er væk flere aftener ugentligt, så vi spiser ikke altid aftensmad sammen. Kommer jeg sent hjem og spiser en hurtig rugbrødsmad kan jeg godt finde på at gøre det i sofaen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Hvordan indtager i måltider?

Indlægaf Ata » 8. feb 2019, 12:01

Vi spiser ved spisebordet - sammen om morgenen og om aftenen. Børnene får nogen gange lidt eftermiddagsmad foran tv’et hvis deres mor er i sit ugidelige hjørne. Men til andre måltider er tv totalt no go! Synes det er virkeligt forfærdeligt at spise foran et fjernsyn. :genert:
1
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Hvordan indtager i måltider?

Indlægaf MOGA » 8. feb 2019, 12:25

Morgenmad spiser vi sammen ved spisebordet. Ingen af os er i det snakkesagelige hjørne om morgenen, så typisk ser min sn fjernsyn og jeg læser.

Frokost spiser vi i hverdagen i skole og på arbejde. For mit vedkommende kan det både være i kantinen, til møde, foran computeren eller i bilen. I weekenden spiser vi som det lige passer ind, ikke altid sammen.

Om aftenen er udgangspunktet at vi spiser sammen ved spisebordet. Nogle gange, hvis vi er sent hjemme eller trætte, ender vi dog med at sidde ved sofabordet med fjernsynet tændt.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Hvordan indtager i måltider?

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2019, 12:47

FormerlyKnownAs skrev:Kom til at til tænke på hvordan andre mennekser indtager måltider efter jeg så noget hvor de spiste foran tv, børn for sig, forældre for sig, forskellige tider. Tænkte naturligvis at debatten er repræsentativ for hvordan vi gør i Dk ;)

Hvordan indtager i måltider?


Når jeg ikke er gravid:

Morgenmad: Spises sammen i køkkenet, skal én af os dog møde meget tidligere end den anden spiser vedkommende alene så datteren kan sove til normal tid.

Frokost: Hver for sig på arbejde/studie/dagpleje, i weekenderne sammen.

Aftensmad: Ligeledes sammen.

Alle måltider er ved spisebordet i køkkenet. Nogle gange tager jeg og manden dog maden med ind i stuen og spiser færdig mens datteren leger hvis hun blvier hurtigere færdig end os.


Nu hvor jeg er gravid spiser jeg ofte alene, kaster meget op og kan slet ikke ting der lugter, så 3 portioner mad i samme rum er med garnati opkast for mig. Så både for min og deres skyld spiser jeg alene med en brækspand i hånden. De dage jeg har det godt spiser vi dog samlet :)
0
Bergen
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11928

Re: Hvordan indtager i måltider?

Indlægaf Bergen » 8. feb 2019, 13:09

Vi spiser ved spisebordet. Altid.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Hvordan indtager i måltider?

Indlægaf TomKah » 8. feb 2019, 13:43

Jeg har aldrig rigtig prøvet at spise i sofaen. Det gjorde vi heller aldrig da vi ikke havde børn eller hvis jeg har været alene.
Det er ikke engang fordi jeg tænker noget særlig om det - vi har bare aldrig brugt det. Vi kan sagtens sidde og læse mens vi spiser - specielt hvis det er morgenmad. Aftensmad sidder vi næsten altid sammen ved bordet og spiser uden distraktioner.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Hvordan indtager i måltider?

Indlægaf IrmaPigen » 9. feb 2019, 07:35

Med munden.
0

Tilbage til "Mad og drikke"