Hvilken tun?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Hvilken tun?

Indlægaf Pjeps » 18. jan 2016, 20:33

Nu fik jeg lyst til tun og var løbet tør. 15 kr for Glyngøre i netto, for sølle 120 g :(

I gamle dage var dåsen fyldt op og der 185 g i , men det er jo nok det bæredygtige fiskeri der gør det dyrere end i gamle dage, hvor man lystigt fiskede tun uden tanke på døde delfiner osv.
0
:ninja:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken tun?

Indlægaf kidkomb » 18. jan 2016, 20:45

John West herhjemme. Men det er primært fordi den fåes som tilbud i Netto. Bedste tun er klart Glyngøre!
Jeg skal lige kigge i Lidl og Rema kan jeg se :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Hvilken tun?

Indlægaf Lakika » 19. jan 2016, 15:54

Lone skrev:Jeg køber jævnligt tun i Lidl - den er overraskende god til prisen, og er desuden MSC-mærket. Ellers går jeg også efter Glyngøre eller John West


Jeg var i Lidl i dag og tjekkede deres tun. Den var ikke MSC mærket men "Dolphin safe". Det vidste jeg ikke hvor pålideligt jeg syntes var, så sprang over. Til gengæld har Lidl rigtig meget frossen MSC mærket ifht andre butikker :)
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvilken tun?

Indlægaf Pussikat82 » 19. jan 2016, 17:32

Jeg køber kun det, der er fanget under ordentlige forhold, uanset om det så er MSC eller dolphin safe. Foretrækker faktisk, at det er noget "pluk", så det betyder ikke noget for mig, om det er i større stykker eller små (det bliver mast uanset). Spiser i øvrigt kun tun i vand.

Mht. til tilbud på den dyrere slags har jeg set, at Fakta til og med i morgen har en 4-pak John West til 30 kr.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Hvilken tun?

Indlægaf Lone » 19. jan 2016, 17:35

Lakika skrev:
Lone skrev:Jeg køber jævnligt tun i Lidl - den er overraskende god til prisen, og er desuden MSC-mærket. Ellers går jeg også efter Glyngøre eller John West


Jeg var i Lidl i dag og tjekkede deres tun. Den var ikke MSC mærket men "Dolphin safe". Det vidste jeg ikke hvor pålideligt jeg syntes var, så sprang over. Til gengæld har Lidl rigtig meget frossen MSC mærket ifht andre butikker :)


Nå, det var da pudsigt. Det må så have ændret sig, for jeg har tidligere købt MSC-mærket tun i Lidl. Kender heller ikke til den anden mærkning....øv, hvor irriterende, at det er lavet om!
0
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Hvilken tun?

Indlægaf Debra1 » 19. jan 2016, 22:59

Jeg spiser kun tun fra Glyngøre. Min mand spiser den billigste. Han påstår, at han ikke kan smage forskel, men det kan jeg.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken tun?

Indlægaf dykkersild » 20. jan 2016, 08:40

Lakika skrev:
Lone skrev:Jeg køber jævnligt tun i Lidl - den er overraskende god til prisen, og er desuden MSC-mærket. Ellers går jeg også efter Glyngøre eller John West


Jeg var i Lidl i dag og tjekkede deres tun. Den var ikke MSC mærket men "Dolphin safe". Det vidste jeg ikke hvor pålideligt jeg syntes var, så sprang over. Til gengæld har Lidl rigtig meget frossen MSC mærket ifht andre butikker :)


Tak fordi du tænker over det i dagligdagen :)

Se link fra DR vedr. delfin-logo: https://www.dr.dk/levnu/mad/delfinlogo- ... sk-tryghed
2
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvilken tun?

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2016, 08:53

Jeg køber som regel denne, når jeg køber tun : https://irma.dk/fisk-og-skaldyr/fiskepa ... 8147441321

Jeg foretrækker tun i olie over tun i vand. Det smager bare bedre. Indimellem falder jeg over tun i tomat og det er også ret godt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Hvilken tun?

Indlægaf Lakika » 24. jan 2016, 14:40

dykkersild skrev:
Lakika skrev:
Lone skrev:Jeg køber jævnligt tun i Lidl - den er overraskende god til prisen, og er desuden MSC-mærket. Ellers går jeg også efter Glyngøre eller John West


Jeg var i Lidl i dag og tjekkede deres tun. Den var ikke MSC mærket men "Dolphin safe". Det vidste jeg ikke hvor pålideligt jeg syntes var, så sprang over. Til gengæld har Lidl rigtig meget frossen MSC mærket ifht andre butikker :)


Tak fordi du tænker over det i dagligdagen :)

Se link fra DR vedr. delfin-logo: https://www.dr.dk/levnu/mad/delfinlogo- ... sk-tryghed


I lige måde :)

Efter jeg som barn læste en artikel om bifangst ved tunfiskeri i Panda-bladet, forbød jeg min mor at købe tun. Så det er faktisk først som voksen jeg er begyndt at spise det igen, efter at have smagt noget bedre kvalitet end det den lokale Brugs bød på i 80'erne.
Men sådan et stort stykke msc mærket tun i olivenolie fra glas må godt komme i min salat nu!
0

Tilbage til "Mad og drikke"