Jeg leder efter...

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Jeg leder efter...

Indlægaf Kilix » 31. aug 2020, 14:45

En god røremaskine med en kraftig motor der kan røre en stor franskbrødsdej, rugbrødsdej og deslige. Det er til min mor som har meget dårlig arm, så hun har ikke kræfter til at røre en dej selv. Hun har selv sagt at hun godt kunne tænke sig sådan een da hun skal på pension nu her ( :pompom: ) og jeg vil gerne forkæle hende med et nyt legetøj til sit lille køkken :)

Nogen gode ideer?


(Og så skal i være meget velkomne til at bruge tråden til at finde dimser og dipperdutter til jer selv :D )
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf Ado » 31. aug 2020, 14:47

En Kenwood svigter aldrig.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf Kilix » 31. aug 2020, 14:49

Ado skrev:En Kenwood svigter aldrig.

Jeg ved hun havde køkkenet fuld af kenwood dimser da jeg boede hjemme, så sådan een ville hun helt sikkert blive glad for. Er der en bestemt model du kan anbefale? :)
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf Ado » 31. aug 2020, 14:51

Kilix skrev:
Ado skrev:En Kenwood svigter aldrig.

Jeg ved hun havde køkkenet fuld af kenwood dimser da jeg boede hjemme, så sådan een ville hun helt sikkert blive glad for. Er der en bestemt model du kan anbefale? :)

En Chef eller en Major. Motoren er virkelig god i dem begge.

https://www.kitchenone.dk/produkt/kenwo ... fZEALw_wcB
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf Kilix » 31. aug 2020, 15:11

Ado skrev:
Kilix skrev:
Ado skrev:En Kenwood svigter aldrig.

Jeg ved hun havde køkkenet fuld af kenwood dimser da jeg boede hjemme, så sådan een ville hun helt sikkert blive glad for. Er der en bestemt model du kan anbefale? :)

En Chef eller en Major. Motoren er virkelig god i dem begge.

https://www.kitchenone.dk/produkt/kenwo ... fZEALw_wcB

Super mange tak for din anbefaling! :) Jeg mener at du enten arbejder i, eller har arbejdet i, et køkken - og da min mor selv er køkkenleder, sætter jeg stor pris på din anbefaling :kys: :blomst:
1
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf Muspel » 1. sep 2020, 16:45

Kilix skrev:
Ado skrev:
Kilix skrev:
Ado skrev:En Kenwood svigter aldrig.

Jeg ved hun havde køkkenet fuld af kenwood dimser da jeg boede hjemme, så sådan een ville hun helt sikkert blive glad for. Er der en bestemt model du kan anbefale? :)

En Chef eller en Major. Motoren er virkelig god i dem begge.

https://www.kitchenone.dk/produkt/kenwo ... fZEALw_wcB

Super mange tak for din anbefaling! :) Jeg mener at du enten arbejder i, eller har arbejdet i, et køkken - og da min mor selv er køkkenleder, sætter jeg stor pris på din anbefaling :kys: :blomst:



Jeg bakker op om kenwood. Og vil foreslå dig at købe den store skålstørrelse. Den virker voldsom stor, men den lille kan faktisk ikke ælte meget mere end 500 gram mel. Og det vil ganske givet tit være for lidt.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf Lys » 1. sep 2020, 16:56

Jeg er også på kenwood-holdet. Jeg har en Major, der nu er over 11 år gammel. Mine forældre fik en i bryllupsgave, der holdt i over 20 år.

Jesper Søvndal, der var med i bagedysten for nogle år siden, er noget ambassadør for Kenwood og han tester jævnligt maskinerne på Instagram. Tjek evt hans gemte story om røremaskiner - måske er der lidt tips at hente til valg af model?
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf AgentPixie » 1. sep 2020, 17:19

Jeg vil også anbefale Kenwood.
Jeg har en fra 60’erne, den virker upåklageligt, omend den larmer voldsomt meget :lol:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf Jadajada » 9. sep 2020, 17:28

Jeg har lige haft fødselsdag og ønskede mig en røremaskine, fordi jeg faktisk gerne vil kunne bage boller og ikke gider ælteriet. Min kæreste gav mig en, men det var slet ikke fin nok til mig. 50+ år gammel og har aldrig i mit liv frembagt en eneste bolle, bogstaveligt talt. (Men den hun havde købt var for klejn - NÅR jeg tager mig sammen til bageri er jeg sikker på at jeg bager lidt større portioner og hælder lidt i fryseren - kodeordet er mindst muligt besvær :-) - og så vil jeg faktisk hellere købe god kvalitet der holder lidt længere.

Jeg returnerede den hun havde købt og begav mig ud i Elgiganten og Power og faldt så pladask for den lille Kenwood Chef. Så pladask som man nu kan når madlavning hverken er ens største talent eller interesse. Pænt design og i den forbindelse betyder det noget at den er mindre end XL-udgaven. Masser af metaldele og det virker som godt kram.
Det var umuligt at opdrive en tilfredsstillende kombination af service og varer på lager i de to butikker, så jeg tog hjem og handlede på nettet i stedet.
Den lille Chef kan fås i Elgiganten for 2222kr med dejkrog, K-spatel og piskeris. På nettet fandt jeg den til en smule mere, men så er der blender og kødkværn med (https://www.elgiganten.dk/product/husho ... testvinder) til gengæld er den først på lager om et par uger. Og når man har ventet så længe som jeg har på at frembringe sin første bolle, så betyder ventetiden alt, så jeg fandt den på lager hos http://www.whiteaway.dk til en lidt højere pris. Bestilt i går og modtaget i dag.
Jeg kan ikke, selv i min vildeste fantasi se for mig at jeg nogensinde kommer til at bruge kødkværnen, men jeg synes det er smart at samme maskine kan drive blenderen også og jeg er så røvtræt af den Bosch Blender jeg har, så den ryger videre. Man kan koble alt muligt gejl til den samme maskine, og jeg synes det virker som rigtig gedigent kram (uden at jeg i sagens natur har den store erfaring eller empiri at have det i).

Jeg har bagt boller i dag og selv om det bare var sådan en melblanding med påklistret tørgær, så var det, som I nok kan forstå, store sager på disse breddegrader. Og de blev faktisk både ret gode og ret flotte - omend ikke særligt ensartede :-)
Min Kenwood klarede æltningen til bravour omend den kørte sig lidt rundt på bordet.

Jeg glæder mig til at vise min 14-årige datter det nye vidunder. Hun har det sidste halve årstid interesseret sig mere og mere for at bage og jeg er sikker på hun bliver lige så glad for apparatet som jeg er.


Og nu er vores hjem sådan ét hvor der dufter at friskbagte boller :klap: :banan: :love2:


Nå, ja, og forresten, så i trådens tema, så leder jeg efter lækre bolleopskrifter (som er nemme at lave) :-)
2
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: Jeg leder efter...

Indlægaf Kilix » 19. nov 2020, 16:59

Saa fik jeg (endelig) koebt en Kenwood KVL8300S Chef Titanium XL køkkenmaskine ved kitchenone til en god pris (tak for Link, Ado! :) ), og den skulle gerne ankomme hos mutti en gang i naeste uge. :D
Lige den er blevet valgt fordi den var den billigste jeg kunne finde med en 1700w motor, og stadig med mulighed for udvidelse af dimser og dipperdutter som hun faar brug for dem. Jeg overvejede den model der havde en lang raekke ekstra dimser som hakker og blender og ting og sager, men jeg taenkte at det var lidt spild af penge at give hende en masse ting som hun blot ville opbevare uden at bruge. Saa far hun brug for en groentsags-hakker, saa kan hun evt oenske sig saadan een :)

Da den vejer 10kg, ringede jeg til hende for lige at hoere om hun kunne holde sig hjemme for at tage imod den, uden at fortaelle hvad det var, det var en ret sjov samtale og hold op hvor hun grubler over hvad det kan vaere :-D
Ej hvor jeg glaeder mig til at hoere naar den er kommet, hun bliver saa glad! :lun:
4

Tilbage til "Mad og drikke"