Side 2 af 2

Re: At handle hos Nemlig.com

: 25. jan 2016, 12:05
af Pandesteg
Hunkat skrev:Min erfaring med Nemlig er godt nok fra mit arbejde hvor vi bruger det til indkøb af mælk til kaffe og chokolade til møde/receptioner.

Jeg kan godt se det smarte i det men det går altså nogle gange lidt for hurtigt. De presser deres chauffører helt vildt og så sent som i dag blev vores varer over en time forsinket (nu er det jo en arbejdsplads så vi er her hele dagen, men hvis man var hjemme og have en aftale så er det ikke fedt) og han tabte nogle af varene på trappen fordi det skulle gå så stærkt som overhovedet muligt, så nu må vi jo vente på levering i morgen i stedet.

Ideen er god, og jeg ville rigtig gerne selv bruge det (køber dog meget sjældent for 400 kr af gangen til en husholdning på 1) men jeg synes der er for mange fodfejl.


Jeg ville blive møg irriteret hvis de kom senere end aftalt tidspunkt! Har kun oplevet at de kom 15-30 minutter før intervallet begyndte, men det kan jo også være irriterende. Dog ringer de nogle gange og spørger om det er OK de kommer før.
2 gange har jeg oplevet beskadigede varer (en pakke kød hvor forseglingen var brudt og 1 mozzarellaost der var dybfrossen), begge gange har jeg fået pengene refunderet til min nemligkonto - egentlig synes jeg de burde udbetale pengene til min rigtige konto, når fejlen er deres :gruble: Min far har nævnt at hver gang han køber æg er der et eller flere der er smadrede, men det har jeg ikke oplevet.
Så nej de er helt sikkert ikke fejlfri, men så længe der ikke er bøvl med at få refunderet for evt beskadigede varer, så er det ikke noget der afholder mig fra at handle der.

Re: At handle hos Nemlig.com

: 25. jan 2016, 12:15
af Hunkat
Pandesteg skrev:
Hunkat skrev:Min erfaring med Nemlig er godt nok fra mit arbejde hvor vi bruger det til indkøb af mælk til kaffe og chokolade til møde/receptioner.

Jeg kan godt se det smarte i det men det går altså nogle gange lidt for hurtigt. De presser deres chauffører helt vildt og så sent som i dag blev vores varer over en time forsinket (nu er det jo en arbejdsplads så vi er her hele dagen, men hvis man var hjemme og have en aftale så er det ikke fedt) og han tabte nogle af varene på trappen fordi det skulle gå så stærkt som overhovedet muligt, så nu må vi jo vente på levering i morgen i stedet.

Ideen er god, og jeg ville rigtig gerne selv bruge det (køber dog meget sjældent for 400 kr af gangen til en husholdning på 1) men jeg synes der er for mange fodfejl.


Jeg ville blive møg irriteret hvis de kom senere end aftalt tidspunkt! Har kun oplevet at de kom 15-30 minutter før intervallet begyndte, men det kan jo også være irriterende. Dog ringer de nogle gange og spørger om det er OK de kommer før.
2 gange har jeg oplevet beskadigede varer (en pakke kød hvor forseglingen var brudt og 1 mozzarellaost der var dybfrossen), begge gange har jeg fået pengene refunderet til min nemligkonto - egentlig synes jeg de burde udbetale pengene til min rigtige konto, når fejlen er deres :gruble: Min far har nævnt at hver gang han køber æg er der et eller flere der er smadrede, men det har jeg ikke oplevet.
Så nej de er helt sikkert ikke fejlfri, men så længe der ikke er bøvl med at få refunderet for evt beskadigede varer, så er det ikke noget der afholder mig fra at handle der.


Jeg synes bare det måske siger noget om nogle arbejdsvilkår som ikke er i orden når chaufføren bogstavlig talt smider varene ind af døren så han kan gå hurtigere igen. Vores flødeboller var så uheldige at lande nederst, øllerne øverst... og så talte han i øvrigt ikke dansk så vi kunne simpelthen ikke få ham til at stoppe i tide.
Og at få pengene tilbage er fint men... det er bare ikke 'ups, jeg er menneske' fejl, det er 'jeg er skideligeglad/har ikke tid/sjuske" fejl

Hvis man blev behandlet sådan i en butik så ville jeg i hvert fald ikke komme der ret ofte.

Re: At handle hos Nemlig.com

: 25. jan 2016, 12:19
af Pandesteg
Hunkat skrev:
Pandesteg skrev:
Hunkat skrev:Min erfaring med Nemlig er godt nok fra mit arbejde hvor vi bruger det til indkøb af mælk til kaffe og chokolade til møde/receptioner.

Jeg kan godt se det smarte i det men det går altså nogle gange lidt for hurtigt. De presser deres chauffører helt vildt og så sent som i dag blev vores varer over en time forsinket (nu er det jo en arbejdsplads så vi er her hele dagen, men hvis man var hjemme og have en aftale så er det ikke fedt) og han tabte nogle af varene på trappen fordi det skulle gå så stærkt som overhovedet muligt, så nu må vi jo vente på levering i morgen i stedet.

Ideen er god, og jeg ville rigtig gerne selv bruge det (køber dog meget sjældent for 400 kr af gangen til en husholdning på 1) men jeg synes der er for mange fodfejl.


Jeg ville blive møg irriteret hvis de kom senere end aftalt tidspunkt! Har kun oplevet at de kom 15-30 minutter før intervallet begyndte, men det kan jo også være irriterende. Dog ringer de nogle gange og spørger om det er OK de kommer før.
2 gange har jeg oplevet beskadigede varer (en pakke kød hvor forseglingen var brudt og 1 mozzarellaost der var dybfrossen), begge gange har jeg fået pengene refunderet til min nemligkonto - egentlig synes jeg de burde udbetale pengene til min rigtige konto, når fejlen er deres :gruble: Min far har nævnt at hver gang han køber æg er der et eller flere der er smadrede, men det har jeg ikke oplevet.
Så nej de er helt sikkert ikke fejlfri, men så længe der ikke er bøvl med at få refunderet for evt beskadigede varer, så er det ikke noget der afholder mig fra at handle der.


Jeg synes bare det måske siger noget om nogle arbejdsvilkår som ikke er i orden når chaufføren bogstavlig talt smider varene ind af døren så han kan gå hurtigere igen. Vores flødeboller var så uheldige at lande nederst, øllerne øverst... og så talte han i øvrigt ikke dansk så vi kunne simpelthen ikke få ham til at stoppe i tide.
Og at få pengene tilbage er fint men... det er bare ikke 'ups, jeg er menneske' fejl, det er 'jeg er skideligeglad/har ikke tid/sjuske" fejl

Hvis man blev behandlet sådan i en butik så ville jeg i hvert fald ikke komme der ret ofte.


Nej det forstår jeg godt. Men det er ikke den oplevelse jeg har haft :) altså at de kaster med tingene og løber afsted. Kan ikke huske om dem der har været her alle har talt dansk eller ej, men har ikke haft nogen problemer i den retning. Mht deres arbejdsvilkår så er jeg nok så egoistisk at jeg ikke tænker, at det er min kamp at tage.

Re: At handle hos Nemlig.com

: 25. jan 2016, 12:46
af Fuck.exe
Akehurst2 skrev:
Og en tur i Føtex for at handle til hele ugen til en familie på 4 er bare heller ikke noget, der tager 10 minutter :tie:

Mht. det sidste var der en faktisk vældig interessant tråd på den gamle debat om, hvad man betaler sig fra. Der kom det ret tydeligt frem, at der var nogen, der mente, at diverse ting "burde man kunne klare selv". Fx at skifte til vinterdæk, lappe cykler og selvfølgelig rengøring.


En tur i Føtex har aldrig taget 10 min, men du ved, overdrivelse fremmer forståelsen. Men hun er også typen der nyder at handle, så for hende er det nærmest terapi at tulle rundt med en indkøbsvogn. Jeg forstår det ikke :stoned:

Jeg kan godt huske den tråd, og jeg synes at den indstilling er noget så fjollet. Jeg har aldrig nogensinde prøvet at lappe en cykel, ligesom jeg aldrig nogensinde kommer til at skifte dæk på min bil eller lave min egen ketchup. Visse ting kommer bare aldrig til at ske, og sådan er det bare :D

Re: At handle hos Nemlig.com

: 25. jan 2016, 12:51
af Madam Pomfrey
Vi bruger det på mit job, hvor vi handler ind til 3 x husholdning af 10-12 personer.

JEG er så meget fan! - Det er nemt at handle, både tilbud og hvad man nu skal bruge, varerne er i en god kvalitet. Vi havde en overgang problemer med kødet, at det hurtig blev dårligt, men det er ikke længere et issue. Prismæssigt er nogle ting i den dyre ende, andre ting er som lovet under netto niveau.
Og så er det bare fantastisk og nemt at få de leveret lige til køkkenbordet, vi sparer vildt meget tid på at handle på denne måde.
og da vi skulle handle drikkevarer og halløj til julen og nytåret :gogo:

Re: At handle hos Nemlig.com

: 25. jan 2016, 14:18
af BirdReynolds
Jeg er kæmpe fan af nemlig, begyndte da jeg var gravid, og har aldrig set mig tilbage :-D

Re: At handle hos Nemlig.com

: 26. jan 2016, 08:22
af Fru Sunshine
Hmm - altså: jeg bruger ikke nemlig, for de har ikke fundet til Nordjylland endnu, men jeg har hørt, at chaufførerne har afsindigt dårlige arbejdsvilkår, og så kan det være det samme i min verden.

(Og jeg gider heller ikke købe ind, men det er fordi jeg for nemt bliver fristet af chipshylderne, og jeg kan ikke fordrage at sætte på plads. Det ville jeg jo ikke slippe for alligevel.)

Re: At handle hos Nemlig.com

: 26. jan 2016, 08:29
af Luffegås
Jeg har kun erfaring fra dengang SuperBest havde den service, og så har jeg måske også brugt osuma en enkelt gang. Det er fine services, men jeg er nok alligevel for "stolt" eller for fattig til at synes det er den ekstra pris i levering værd, når jeg har så mange muligheder i nærheden, og jeg alligevel synes rema og lidl er billigere end brugsen og kvickly.

Re: At handle hos Nemlig.com

: 26. jan 2016, 13:58
af HappyQ
Jeg begyndte at handle i Nemlig, da jeg kom til skade med min ryg fjorten dage før jul, jeg fortsætter og hat aldrig haft problemer med hverken varerne eller afleveringstidspunkter.

Re: At handle hos Nemlig.com

: 26. jan 2016, 14:14
af DetSorteCirkus
Jeg er de seneste år blevet meget interesseret i trivsel, hvilket ikke "kun" er noget, der omhandler børn, så når jeg ser, at fx. mine naboer får leveret madvarer, er min umiddelbare tanke helt ærligt, at det vel nok er glædeligt, at de har truffet et valg, som forhåbentlig er med til at lette deres hverdag og give dem en bedre livskvalitet - til glæde for både dem selv og deres omgivelser.
Dermed ikke sagt, at Nemlig og lignende er den lige vej til at paradis, det er slet ikke min pointe; jeg forstår bare ikke, hvordan man kan tænke dårligt om, at nogle mennesker har mulighed for at vælge en løsning, som de har skønnet ville tilføre deres liv noget godt.

For mig eget vedkommende er indkøb klart den huslige pligt, som jeg holder mest af, og primært derfor er Nemlig ikke relevant for mig.
Jeg ville også have meget svært ved at skulle bestille for 400 kr. Det er 1/3 af mit månedlige husholdningsbudget, og jeg har ikke den store lagerplads i min lejlighed.

Re: At handle hos Nemlig.com

: 28. jan 2016, 19:57
af Kirstenkp
BirdReynolds skrev:Jeg er kæmpe fan af nemlig, begyndte da jeg var gravid, og har aldrig set mig tilbage :-D

Fuldstændig det samme her :love2:

Re: At handle hos Nemlig.com

: 29. jan 2016, 09:03
af Mangoness
Jeg kan anbefale at handle efter kl. 19 (nok tidligst 18:30) eller om formiddagen for dem, der har tid til det.

Der er typisk færre mennesker i butikken - myldretiden er trods alt fra ca. kl. 14-18, hvor folk kommer hjem fra arbejde :)

Re: At handle hos Nemlig.com

: 29. jan 2016, 20:10
af godtnavn
Hvis priserne var bedre og jeg kunne få alt jeg skulle bruge, kunne jeg godt finde på at handle der i perioder. Men når jeg alligevel skal ud og handle halvdelen så kan det ligesom være ligegyldigt. Jeg kan også godt lide at handle, især grønt vil jeg helst finde selv, f.eks. avocado ville jeg aldrig kunne købe online, for de skal jo være forskellige efter hvad de skal bruges til.

Så når de ikke har halvdelen af hvad jeg skal bruge (prøvede for sjovt at søge på vores indkøbsliste for næste uge, de havde kun en brøkdel af tingene), og det de har er til overpris, og jeg derudover skal betale for poser og levering så vinder de ikke.

Re: At handle hos Nemlig.com

: 6. feb 2016, 14:46
af Wizzze
Jeg har egentlig kun en anke vedr. Nemlig, og det er deres poser/sække, de er sikkert fine at fylde for personalet, men de er umulige at bruge til noget fornuftigt bagefter, og de koster alligevel 3kr. stk. Hvis de bare brugte alm. indkøbsposer med hank, kunne man bruge dem til affaldsposer eller til at aflevere flasker eller noget, men nemligs poser er hverken fugl eller fisk :gruble:
Det er faktisk samme problem med Irma, selvom de blander sække og poser, så der kan man i det mindste benytte poserne igen.

Re: At handle hos Nemlig.com

: 7. feb 2016, 13:07
af Pandesteg
Wizzze skrev:Jeg har egentlig kun en anke vedr. Nemlig, og det er deres poser/sække, de er sikkert fine at fylde for personalet, men de er umulige at bruge til noget fornuftigt bagefter, og de koster alligevel 3kr. stk. Hvis de bare brugte alm. indkøbsposer med hank, kunne man bruge dem til affaldsposer eller til at aflevere flasker eller noget, men nemligs poser er hverken fugl eller fisk :gruble:
Det er faktisk samme problem med Irma, selvom de blander sække og poser, så der kan man i det mindste benytte poserne igen.


Vi bruger vores poser til at have tomme pantflasker i, den passer lige ned i den kasse vi har til formålet.