Insp: Hverdagsmad vs. gæstemad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Insp: Hverdagsmad vs. gæstemad

Indlægaf Ado » 25. maj 2019, 07:14

Der er så mange ting, der spiller ind. Gæstemad for mig kan sagtens være helt almindelig husmandskost. Og jeg har lige så mange favoritter dér, som jeg har fra f.eks. det franske køkken. Og så handler det også om selve situationen. Er det gæster en onsdag aften? Er det gæster en lørdag aften? Er det nytårsaften?
Vi kan sagtens servere lasagne, burgere, gryderet osv. for vores gæster. Og jeg elsker at få det serveret, hvis det er lavet godt. Men når det er nytår, er det selvfølgelig ekstra godt. Ligesom vi generelt elsker at gå all-in, når vi har inviteret gæster i weekenden. Men det er i bund og grund mest fordi vi begge elsker at lave mad og udfordre os selv. Det er fedt at tage i Inco og handle en masse lækre råvarer, og det er fedt at lave en 3-4 retters menu.
Vi forventer på ingen måde det samme hos andre.

Men forskellen på gæstemad og hverdagsmad er vel bare, at man bruger mere tid på gæstemaden?
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp: Hverdagsmad vs. gæstemad

Indlægaf Fru Sunshine » 31. maj 2019, 06:03

Gæstemad er noget, man lige gør sig lidt ekstra umage med.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"