Gæstemad der skuffer

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Lykke » 24. maj 2019, 11:31

Grissebassen skrev:
Purple Haze skrev:Bliver i øvrigt altid skuffet når folk servere chili von varme uden ris.
Elsker chili con carne, men kun med ris.

Så spiser det aldrig når det serveres i vores kantine, hvilket er ærgerligt. Ris er trods alt hverken dyre eller svære at lave.

Præcis! Jeg synes det er så kvalmt at spise kød uden tilbehør til.


Og i en tid med kæmpe fokus på ikke bare at spise en masse oksekød, så bliver sådan en debat også lidt speciel. Ris er kun til at strække retten - altså det lyder ret så positivt i mine ører. Og hvis vi alligevel er ude i at man kan servere alt muligt til, men ris. Nej fy for pokker. Ej jeg forstår det nok bare ikke.
4
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Delfin » 25. maj 2019, 01:08

englishchannel skrev:Jeg har været til fødselsdag, hvor for- og hovedret var slået sammen og bestod af fiskesuppe, inkl. diverse skalddyr og rejer. Jeg er allergiker og fordi det hele var kogt sammen, kunne jeg ikke fjerne det fra retten. Så jeg endte med at spise brød hele aftenen og blev kanonfuld.

Bonus: Værten vidste godt, at jeg var allergiker.


Det finder jeg direkte uforskammet, når de godt ved det.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf LaMariposa » 25. maj 2019, 02:16

Stegt flæsk. Det smager i bedste fald kedeligt og jeg får ondt i maven af det. I værste fald smager det direkte dårligt, og jeg får ondt i maven af det. Øv...
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. maj 2019, 02:33

Jeg er meget imponeret over at ingen endnu har skrevet “SÅ skulle du bare prøve MIN udgave af x” :lol:
6
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Mani » 25. maj 2019, 05:55

Lykke skrev:
Grissebassen skrev:
Purple Haze skrev:Bliver i øvrigt altid skuffet når folk servere chili von varme uden ris.
Elsker chili con carne, men kun med ris.

Så spiser det aldrig når det serveres i vores kantine, hvilket er ærgerligt. Ris er trods alt hverken dyre eller svære at lave.

Præcis! Jeg synes det er så kvalmt at spise kød uden tilbehør til.


Og i en tid med kæmpe fokus på ikke bare at spise en masse oksekød, så bliver sådan en debat også lidt speciel. Ris er kun til at strække retten - altså det lyder ret så positivt i mine ører. Og hvis vi alligevel er ude i at man kan servere alt muligt til, men ris. Nej fy for pokker. Ej jeg forstår det nok bare ikke.

Men ris er jo også langt mere klimabelastende end f.eks. korn og kartofler. Så hvis det er af klimahensyn er brød vel den bedste løsning. Eller sin Carne.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Santa » 25. maj 2019, 06:05

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er meget imponeret over at ingen endnu har skrevet “SÅ skulle du bare prøve MIN udgave af x” :lol:

Citat: min ekssvigermor.
Om al mad igennem 6 år.
Først da jeg en dag sagde: "Jeg HAR prøvet dine gule ærter, og det smagte HELLER ikke godt!", stoppede hun.

Men hun tilbød mig osse kaffe i alle årene, og vi skulle igennem samme samtale hver eneste gang:

"Nej tak, jeg skal ikke have kaffe." (Sagt i det hun skal til at skænke op, uden at spørge).
"Nå?!! Hvorfor ikke, er du på en mærkelig kur/ikke tørstig/anden undskyldning?"
"Nej, men jeg kan jo ikke lide kaffe"
"Vil du have kamillete?" (Hun ejede kun 15 år gammel kamillete i støvede breve).
"Nej tak"
"Du kan få mælk/fløde/sukker i kaffen, hvis det er det?"
"Nej tak"
"Du lærer det nok en dag!"

En dag sagde jeg ikke noget da hun igen-igen var ved at skænke op. Lod hende skænke en kop til mig, rejste mig op og hældte kaffen ud i vasken. Og så fortalte jeg hende for 117.gang, at jeg ikke kan lide kaffe og at jeg heller ikke havde nogen intentioner om at ændre på det, og at jeg drak te, men ikke oldgammel kamillete. Hvis hun absolut ville give mig noget, så var vand fint.
Hun blev sur, men tilbød mig aldrig mere kaffe. Hun købte dog heller ikke en pakke te...
Men hun var osse en mærkelig kælling på så mange måder.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Lykke » 25. maj 2019, 08:35

Mani skrev:
Lykke skrev:
Grissebassen skrev:
Purple Haze skrev:Bliver i øvrigt altid skuffet når folk servere chili von varme uden ris.
Elsker chili con carne, men kun med ris.

Så spiser det aldrig når det serveres i vores kantine, hvilket er ærgerligt. Ris er trods alt hverken dyre eller svære at lave.

Præcis! Jeg synes det er så kvalmt at spise kød uden tilbehør til.


Og i en tid med kæmpe fokus på ikke bare at spise en masse oksekød, så bliver sådan en debat også lidt speciel. Ris er kun til at strække retten - altså det lyder ret så positivt i mine ører. Og hvis vi alligevel er ude i at man kan servere alt muligt til, men ris. Nej fy for pokker. Ej jeg forstår det nok bare ikke.

Men ris er jo også langt mere klimabelastende end f.eks. korn og kartofler. Så hvis det er af klimahensyn er brød vel den bedste løsning. Eller sin Carne.


Ja
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf godtnavn » 25. maj 2019, 13:24

Jeg gider heller ikke ris til chili sin carne, men vil gerne have nachos chips, guacamole, salat, brød, bagte søde kartofler, creme fraiche, stegte svampe og alt muligt andet lækkert tilbehør til :) Jeg koger dog ofte ris til når jeg laver det fordi jeg ved andre godt kan lide det, men jeg tager selv alt det gode og lader andre tage de kedelige ris.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Santa » 25. maj 2019, 16:58

Chili skal kun serveres med enten blot brød til, eller (når man skal mætte en mand uden skam i livet og med en enorm forbrænding som min kæreste) med ris til. Salat kan på ingen måde mætte ham.
Nachos er bare mærkeligt! Men jeg bryder mig heller ikke om dem, de er hverken chips eller mad.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Fru Sunshine » 28. maj 2019, 19:42

Jeg bliver sjældent skuffet over maden, men jeg kan godt føle mig lidt trist, når maden består af mange elementer, jeg ikke kan lide. Det er så mest fordi, det altid skal påtales, når jeg springer over eksempelvis den sammenkogte ret med peberfrugter, der har afgivet smag til det hele, så det for mig er uspiseligt.

Men jeg indrømmer, at jeg var skuffet over den helt ekstremt ringe buffet, der blev serveret ved min svogers bryllup.
Knastørre boller, der eksploderede, når man bed i dem, seje brødskiver, margarine, en skål rejer til hele selskabet (jeg spiser ikke rejer), kartoffelsalat (jeg spiser ikke kartoffelsalat), en skål almindelig salat dog med overvægt af peberfrugter(!), tre slags pålæg, en skål svesker, en skål dåseananas, en skål ristede løg, en lille dynge hotwings (hurra for at sidde ved hovedbordet, så jeg nåede at få nogen) og et kæmpefad ukrydret røræg på pulveræg.
Til det blev der serveret sodavand.
Desserten var is, noget blævret gelé og noget budding.

Til gengæld var der ud over bryllupskagen et kæmpe kagebord med omkring 15 forskellige kager.

Vi var simpelthen så sultne, da vi forlod festen kl. 22.00.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf OberstNasig » 4. jun 2019, 19:16

Kød og melbolle-suppe fra Mou.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf fisken80 » 7. jun 2019, 17:12

Fru Sunshine skrev:Jeg bliver sjældent skuffet over maden, men jeg kan godt føle mig lidt trist, når maden består af mange elementer, jeg ikke kan lide. Det er så mest fordi, det altid skal påtales, når jeg springer over eksempelvis den sammenkogte ret med peberfrugter, der har afgivet smag til det hele, så det for mig er uspiseligt.

Men jeg indrømmer, at jeg var skuffet over den helt ekstremt ringe buffet, der blev serveret ved min svogers bryllup.
Knastørre boller, der eksploderede, når man bed i dem, seje brødskiver, margarine, en skål rejer til hele selskabet (jeg spiser ikke rejer), kartoffelsalat (jeg spiser ikke kartoffelsalat), en skål almindelig salat dog med overvægt af peberfrugter(!), tre slags pålæg, en skål svesker, en skål dåseananas, en skål ristede løg, en lille dynge hotwings (hurra for at sidde ved hovedbordet, så jeg nåede at få nogen) og et kæmpefad ukrydret røræg på pulveræg.
Til det blev der serveret sodavand.
Desserten var is, noget blævret gelé og noget budding.

Til gengæld var der ud over bryllupskagen et kæmpe kagebord med omkring 15 forskellige kager.

Vi var simpelthen så sultne, da vi forlod festen kl. 22.00.


Det lyder alligevel en kende værre en dengang jeg til en 50-års fødselsdag på et ellers meget fint sted fik en buffet, der mindede en hel del om Oslobådens buffet... bortset fra, at udvalget er større på Oslobåden, de har blandt andet husket sovs...
Det var simpelthen så surrealistisk, fordi det var et virkelig fint sted og så var maden bare tudedårlig.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jun 2019, 19:05

fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg bliver sjældent skuffet over maden, men jeg kan godt føle mig lidt trist, når maden består af mange elementer, jeg ikke kan lide. Det er så mest fordi, det altid skal påtales, når jeg springer over eksempelvis den sammenkogte ret med peberfrugter, der har afgivet smag til det hele, så det for mig er uspiseligt.

Men jeg indrømmer, at jeg var skuffet over den helt ekstremt ringe buffet, der blev serveret ved min svogers bryllup.
Knastørre boller, der eksploderede, når man bed i dem, seje brødskiver, margarine, en skål rejer til hele selskabet (jeg spiser ikke rejer), kartoffelsalat (jeg spiser ikke kartoffelsalat), en skål almindelig salat dog med overvægt af peberfrugter(!), tre slags pålæg, en skål svesker, en skål dåseananas, en skål ristede løg, en lille dynge hotwings (hurra for at sidde ved hovedbordet, så jeg nåede at få nogen) og et kæmpefad ukrydret røræg på pulveræg.
Til det blev der serveret sodavand.
Desserten var is, noget blævret gelé og noget budding.

Til gengæld var der ud over bryllupskagen et kæmpe kagebord med omkring 15 forskellige kager.

Vi var simpelthen så sultne, da vi forlod festen kl. 22.00.


Det lyder alligevel en kende værre en dengang jeg til en 50-års fødselsdag på et ellers meget fint sted fik en buffet, der mindede en hel del om Oslobådens buffet... bortset fra, at udvalget er større på Oslobåden, de har blandt andet husket sovs...
Det var simpelthen så surrealistisk, fordi det var et virkelig fint sted og så var maden bare tudedårlig.

Det var rædsomt, men det kom bestemt heller ikke fra noget fint sted.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. jun 2019, 19:44

fisken80 skrev:
Vi var simpelthen så sultne, da vi forlod festen kl. 22.00.


Det lyder alligevel en kende værre en dengang jeg til en 50-års fødselsdag på et ellers meget fint sted fik en buffet, der mindede en hel del om Oslobådens buffet... bortset fra, at udvalget er større på Oslobåden, de har blandt andet husket sovs...
Det var simpelthen så surrealistisk, fordi det var et virkelig fint sted og så var maden bare tudedårlig.[/quote]

Mindede mig lige om mit jobs julefrokost.
Vi har vores egne madsteder, og har køkken/kokke uddannet personale der laver virkelig virkelig lækker mad. Man kan det ene sted f.x. købe festarrangementer med 3 retter hvor kuvertprisen er omkring 350 kr.

Men den ene (nye) leder mente at køkkenpersonale skulle ha lov at slappe af denne dag, der skulle prøves noget nyt og andet.
Så der var bestilt mad på en meget velrenommeret og prisvindende kro. Forret (lækker) og julefrokostbuffet - som virkelig var røvsyg, det var bare kød, kød, kød, brød, og varm købe rødkål. Hold nu kæft det var skuffende og sørgelig. ALLE var skuffede over maden.
Og at de heller ikke havde spiritus til drinks, det gjorde kun det hele endnu værre (så de blev sendt afsted for at købe noget inden butikkerne lukkede)
Natmaden var noget okay lækkert tapas-noget.

Men når man tænker på kurvertprisen, og hvad vores egen steder/personaler selv kunne diske op med, så var det helt vildt sindsygt skuffende, og virkelig dårlig mad. Kokken og jomfruen havde gjort det bedre på en god dag.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
kattekonen
Indlæg: 236
Tilmeldt: 18. jul 2017, 14:21
Kort karma: 19
Likede indlæg: 213

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf kattekonen » 8. jun 2019, 05:31

Jeg fik engang serveret spaghetti med ketchup - der må jeg godt nok sige at jeg var skuffet.
2

Tilbage til "Mad og drikke"