Tråden for smoothies og greenies

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf Akehurst2 » 14. maj 2019, 08:47

LadyFox skrev:
Tiger skrev:
LadyFox skrev:
Tiger skrev:Hov og jeg blender ofte valnødder, cashew eller mandler med. Det bliver super-godt med lidt fedt og protein.

Prøver altid at lade greenien bestå af kulhydrat, fedt og protein. Så mætter det bedre og det bliver et bedre sammensat måltid.

Jeg ville også gerne have lidt mere protein i mine, jeg er bare begrænset af at der er rigtig mange ting med proteiner jeg ikke rigtig bryder mig om.
Jeg har dog en opskrift med æg, men jeg har endnu ikke samlet mod til at prøve den, er bange for at det bliver lidt vammel.


Æg lyder også lidt grænseoverskridende for mig :)

Ellers så kan man jo bare spise lidt æg, kød, fisk eller fx ost før eller efter greenien, hvis du ikke kan finde på protein-rige ting af proppe i?

Jeg overvejer om jeg skal afprøve greenie med kikærter, bønner, linser eller lignende snart.


Jeg bruger mest greenien som morgenmad i undervisningen, da jeg ikke har appetit lige når jeg er stået op. Så det nytter ikke med noget ved siden af, men altså problemet er heller ikke større end at det bare ville være lidt fedt med protein i, da jeg så ville slippe for at finde så mange proteiner senere på dagen.

Jeg er stort set vegetar, og jeg indrømmer gerne at jeg synes proteinerne er en udfordring. :)


Hvis du er okay med æg, så er æggehvide (pasteuriseret) helt uden smag hvis man bare bruger en eller deromkring i en smoothie.
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf Lucia » 14. maj 2019, 17:03

Jeg bruger hampefrø, de har ret højt proteinindhold og smager ikke rigtigt af noget (det afhænger selvfølgelig af mængden, men den kan man jo så justere, hvis det er).
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf Miss_no_More » 14. maj 2019, 17:48

Jeg elsker smoothies! Og får en hver morgen i hverdagene. Forsøger at bruge så meget forskelligt som muligt - med fokus på grøntsager og kun en smule frugt/bær.
Jeg bruger altid kefir og så mælk i, fordi jeg synes kefir giver en ekstra god smag dertil.
Og så har jeg gerne en skefuld et-eller-andet-mærkeligt I. Altså chia- eller hampefrø. Spirulina eller "Greens" fra Mads Bo. Eller noget i den stil. Og gerne olie også.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf LaMariposa » 14. aug 2019, 17:51

Har fået flækket mig en virkelig lækker smoothie sammen her i aften. Der er selvfølgelig lidt frugt i, men det smager virkelig som dessert, og juicen er jo sukkerfri.

75 g spinat
En halv mango
En halv banan
Et godt skvæt innocent tropical juice
A38
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf Pandesteg » 15. aug 2019, 06:58

Vi er også begyndt at lave smoothies om morgenen. I morges lavede jeg én med rødbede, æble og brombær og så med mandelmælk og soyayoghurt i. Puttede også lidt honning i, men den var faktisk næsten for sød, så det vil jeg udelade en anden gang. Jeg putter som regel også lidt chiafrø og havregryn i, men det glemte jeg faktisk i morges.

Ellers har jeg lavet en med ananas, banan, spinat og frisk ingefær og så med limesaft, mandelmælk og soyayoghurt og den er virkelig lækker og dejlig frisk.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 15. jan 2024, 18:24

:ninja:
0
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf Skvatman » 22. jan 2024, 09:18

Næsten uanset hvilken smoothie jeg laver, så smider jeg peanutbutter i. Det er dejlig protein, fylde og smag.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2024, 11:00

Jeg drikker stort set altid en proteinsmoothie til frokost når jeg arbejder hjemmefra. 2 dl havredrik, 1 dl havregryn, 1 frossen banan i skiver, 20 g proteinpulver, 1 spsk mandelsmør, et nip salt, en kalktablet med D-vitamin. Vand til konsistensen hvis det er mere softice end smoothie
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 902

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf Jydepigen » 23. jan 2024, 10:01

Jeg laver hver morgen smoothie med jordbær, blandet bær, lidt banan, vanilieskyr, Bodylab proteinpulver (Strawberry Milkshake) og lidt vand. Det hele køres på slump.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Tråden for smoothies og greenies

Indlægaf MyGirl » 23. jan 2024, 11:43

Dejlig tråd!

Her er det lidt ensformigt, men den er god, og drengene er glade for den.

Det er den samme rutine hver morgen: banan, broccoli, avocado, spinat, citron, mynte og vand.

Tror dog, vi skal igang med at udforske lidt nyt inspireret herfra.
0

Tilbage til "Mad og drikke"