Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf sigge » 2. apr 2020, 07:36

Mit forbrug er helt klart også steget.
0
You can't spell awesome without me.
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf MOGA » 2. apr 2020, 09:03

Jeg følger Coronakurven.

Det stak helt af i starten, jeg ryddede huset for det slik, der var og bagte masser af kage og hvidt brød...
Men jeg har ikke rigtig lyst mere, kurven falder, og i går bestod det usunde indtag af to Bastogne, det overlever jeg nok.

Jeg drikker ikke mere alkohol end normalt (måske 10-15 genstande om året), til gengæld drikker jeg for lidt vand og for meget Cola Zero :blush:
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf Kilix » 2. apr 2020, 09:24

I de her dage koeres der meget mindre sukker og andet usundt ind ind i mit system. Mit arbejde er rigtig gode til at servere laekker frokost og diverse snack gennem dagen, saa nu hvor jeg arbejder hjemmefra bliver der faktisk kun spist frokost og aftensmad. Og mindre af det, ogsaa! LANGT mindre take-out, da jeg nu har tiden til at lave noget sundere (ikke direkte sundt ;) ) aftensmad.

Derudover har jeg koebt migselv en french press kaffe dims, og den kaffe smager meget bedre end det pulverhalloej jeg drak foer, saa mindre sukker der ogsaa.

Alt i alt har jeg holdt vaegten - maaske endda tabt et par hundrede gram. Dog skal jeg vaere meeeget bedre til at komme ud af huset og faa gaaet lidt. Jeg er dog ogsaa lidt ekstra doven i de her tider..... :genert:
0
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf limitededition » 2. apr 2020, 09:33

Jeg snacker mere, helt klart. Det hjælper heller ikke at jeg er gravid må jeg indrømme :lol:
0
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf Skvatman » 2. apr 2020, 09:43

Vi gufflede klart flere snacks i starten af perioden - men det har fundet et naturligt leje igen her nu her.

Det stod klart, da man pludseligt kunne se chipsene og vingummien ophobe sig under tøjet... Også det tøj fra skabet - når vi tog det på. ;)

Men det skal altså også lige siges, at vores "isolation" har været en uge længere end den officielle periode, pga et af børnene blev syge (og derfor hjemme fra skole), og mit arbejde er meget forsigtig, og folk blev bedt om at arbejde hjemme allerede ugen inden.

Vi har nok også drukket en flaske vin eller to mere end normalt - man kan pludseligt skåle med mange venner over facetime og hangout.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf Aima » 2. apr 2020, 12:12

Jeg fungerer under normale omstændigheder sådan, at jeg enten evner at leve forholdsvis sundt eller forholdsvist usundt. Det kører periodisk mellem de to tilstande. Når jeg er underskudsramt eller presset på arbejde, ender jeg ovre i den usunde ende, hvor jeg som regel befinder mig, indtil jeg får overskud til at ændre kurs eller mine bukser begynder at stramme, og jeg tvinger mig selv til at ændre vaner. I denne omgang havde jeg lige fået vendt skuden, så når det nu skulle være, kom lockdown ret belejligt, hvad det angår. Jeg har langt nemmere ved at sørge for ordentlig mad og masser af frisk luft og gåture, og mine trøste/hygge/belønningssnackerier er af et helt anderledes omfang end hvad de er, når jeg er presset på tid og overskud.

Jeg tror, jeg vejer omkring fem kilo mindre end ved udgangen af januar.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf Animi » 2. apr 2020, 13:54

Jeg snacker mere end normalt, men ikke meget
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf Sorenspige » 2. apr 2020, 18:31

Jeg køber flere snacks end normalt :genert:, men i hverdagene er jeg nogenlunde god til at styre det, men i weekenderne knapt så god.

Vi har pt ret meget chokolade liggende, fordi jeg ikke kan handle uden at købe lidt (meget) godt. Det er nok meget godt, at jeg kun handler en gang om ugen...
0
DannyZuko
Indlæg: 427
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf DannyZuko » 2. apr 2020, 18:46

Min dag starter mellem 5 og 6 når første barn vågner og slutter omkring midnat, når jeg lukker arbejdscomputeren. Jeg er PÅ uden pause i alle de timer (ja, jeg arbejder også nu imens jeg er på debatten), og har slet ikke tid til at snacke. Hvis jeg ikke taber mig af det her, så er verden sgu uretfærdig. :(
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41798

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf LaMariposa » 3. apr 2020, 13:09

Wizzze skrev:Vi har lige været ude og ugehandle, og på mystisk vis, så er vi kommet hjem med både franske vafler, chokoladeflager, peanuts og lakridshjul, trods at ingen af os har puttet det i indkøbsvognen :gruble:

:tie:

Hold kæft hvor er vi dårlige til det her karantæne hejs :genert:


Det er fornuftigt at købe ting, som man ikke har rørt ved, i disse tider. :lol: Hvordan gør I?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41798

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf LaMariposa » 3. apr 2020, 13:11

Mit snackforbrug er stort set uændret, faktisk tror jeg, at det er faldet en lille smule. Til gengæld spiser jeg brød næsten dagligt, hvilket jeg normalt aldrig gør. Indtil videre passer mit tøj stadig, og det er jo et et meget godt udgangspunkt. Nu må vi se, hvordan det ser ud om tre uger, når jeg er færdig med at holde ferie.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41798

Re: Dit/jeres snack forbrug her under krisen

Indlægaf LaMariposa » 5. apr 2020, 13:44

Smiling_Goat skrev:Jeg er nødt til at gøre noget :tie:

Da jeg sad i bilen i dag og var ude at køre, var jeg nødt til at knappe bukserne op.

Jeg skal ind på kontoret nogle dage i næste uge, og jeg overvejer at tage kjole på, bare fordi jeg ikke er sikker på, jeg har nogle bukser der passer ordentligt længere :genert:

Det er 2 kilo det drejer sig om, men det er åbenbart 2 kritiske kilo.


Min kollega anbefalede faktisk et reality check et par gange om ugen, så man lige kan tjekke, om bukserne stadig passer :D
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Mad og drikke"