Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Allmost_Famous » 26. dec 2019, 21:03

Lone skrev:Hvilke modeller kan anbefales?

Min er en Conzept 4,7 l.

Den koster kun 250 kroner :love:
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7381

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Neenah » 27. dec 2019, 08:31

Jeg har lige købt en Crock Pot 4,7 L digital version for få minutter siden - på tilbud til 478.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2924

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Kilix » 28. dec 2019, 10:47

Jeg havde en crock pot, men den gik i stykker i mekanikken, saa koebte jeg en instapot med baade slow cooker og trykkoger.
Stort set alle gryderetter - fra bolognese til skipperlapskovs - bliver lige lidt ekstra laekre at at have faaet lov at simre i 6-8 timer.

Mine standard retter:
Misk mask: Steg noget koed paa panden saa det faar stege skorpe. Toem derefter koeleskabet for groentsager som du evt kan koere gennem food processeren til mundrette bidder. Bouillon, salt, peber. 6 timer lav, 1 time hoej = Mad!

Pulled pork eller chicken - Mexi style: En klump svinekoed/kyllingbryst, et glas salsa (glasset bliver rystet med lidt vand og noget bouillon pulver, i med det ogsaa), et brev taco eller fajita pulver (maaske 2), et halvt loeg og et par fede frisk hvidloeg - ELLER et par skefulde loeg og hvidloegspulver for en mildere smag. 4 timer hoej, 4 timer lav. Jeg koerer lige en klat smoer igennem kyllingen efter det er pulled, kan ogsaa goere det samme med svinekoedet afhaengigt af hvor fedt det er.

Kylling og bacon chowder: https://peaceloveandlowcarb.com/chicken-bacon-crock-pot-chowder/

Kylling taco suppe: https://www.lowcarbmaven.com/chicken-ta ... -low-carb/
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Pandesteg » 28. dec 2019, 16:20

Hvor meget strøm bruger sådan en fætter? Der lyder jo lækkert, men er også mange timer den er sluttet til strøm?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Nuttede-Nuser » 28. dec 2019, 17:10

Mit første forsøg blev ikke godt. Kyllingen fik alt for meget, og så skulle jeg ikke have puttet ris i. Søde kartofler var heller ikke en god ide, de smattede helt ud. Jeg er ikke slået ud endnu, men tror jeg skal prøve at følge nogle opskrifter før jeg begynder at improvisere. Det findes bare ikke rigtig nogle kogebøger på dansk jeg kan Google mig til.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11602
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18654

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf PaleSeptember » 28. dec 2019, 17:12

Nuttede-Nuser skrev:Mit første forsøg blev ikke godt. Kyllingen fik alt for meget, og så skulle jeg ikke have puttet ris i. Søde kartofler var heller ikke en god ide, de smattede helt ud. Jeg er ikke slået ud endnu, men tror jeg skal prøve at følge nogle opskrifter før jeg begynder at improvisere. Det findes bare ikke rigtig nogle kogebøger på dansk jeg kan Google mig til.


Jeg har ikke erfaring med sådan en, men hvad med at starte med nogle udskæringer, som normalt skal have ret lang tid for at blive møre? Og gerne nogle, der er lidt fedt på, så det ikke bliver tørt. Det er i hvert fald, hvad jeg selv ville putte i sådan en.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Kattefjæs » 28. dec 2019, 17:17

Nuttede-Nuser skrev:Mit første forsøg blev ikke godt. Kyllingen fik alt for meget, og så skulle jeg ikke have puttet ris i. Søde kartofler var heller ikke en god ide, de smattede helt ud. Jeg er ikke slået ud endnu, men tror jeg skal prøve at følge nogle opskrifter før jeg begynder at improvisere. Det findes bare ikke rigtig nogle kogebøger på dansk jeg kan Google mig til.


Jeg bruger søde kartofler, men kun hvis indholdet skal blendes til suppe inden servering. De går nemlig ret meget i opløsning, men de smager fint. Almindelige kartofler og gulerødder bliver til gengæld rigtig gode og holder formen.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Ladysparrow » 30. dec 2019, 15:07

Jeg laver kylling eller grøntsagsfond i vores. Diverse curries med faste grøntsager. Masser af retter med linser og bønner i. Jeg har lavet tomatsauce til pizza i den. Det er sjælden jeg laver noget med kød i den. Jeg har dog set flere opskrifter på lasagne, kylling og diverse roasts. Jeg knuselsker at min kæreste ikke bare havde 1 men 2 da vi mødte hinanden.
0
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf didaa » 29. dec 2021, 13:48

Jeg hiver lige denne frem, da jeg har fået en Instantpot i julegave. Har lavet bolognese og beef onglet som blev brugt til mexicanske tacos, det var super.

Jeg vil gerne have prøvet airfryeren, er der nogen der vil dele tips til at komme i gang? Også gerne til opskrifter hvis noget findes på dansk.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11602
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18654

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf PaleSeptember » 27. feb 2023, 15:39

Jeg hiver lige tråden frem igen, da jeg er blevet lidt tændt på at skulle have sådan en her, til når vores nye køkken er færdigt.
Hvilke modeller kan anbefales?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11602
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18654

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf PaleSeptember » 6. mar 2023, 13:42

Jeg har fået min crock pot express hjem og har testet den af med en one pot pastaret (selvkomponeret), så det var lidt på slump.

Bacontern, løg og hvidløg svitses
Tilsæt 500 g tomatpassata, 2½ dl. fløde + 2½ dl. vand
Tilsæt 6 kugler frosset helbladet spinat
Tilsæt en oksebouillonterning + diverse krydderier
Tilsæt 250-300 g pasta
Læg låg på, sæt på steam i 6 min.
Vent 5 min før damp lukkes ud
Tilsæt en halv pakke Philadelphia og rør rundt

Billede

Det smager tæskegodt - så cremet, og pastaen er kogt perfekt. Jeg læste et sted, at man skulle dele pastaens kogetid med 2 og lægge 1 minut til. Det her pasta stod der 10-12 min. på, så jeg gav det 6 min.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Kerrigan » 6. mar 2023, 15:15

^^ Lyder mere som en trykkoger end en slow cooker, men jeg kan godt se at den bliver betegnet en slow cooker.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11602
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18654

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf PaleSeptember » 6. mar 2023, 15:24

Kerrigan skrev:^^ Lyder mere som en trykkoger end en slow cooker, men jeg kan godt se at den bliver betegnet en slow cooker.


Den kan begge dele + meget andet.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf Ondemand » 6. mar 2023, 17:48

Jeg har en Sage Fast Slow Pro, men det er et stykke tid siden jeg har leget med den. Har mest brugt den som trykkoger til at lave bone broth, men har også forsøgt at lave risotto … det var så en begrænset success :genert:
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11602
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18654

Re: Slowcooker\crockpot inspirationen erfaringstråd.

Indlægaf PaleSeptember » 18. mar 2023, 18:20

Jeg har lavet pulled pork i min Crock Pot Express i dag. Jeg brugte slowcookerfunktionen, og den fik ca. 9 timer på low. Den faldt nærmeste fra hinanden af sig selv.

Billede

Billede
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Mad og drikke"