Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf Artem » 24. mar 2020, 11:35

zembra1986 skrev:
Artem skrev:Ved slet ikke hvor jeg skulle købe bland selv slik. Så det er vil død i forvejen.


? :gruble:

Både Rema, Kvickly, Føtex, Meny og Min Købmand har det, og har haft det længe.

Min lokale Rema har det helt klart ikke. Mindes virkelig heller ikke i Føtex. Kan dog godt være at der måske er en Spar der har det. Nu er det jo ikke noget jeg kigger efter. Men tror virkelig ikke at vi har nogle dagligvarerbutikker som har det. Men måske den ene store tankstation. :gruble: Den kommer jeg bare ikke i normalt....
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf zembra1986 » 24. mar 2020, 11:38

Artem skrev:
zembra1986 skrev:
Artem skrev:Ved slet ikke hvor jeg skulle købe bland selv slik. Så det er vil død i forvejen.


? :gruble:

Både Rema, Kvickly, Føtex, Meny og Min Købmand har det, og har haft det længe.

Min lokale Rema har det helt klart ikke. Mindes virkelig heller ikke i Føtex. Kan dog godt være at der måske er en Spar der har det. Nu er det jo ikke noget jeg kigger efter. Men tror virkelig ikke at vi har nogle dagligvarerbutikker som har det. Men måske den ene store tankstation. :gruble: Den kommer jeg bare ikke i normalt....


Okay, skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er landsdækkende. Føtex ville jeg dog tro, havde det i alle deres butikker.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf MOGA » 24. mar 2020, 11:44

Selma156 skrev:Jeg nåede at købe en pose dagen inden, de lukkede for det :D Og det foregik som altid med engangshandsker på, for alle kunder, går jeg ud fra.

Jeg er dog heller ikke så bakterieforskrækket. I hvert fald ikke, når det gælder blandselv i en nederen tid!


Jeg nåede ikke at købe noget, men hvis jeg selv skal sige det, klarer jeg det virkelig flot :D Jeg spiser dog ret meget kage i stedet for :tie:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf Pandesteg » 24. mar 2020, 12:03

Vi køber blandselvslik i Menu og jeg tvivler virkelig på at mafiaen står bag.
Og jeg er også sikker på, at det genopstår, når vi er færdige med Corona.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf Pandesteg » 24. mar 2020, 12:03

Selma156 skrev:Jeg nåede at købe en pose dagen inden, de lukkede for det :D Og det foregik som altid med engangshandsker på, for alle kunder, går jeg ud fra.

Jeg er dog heller ikke så bakterieforskrækket. I hvert fald ikke, når det gælder blandselv i en nederen tid!


Problemet var jo heller ikke bakterier i slikket, men at folk stod for tæt, når de blandede.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. mar 2020, 12:13

Men er der ikke noget med at bakterier har rigtig svært ved at overleve i det miljø? Det synes jeg at have hørt engang :gruble:
Men jeg har egentlig altid været i mod konceptet, fordi det virkede lidt klamt. Men de senere år synes jeg folk er blevet meget bedre til at bruge de handsker der altid hænger der.
Vores fredage vil blive ret triste hvis bland selv forsvinder :whine:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf LaMariposa » 24. mar 2020, 12:46

Det tror jeg ikke, men det varer nok nogle måneder, måske år, før det sådan rigtigt sælger igen.

For mig gør det dog ingen forskel. Jeg så en gang en dokumentar om nogle af de forhold, som blandselv-slik blev distribueret under. Noget med trange kældre, gammelt slik i nye bøtter og tis i hjørnerne fordi der ikke var toiletter til dem, der arbejdede med det. Ved godt, at det ikke gælder alle firmaer, men jeg så ting, jeg ikke kan "unsee" :badr: Så jeg har ikke rørt det i de sidste fem år eller deromkring.
1
:lun: Be brave
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf fisken80 » 24. mar 2020, 13:05

Artem skrev:
zembra1986 skrev:
Artem skrev:Ved slet ikke hvor jeg skulle købe bland selv slik. Så det er vil død i forvejen.


? :gruble:

Både Rema, Kvickly, Føtex, Meny og Min Købmand har det, og har haft det længe.

Min lokale Rema har det helt klart ikke. Mindes virkelig heller ikke i Føtex. Kan dog godt være at der måske er en Spar der har det. Nu er det jo ikke noget jeg kigger efter. Men tror virkelig ikke at vi har nogle dagligvarerbutikker som har det. Men måske den ene store tankstation. :gruble: Den kommer jeg bare ikke i normalt....


Føtex har det, det er jeg fuldstændig sikker på at din lokale også har. Jeg har aldrig været i en Føtex, der ikke har.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf fisken80 » 24. mar 2020, 13:06

LaMariposa skrev:Det tror jeg ikke, men det varer nok nogle måneder, måske år, før det sådan rigtigt sælger igen.

For mig gør det dog ingen forskel. Jeg så en gang en dokumentar om nogle af de forhold, som blandselv-slik blev distribueret under. Noget med trange kældre, gammelt slik i nye bøtter og tis i hjørnerne fordi der ikke var toiletter til dem, der arbejdede med det. Ved godt, at det ikke gælder alle firmaer, men jeg så ting, jeg ikke kan "unsee" :badr: Så jeg har ikke rørt det i de sidste fem år eller deromkring.


Det gælder kun for de små selvstændige slikbutikker. Hvis man køber det i sit supermarked sker det ikke.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf Misantropen » 24. mar 2020, 13:14

Jeg håber i hvert fald det "tag selv direkte af bøtterne" dør ud :tie:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf LaMariposa » 24. mar 2020, 13:15

fisken80 skrev:
LaMariposa skrev:Det tror jeg ikke, men det varer nok nogle måneder, måske år, før det sådan rigtigt sælger igen.

For mig gør det dog ingen forskel. Jeg så en gang en dokumentar om nogle af de forhold, som blandselv-slik blev distribueret under. Noget med trange kældre, gammelt slik i nye bøtter og tis i hjørnerne fordi der ikke var toiletter til dem, der arbejdede med det. Ved godt, at det ikke gælder alle firmaer, men jeg så ting, jeg ikke kan "unsee" :badr: Så jeg har ikke rørt det i de sidste fem år eller deromkring.


Det gælder kun for de små selvstændige slikbutikker. Hvis man køber det i sit supermarked sker det ikke.


Det ved jeg, men det ændrer bare ikke på, at bare jeg kigger på blandselvslik, så får jeg de billeder på nethinden. Kan godt have lyst til det, men mister altid lysten igen, når jeg kommer i nærheden :D Derudover tåler jeg heller ikke slik specielt godt. Får ondt i maven selv af små mængder.
0
:lun: Be brave
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf Petrix » 24. mar 2020, 13:43

fisken80 skrev:
Petrix skrev:Jeg kan forstå der er en mafia bag mange af bland selv slik stederne, så nu gider jeg da slet ikke benytte koncéptet.


Ja de små butikker med bland selv slik skal man holde sig fra. Men jeg tror næppe Salling Group og Coop og Dagrofa er involveret i den slags, så køb du det roligt i supermarkederne når det er tilbage igen.


Ja og biografen når de engang åbner op igen :)
0
27102021
ShiningCotton
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2019, 07:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 134

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf ShiningCotton » 24. mar 2020, 14:05

Petrix skrev:Jeg kan forstå der er en mafia bag mange af bland selv slik stederne, så nu gider jeg da slet ikke benytte koncéptet.

Er det noget du føler for at uddybe? Troede det var for sjov, indtil jeg læste de andre kommentarerer :lol:

Duer jo ikke, at jeg støtter den slags! :tie:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. mar 2020, 14:06

ShiningCotton skrev:
Petrix skrev:Jeg kan forstå der er en mafia bag mange af bland selv slik stederne, så nu gider jeg da slet ikke benytte koncéptet.

Er det noget du føler for at uddybe? Troede det var for sjov, indtil jeg læste de andre kommentarerer :lol:

Duer jo ikke, at jeg støtter den slags! :tie:


Der var et program om det i går aftes. Men jeg undrer mig over at folk er overraskede over det.
Jeg har aldrig handlet i nogle af de slikbutikker hvor det stinker langt væk at ulovlig import.
Vores bland selv slik bliver købt i Menu, Brugsen og Føtex.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 24. mar 2020, 14:08, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Tror I Corona bliver dødsstødet for bland selv slik?

Indlægaf Stitch » 24. mar 2020, 14:07

Artem skrev:
zembra1986 skrev:
Artem skrev:Ved slet ikke hvor jeg skulle købe bland selv slik. Så det er vil død i forvejen.


? :gruble:

Både Rema, Kvickly, Føtex, Meny og Min Købmand har det, og har haft det længe.

Min lokale Rema har det helt klart ikke. Mindes virkelig heller ikke i Føtex. Kan dog godt være at der måske er en Spar der har det. Nu er det jo ikke noget jeg kigger efter. Men tror virkelig ikke at vi har nogle dagligvarerbutikker som har det. Men måske den ene store tankstation. :gruble: Den kommer jeg bare ikke i normalt....



Hvor langt ude på landet bor du, Artem? :genert:


(helt oprigtigt spurgt! Undrer mig bare).
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Mad og drikke"