Gæstemad der skuffer

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lava11
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12. jan 2018, 12:09
Kort karma: 6
Likede indlæg: 118

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Lava11 » 27. aug 2019, 14:59

Blev lovet spareribs og jeg var lykkelig :love2:

Desværre var det den lille man kan købe fra Jensens til deling.. plejer at spise den størrelse selv :genert:
Så der var 4 ben pr. Mand og en salat der var så dårlig skyllet at jeg fik sand i munden.. og lidt brød.. der blev jeg lidt skuffet.. :wacko:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Pjeps » 27. aug 2019, 15:07

Jeg var på besøg hos noget familie i går, der fik jeg en salat bestående af noget iceberg ( meget store stykker), lidt skivet gul og rød peber, lidt få baby spinat og noget agurk. Den var godt nok jævn kedelig. Dressingen var en en vinagrette der smagte af citronsaft. Hun er ellers pænt god til at lave mad normalt, hun må have haft en virkelig OFF dag.
1
:ninja:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Mi55y » 1. sep 2019, 11:07

Vi var til fødselsdag i går. Min kæreste henter kage til os, og fortæller om dengang værten havde lavet en kålkage, som bestemt ikke var en succes. Vi tager en bid, stopper op, kigger på hinanden... Og flækker så af grin. Det var kålkage! Jeg er tilbøjelig til at give min kæreste ret - ikke en succes!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21049

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf catnip » 1. sep 2019, 11:17

Mi55y skrev:Vi var til fødselsdag i går. Min kæreste henter kage til os, og fortæller om dengang værten havde lavet en kålkage, som bestemt ikke var en succes. Vi tager en bid, stopper op, kigger på hinanden... Og flækker så af grin. Det var kålkage! Jeg er tilbøjelig til at give min kæreste ret - ikke en succes!


Kålkage...?!?

Billede
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf HappyPaww » 1. sep 2019, 20:07

Mi55y skrev:Vi var til fødselsdag i går. Min kæreste henter kage til os, og fortæller om dengang værten havde lavet en kålkage, som bestemt ikke var en succes. Vi tager en bid, stopper op, kigger på hinanden... Og flækker så af grin. Det var kålkage! Jeg er tilbøjelig til at give min kæreste ret - ikke en succes!

Hvad f. Er det?!
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Kilix » 30. okt 2020, 12:57

Jeg er ved at finde ud af hvordan jeg nemmest og mest coronasikkert faar fat i en flaeskesteg er i Holland, da jeg skal kokkerere juleaften, og det fik mig til at taenke paa denne traad, og min foerste jul i Holland.

Det var ikke fordi maden som saadan var daarlig, og jeg ved ikke helt hvorfor jeg troede at hollaenderne OGSAA spiste 'julemad' men jeg har virkeligt aldrig vaeret saa skuffet.
Jul for mig er flaeskesteg, and, brune, hvide, franske kartofler, nok sovs til at drukne atlantis igen, og masser af laekkert, hjemmelavet roedkaal. Hollaenderne har dog ikke nogen deciderede madtraditioner til jul.
Saa vi fik 'buffet' (udefra) bestaaende af en sammenkogt ret med noget oksekoed og en masse champignoner, floedekartofler, kartoffelmos, ris og et par store blandede salater. Altsaa det var egentligt fint nok mad, dog ikke lige noget jeg selv ville servere til jul. Det var rent ud sagt kedeligt. Jeg var naesten graedefaerdig.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Purple Haze » 8. nov 2020, 03:03

Magic In The Sky skrev:Det kan godt være jeg er sønderjyde og alt det der - men det her er så ulækkert.

https://www.facebook.com/groups/8739612 ... 481052534/


Hvorfor det?
Det er jo bare en kage.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Pawnee_Waffle » 8. nov 2020, 07:57

Magic In The Sky skrev:Det kan godt være jeg er sønderjyde og alt det der - men det her er så ulækkert.

https://www.facebook.com/groups/8739612 ... 481052534/

WTF sønderjyder :lol:
0
One person's annoying is another's inspiring and heroic.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf IrmaPigen » 8. nov 2020, 08:52

Madam Pomfrey skrev:jeg er blevet noget mindre kræsen med årene...

Men jeg ville blive skuffet over middag med lam, da jeg virkelig ikke kan smagen af det.
Og retter baseret på indmad, - det oplever jeg dog ikke blive serveret ;)

Jeg har haft kollegaer der gerne ville omvende mig ifht begge ovenstående, men bare nej tak, jeg er ikke kompatibel :D
Fik på job taget nogle kødboller i krydret tomatsovs, det var lamme kødboller, og puuuha... :tie:

Nemme rette, såsom pasta kødsovs, ville ikke genere mig, selskabet er vigtigere :)


Egentlig synes jeg ikke man kan tillade sig, at blive skuffet over egen kræsenhed.

Jeg kan heller ikke lide lam, men hvis jeg fik det serveret, så ville jeg da bare spise udenom, for det er jo mig, der lige der er "besværlig".
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. nov 2020, 09:15

IrmaPigen skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg er blevet noget mindre kræsen med årene...

Men jeg ville blive skuffet over middag med lam, da jeg virkelig ikke kan smagen af det.
Og retter baseret på indmad, - det oplever jeg dog ikke blive serveret ;)

Jeg har haft kollegaer der gerne ville omvende mig ifht begge ovenstående, men bare nej tak, jeg er ikke kompatibel :D
Fik på job taget nogle kødboller i krydret tomatsovs, det var lamme kødboller, og puuuha... :tie:

Nemme rette, såsom pasta kødsovs, ville ikke genere mig, selskabet er vigtigere :)


Egentlig synes jeg ikke man kan tillade sig, at blive skuffet over egen kræsenhed.

Jeg kan heller ikke lide lam, men hvis jeg fik det serveret, så ville jeg da bare spise udenom, for det er jo mig, der lige der er "besværlig".


Det er rigtig, men jeg synes godt, at man må blive skuffet over at få serveret lam og indmad hos folk, der godt ved, at man ikke bryder sig om det. Især da når der er tale om så specifikke produkter. Det er let at lave noget andet end lige lam og indmad.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. nov 2020, 09:39

IrmaPigen skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg er blevet noget mindre kræsen med årene...

Men jeg ville blive skuffet over middag med lam, da jeg virkelig ikke kan smagen af det.
Og retter baseret på indmad, - det oplever jeg dog ikke blive serveret ;)

Jeg har haft kollegaer der gerne ville omvende mig ifht begge ovenstående, men bare nej tak, jeg er ikke kompatibel :D
Fik på job taget nogle kødboller i krydret tomatsovs, det var lamme kødboller, og puuuha... :tie:

Nemme rette, såsom pasta kødsovs, ville ikke genere mig, selskabet er vigtigere :)


Egentlig synes jeg ikke man kan tillade sig, at blive skuffet over egen kræsenhed.

Jeg kan heller ikke lide lam, men hvis jeg fik det serveret, så ville jeg da bare spise udenom, for det er jo mig, der lige der er "besværlig".


Dét kan man da, altså spise udenom, og det ville jeg også gøre.
Ordet skuffelse betyder jo heller ikke at man delagtiggører sin omverdens i ens utilfredshed, der kan lige så vel være at man i sit stille sind tænker "æv altså" fordi man glædede sig til den middag man var inviteret til.

Og så tænker jeg iø at mit 1.5 år gamle svar var baseret på startoplægget, som gik på en middagsinvitation hos familie/venner.
Hvor jeg tilkendegiver at "simpel" hverdagsmad ikke ville skuffe mig. Men jeg ville ganske givet have en følelse af skuffelse hvis fx mine søstre serverede noget de ved jeg ikke kan li, ligesom jeg også tager hensyn til deres præferencer.
Senest rettet af Madam Pomfrey 8. nov 2020, 11:14, rettet i alt 1 gang.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Kaffe » 8. nov 2020, 09:47

Jeg bliver normalt aldrig skuffet over mad, der serveres. Men jeg har prøvet at blive inviteret på mad og få serveret frostpizza, og det var endda den mest kedelige slags. Det var da sådan lidt 'hmm...'.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf LadyFox » 8. nov 2020, 09:52

Magic In The Sky skrev:Det kan godt være jeg er sønderjyde og alt det der - men det her er så ulækkert.

https://www.facebook.com/groups/8739612 ... 481052534/

Jeg ville ønske jeg aldrig havde hørt om det der :nerve:
0
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf paint » 8. nov 2020, 09:54

For efterhånden en del år siden, var jeg til middag, hos en 'dame' jeg havde mødt i byen. Dagen efter ringede hun og inviterede på middag hjemme hos hende. Jeg lokkede med, at vi kunne tage i Tivoli og spise. Men hun insisterede, fordi hun elskede at lave mad, og var ret god til det (syntes hun selv)
Middagen, viste sig at være en stegt kæmpe-rødspætte, som ikke var helt gennemstegt. Dertil var der brun sovs med klumper i, og nogle udkogte kartofler.

Rødspætten, kunne nogenlunde gå an, fordi jeg kunne nøjes med at spise de dele af den, som var gennemstegt (og ikke halvrå). Men den tykke brune sovs (brun sovs til rødspætte. Oh rædsel! :/ ) med melklumper i, som smagte af mel og bullion-pulver, var noget af en kamp at komme igennem. Den smagte, rent ud sagt, af helvede til. Desserten, var hendes egen hjemmelavede is. Den viste sig at være hård som en isterning, og nærmest umulig at spise.

Jeg lod mig ikke senere lokke af hendes 'udsøgte kogekunst'.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf HappyPaww » 8. nov 2020, 09:56

Magic In The Sky skrev:Det kan godt være jeg er sønderjyde og alt det der - men det her er så ulækkert.

https://www.facebook.com/groups/8739612 ... 481052534/

Hvilket? Linket virker ikke?
0

Tilbage til "Mad og drikke"