Måltidskasser

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Måltidskasser

Indlægaf Zonta » 11. okt 2020, 07:29

Hvilke måltidskasser har I prøvet? Plusser og minusser ved dem? :)
0
J, juli 2018.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Måltidskasser

Indlægaf Sof » 11. okt 2020, 07:57

Vi har helt klart prøvet flest forskellige og fået flest leveringer fra Aarstiderne, helt generelt synes jeg de er faldet lidt af på den, desværre. Hvis man får den samme kasse, oplevede vi at det blev noget ensartet hver uge. Så begyndte der lidt for tit at være dårlige ting, eller ting som ikke kunne holde sig til 4. dagen, selv ved korrekt opbevaring.
- Deres tidsangivelser er lidt off ift tempoet herhjemme og portionsstørrelserne lidt små. Oplevede indimellem at maden kom ret sent på dagen, for sent til at nå at finde erstatninger for dårlige varer.
+ for økologi, at man indimellem får prøvet noget man ellers ikke støder på og at kvaliteten, når der ikke er dårlige ting med, er god.

Skagen Food: nemme opskrifter, generelt rimelig familievenligt, lækkert med frisk fisk i god kvalitet. Bliver leveret om natten ved os, det kan jeg ret godt lide.

Nemlig måltidskasser : bilder mig ind at de er lidt dyrere i kuvertpris når man typisk bestiller 3-4 personer, ved ikke om det passer :gruble: dejligt fleksibelt fordi man selv kan vælge retter på kryds og tværs, til forskellig antal personer og i forskelligt antal dage, med samme levering, hvis man ønsker det. Retterne smager oftest helt fint.
Måske et minus at det ikke er som et abonnement, hvis man vil ha den lette løsning, der bare ankommer hver uge.

Kokkens Hverdagsmad : ikke noget hit herhjemme.

Hello Fresh : prøvet 5-6 gange, hvor vi alle ugerne selv har mixet retterne. Nok de største portionsstørrelserne vi har prøvet. Maden er fin, men det bliver også hurtigt lidt ensartet, fordi udvalget er meget ensartet. Rimelig familievenligt, oplever det meste som noget alle kan lide i hvert fald, selv min far som ellers er meget skeptisk ved ting som fx bulgur :rulle: Ville gerne have mere øko og bedre råvarer, de fejler ikke noget som sådan, kvaliteten kunne bare godt være bedre til prisen.

Tror vi har prøvet 1 eller 2 mere, men kan ikke huske dem. Der var en hvor meget af maden var færdig, er i tvivl om det var Kokkens Hverdags mad eller om det både var den og en anden.
Senest rettet af Sof 11. okt 2020, 08:16, rettet i alt 1 gang.
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Måltidskasser

Indlægaf JoyNips » 11. okt 2020, 08:14

Vi er ret glade for Hello Fresh. Mængderne er bedre end aarstiderne, hvor vi altid havde ret meget madspild, og vi synes at vegetarretterne er gode og alsidige og det er nemt at erstatte creme fraiche med et vegansk alternativ - vi spiser ikke dyr, så jeg ved ikke noget om kød- og fiskeretterne. Det er hurtigt og nemt, så vi får 3 ugentlige måltider derfra.
Ville dog ønske at det var økologisk.

Aarstiderne syntes vi blev meget ens og så var det ret meget “junk-food”, følte vi. Vi fik kvik-kassen i begyndelsen, mener jeg. Og vi blev lidt trætte af at hurtige retter åbenbart var lig tømmermændsmad. Der var meget pita, pizza, tortilla etc. Senere skiftede vi til veganerkassen og det blev også for meget de samme retter.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Måltidskasser

Indlægaf Neenah » 11. okt 2020, 08:39

Vi har prøvet Aarstiderne og Hello fresh - jeg er klart mest til Hello fresh. Men som en anden skriver bliver det også hurtigt ensformigt med mange ens eller næsten ens retter. Vi har gemt opskriftsarkene på de retter vi bedst kunne lide og så køber vi selv ind når der er noget vi har lyst til nu. Men jeg kunne sagtens forestille mig at bestille igen senere.
2
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Måltidskasser

Indlægaf Kanga » 11. okt 2020, 09:36

Ret nemt: Fint, at man kan vælge antal dage, og ikke nødvendigvis skal tage fire dage. Var træt af levering, som på intet tidspunkt skete som aftalt, kun hvis jeg satte en seddel på hoveddøren, at de skulle levere ved bagdøren...

Kokkens Hverdagsmad: startede godt, nye retter, tilpas mængde mad, fin kvalitet, stabil levering. Så steg prisen med begrundelse i stigende råvarepriser. Men mængden af mad faldt også, og der var dage, hvor vi ikke blev mætte, trods vi bestilte til 2v og 1 b, og barnet spiste ikke noget. I starten var der så meget mad, at en af os kunne få med til frokost dagen efter. Dødsstødet kom, da vi fik burgere, hvor bollerne var så små som teboller.

Skagen Food: har vi prøvet et par gange, lækkert og god kvalitet. Men jeg husker det som dyrt.

Kanga
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Måltidskasser

Indlægaf Filipai » 11. okt 2020, 09:41

Jeg bliver så glad når i roser Hellofresh :D

Jeg har kun prøvet Hellofresh, og er mega partisk, fordi jeg er ansat hos dem.
Vi er lige pt 3 voksne og 2 børn i husstanden, og det er kun når der er laks og rejer på menuen at der er lidt i underkanten. Men vi får snart større portioner på menuen. Ligesom at der også snart bliver flere ugentlige valgmuligheder.

Og kvaliteten på produkterne er klart kommet i fokus efter jeg er blevet ansat, vi har fået sat fokus på bedre leverandører, og på at de ansatte der pakker er mere nænsomme med det. Jeg var selv skuffet de første par kasser over kvaliteten på gulerødderne, men det går stærkt fremad nu.
4
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Måltidskasser

Indlægaf JoyNips » 11. okt 2020, 09:45

Filipai skrev:Jeg bliver så glad når i roser Hellofresh :D

Jeg har kun prøvet Hellofresh, og er mega partisk, fordi jeg er ansat hos dem.
Vi er lige pt 3 voksne og 2 børn i husstanden, og det er kun når der er laks og rejer på menuen at der er lidt i underkanten. Men vi får snart større portioner på menuen. Ligesom at der også snart bliver flere ugentlige valgmuligheder.

Og kvaliteten på produkterne er klart kommet i fokus efter jeg er blevet ansat, vi har fået sat fokus på bedre leverandører, og på at de ansatte der pakker er mere nænsomme med det. Jeg var selv skuffet de første par kasser over kvaliteten på gulerødderne, men det går stærkt fremad nu.


Jeg er mest skuffet over dem der leverer. De er håbløse. Jeg bor i nummer 7 og der er 3 steder, hvor vores husnummer står. De kan seriøst holde nede foran indkørslen, mellem nr 5 og 9, køre videre og så ringe fra et helt andet kvarter i byen og spørge om vej. Eller levere kassen et tilfældigt sted de lige har lyst...

Men kundeservicen er god hver gang det sker! stoned: Ender altid med at få krediteret 200 kr mere end hvad vores ugentlige kasse koster...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Måltidskasser

Indlægaf Filipai » 11. okt 2020, 09:47

JoyNips skrev:
Filipai skrev:Jeg bliver så glad når i roser Hellofresh :D

Jeg har kun prøvet Hellofresh, og er mega partisk, fordi jeg er ansat hos dem.
Vi er lige pt 3 voksne og 2 børn i husstanden, og det er kun når der er laks og rejer på menuen at der er lidt i underkanten. Men vi får snart større portioner på menuen. Ligesom at der også snart bliver flere ugentlige valgmuligheder.

Og kvaliteten på produkterne er klart kommet i fokus efter jeg er blevet ansat, vi har fået sat fokus på bedre leverandører, og på at de ansatte der pakker er mere nænsomme med det. Jeg var selv skuffet de første par kasser over kvaliteten på gulerødderne, men det går stærkt fremad nu.


Jeg er mest skuffet over dem der leverer. De er håbløse. Jeg bor i nummer 7 og der er 3 steder, hvor vores husnummer står. De kan seriøst holde nede foran indkørslen, mellem nr 5 og 9, køre videre og så ringe fra et helt andet kvarter i byen og spørge om vej. Eller levere kassen et tilfældigt sted de lige har lyst...

Men kundeservicen er god hver gang det sker! stoned: Ender altid med at få krediteret 200 kr mere end hvad vores ugentlige kasse koster...


Godt du tager fat i kundeservice. Vi er virkeligt efter vores leverandør firma. Vi er vokset så hurtigt at leverandøren ikke har kunne følge med, og derfor har ansat en masse eksterne. Og det er ikke alle de har været lige heldige med.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Måltidskasser

Indlægaf Animi » 11. okt 2020, 09:48

Jeg har kun prøvet fra Aarstiderne, hvor vi lige nu får Slankekassen. Overordnet set er jeg ret tilfreds. Vi har kun haft den i lidt over en måned, så indtil videre har der ikke været ens retter - udover at der ofte er quinoa, med det giver sig selv, når det er en Slankekassen :D
Jeg er enig i, at tidsangivelserne på retterne ofte bliver sat som meget kortere, end det reelt tager at lave. Står der 30 minutter, skal man nok sætte 45 minutter af.
Portionsstørrelserne er rigtig fine og min kæreste bliver også altid mæt.

Så overordnet synes jeg, at retterne er lækre, kødet er virkelig godt og det er nemt at ændre en uge eller helt afbestille, hvis man fx skal på ferie. Jeg er rigtig tilfreds, vi sparer penge og tid på indkøb :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Måltidskasser

Indlægaf JoyNips » 11. okt 2020, 09:53

Filipai skrev:
JoyNips skrev:
Filipai skrev:Jeg bliver så glad når i roser Hellofresh :D

Jeg har kun prøvet Hellofresh, og er mega partisk, fordi jeg er ansat hos dem.
Vi er lige pt 3 voksne og 2 børn i husstanden, og det er kun når der er laks og rejer på menuen at der er lidt i underkanten. Men vi får snart større portioner på menuen. Ligesom at der også snart bliver flere ugentlige valgmuligheder.

Og kvaliteten på produkterne er klart kommet i fokus efter jeg er blevet ansat, vi har fået sat fokus på bedre leverandører, og på at de ansatte der pakker er mere nænsomme med det. Jeg var selv skuffet de første par kasser over kvaliteten på gulerødderne, men det går stærkt fremad nu.


Jeg er mest skuffet over dem der leverer. De er håbløse. Jeg bor i nummer 7 og der er 3 steder, hvor vores husnummer står. De kan seriøst holde nede foran indkørslen, mellem nr 5 og 9, køre videre og så ringe fra et helt andet kvarter i byen og spørge om vej. Eller levere kassen et tilfældigt sted de lige har lyst...

Men kundeservicen er god hver gang det sker! stoned: Ender altid med at få krediteret 200 kr mere end hvad vores ugentlige kasse koster...


Godt du tager fat i kundeservice. Vi er virkeligt efter vores leverandør firma. Vi er vokset så hurtigt at leverandøren ikke har kunne følge med, og derfor har ansat en masse eksterne. Og det er ikke alle de har været lige heldige med.


I forrige uge kæmpede de sig op ad min nabo i nr 3’s indkørsel, som er ved at blive anlagt. Seriøst, chaufføren er gået mellem gravkøer, på sand, forbi sådan en der stamper sandet osv for at komme op til det forkerte hus. Hvordan han har troet at nr 7 lå mellem nr 1 og 5 er mig en gåde. Men min nabo kom da pænt forbi med kassen... efter jeg havde haft fat i kundeservice og fået krediteret 600 kr. Oh well...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Måltidskasser

Indlægaf Sof » 11. okt 2020, 09:53

^ sjovt, gulerødder er faktisk den eneste råvare vi har haft problemer med.

Noget jeg har bemærket (positivt) hos Hello Fresh er at man fx får et kyllingebryst pr mand, hvor at nogle andre firmaer vælger ud fra gram - er min teori - sådan at man ikke får én til hver. Vil helt klart hellere have 4 mindre stykker kød, end at sidde 4 voksne og dele 2 større.

Og så er jeg som sagt imponeret over portionsstørrelserne, det er mest på nogle af grøntsagerne, hvor jeg synes det indimellem er lidt.. meh. Eksempelvis hvis man skal bruge 2 rødbeder til 4 voksne og så får en i alm str og en i mikrostørrelse. Vi fik en ret med nogle ovnbagte rodfrugter til 4 voksne: 2 pastinakker hvor den ene var så tynd som en blyant, 2 små bagekartofler og 2 gulerødder. Det er ikke særlig mange grøntsager pr mand.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Måltidskasser

Indlægaf Filipai » 11. okt 2020, 09:57

Sof skrev:^ sjovt, gulerødder er faktisk den eneste råvare vi har haft problemer med.

Noget jeg har bemærket (positivt) hos Hello Fresh er at man fx får et kyllingebryst pr mand, hvor at nogle andre firmaer vælger ud fra gram - er min teori - sådan at man ikke får én til hver. Vil helt klart hellere have 4 mindre stykker kød, end at sidde 4 voksne og dele 2 større.

Og så er jeg som sagt imponeret over portionsstørrelserne, det er mest på nogle af grøntsagerne, hvor jeg synes det indimellem er lidt.. meh. Eksempelvis hvis man skal bruge 2 rødbeder til 4 voksne og så får en i alm str og en i mikrostørrelse. Vi fik en ret med nogle ovnbagte rodfrugter til 4 voksne: 2 pastinakker hvor den ene var så tynd som en blyant, 2 små bagekartofler og 2 gulerødder. Det er ikke særlig mange grøntsager pr mand.


Det er måltidposerne der suger alt væsken ud af gulerødderne. Det er fantastisk kvalitet når vi modtager dem, efter en uge en papirspose har de mistet 30% af vandindholdet og er blevet slatne. Der bliver dog ihærdigt arbejdet på at finde en løsning.
Og vi får nye leverandører på alle grøntsager nu, hvor vi er mere specifikke på størrelser, så man ikke ender med en mini kartoffel
1
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Måltidskasser

Indlægaf DenBlødeJyde » 27. okt 2020, 10:40

jeg har lige bestilt mine to første uger fra HelloFresh. Min søster og mand bruger dem, og er meget begejstret. Så jeg er spændt :D
0
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Måltidskasser

Indlægaf limitededition » 27. okt 2020, 10:52

Jeg har prøvet sundtakeaway, som var lækkert. Overvejer at prøve hellofresh.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Måltidskasser

Indlægaf Mangoness » 27. okt 2020, 11:03

Jeg har kun prøvet Årstiderne en enkelt gang for omkring 1,5 år siden, og jeg prøvede low carb kassen (jeg kan se på hjemmesiden, at den ikke findes længere).

Vi var ikke fans. Nok mest fordi maden ikke faldt i vores personlige smag. Så vi skulle nok have valgt en anden type kasse :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Mad og drikke"