Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Wizzze » 21. nov 2020, 10:54

Når I køber ind hos en slagter, fiskemand, ostehandler, eller bare en delikatesse afdeling i supermarkedet, hvordan handler I så?
Går I frem efter en indkøbsseddel, jeg skal have det, det og det, og intet andet ?
Eller ser I på hvad der er udstillet af varer og lader jeg inspirere af det ?
Og hvordan med pris, har i fast fokus på pris, og sammenligner med hvad lign. koster i den alm, køledisk, eller sidder pengene lidt løsere når det er delivarer, slagterens hjemmelavede osv. ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Wizzze » 21. nov 2020, 10:58

Jeg er igen i hundehuset hos husets frue, for når jeg kommer ind i den slags butikker, så kan jeg ikke styre mig, får altid købt alt for meget, det er lidt som et barn i en slikbutik :genert:
Det er ikke fordi jeg bruger af madbudgettet, det er mere at jeg glemmer at vi også skal have tid og plads til at spise alt det jeg får købt :genert:
0
Do as I say! :whip:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf IrmaPigen » 21. nov 2020, 11:00

Alt for lidt, desværre. Hovedsagelig fordi udvalget af de butikker er ret småt i det område, hvor jeg opholder mig mest...
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Lone » 21. nov 2020, 11:11

Hos ostehandleren er både min kæreste og jeg ustyrlige...lidt ligesom dig, Wizzze - der er så meget lækkert, som jeg bare MÅ smage. Under lock down tror jeg, vi fik smagt os gennem næsten hele Arla Unikas X-serie, fordi den pludselig var tilgængelig.

Hos slagteren er det mest, hvis vi køber ind til et oste/pølsebord, at vi kan have svært ved at styre, hvor meget charcuteri, der skal med os hjem. Når jeg/vi køber kød til middagsretter er det mere målrettet, men der kan da ofte lige ryge et kilo hakket kød eller lignede med hjem, "bare fordi".
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Sophies-mor » 21. nov 2020, 11:29

Begge dele.
Er efterhånden nået til max 2 impulsting, medmindre jeg fx kan ændre menuen til ostebord, lægge noget andet på frost osv. Har et rimeligt lavt madspild af samme årsag.

Men kunne SAGTENS forkøbe mig ved ostehandler, slægter og vinbutik :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Daine » 21. nov 2020, 11:34

Jeg handler sjældent i specialbutikker fordi jeg skal til Herning for at kunne gøre det. Derudover er det oftest også over mit budget, det duer ikke jeg bruger hele uges madbudget på 2 oste :)
Men jeg kan godt lide at kigge i delikatesseafdelinger og jeg lader mig nu og da inspirere til at købe noget.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Misantropen » 21. nov 2020, 11:47

Jeg kan godt blive inspireret. Det er som regel hvis der er tale om produkter der er afhængig af sæson eller andre ting, så det ikke er fast i sortimentet, og jeg bliver glædeligt overrasket.

En god købmand og smagsprøver kan også gøre det. Det er sjældent jeg brænder inde med det så jeg lader mig gerne forføre :santa2: Pengene sidder som regel løsere når jeg eks. er hos min slagter end i supermarkedet.
0
MissB
Indlæg: 2381
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2211

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf MissB » 21. nov 2020, 12:31

Indkøbsliste, ellers går det galt.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf didas » 21. nov 2020, 12:47

Hos fiskemanden er det altid det vi har planlagt på forhånd. Hos ostemanden kommer der næsten altid noget ekstra med, men det er fordi vi kender ham, så der er altid masser af smagsprøver og så bliver vi fristet :lol:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Bergen » 21. nov 2020, 12:52

Kommer der sjældent. Det er få der leverer ret høj kvalitet kontra pris.
0
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Petrix » 21. nov 2020, 12:53

Vi går altid efter nogle helt specielle ting når vi handler i de respektive butikker.
Men ved slagteren på Fanø bliver vi ofte revet med.
0
27102021
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Mangoness » 21. nov 2020, 14:40

Jeg køber næsten aldrig i en delikatesse-afdeling. Jeg køber måske en sandwich hvert halve år i delikatessen i Føtex. Som regel køber jeg den kun, fordi jeg tænker, at sandwichen er bedre at bruge pengene på end junk food. Ellers er det for at købe fiskefileter, som jeg ikke bryder mig om fra frost.

Vi holder os til indkøbssedlen og går primært i Rema1000, så vi overholder madbudgettet :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Santa » 21. nov 2020, 15:23

Jeg kommer osse altid til at shoppe lidt ekstra, når jeg er hos ostehandleren og fiskehandleren. Dog mest ost, for kæresten er lidt for kræsen med fisk.
Men jeg kommer ikke i de små specialbutikker så ofte som jeg ideelt set gerne ville...tiden til at lave lækker mad hver dag er der ikke. Og det er godt for min økonomi!
Netto er bare ikke så indbydende at overshoppe i.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf PaleSeptember » 21. nov 2020, 15:51

Det er sjældent, jeg handler i specialbutikker, både fordi der ikke findes mange i Vejen, og fordi det er dyrt. Vi har dog en god slagter både i Kvickly og nede i byen, hvor jeg handler engang imellem, men så går jeg ofte efter noget bestemt.

Vi har også en god oste/charcuterie/vinhandel i Vejen, hvor man godt kan lade sig rive lidt med. Men det er dyrt der.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Handel hos slagter, fiskemand, ostehandler og lign. butikker

Indlægaf Mani » 21. nov 2020, 16:16

Vi har ikke specialbutikker udover bager og grønthandler i min by. Så når jeg handler ved fiskehandler eller slagter går jeg typisk efter hvad de har der ser godt ud og smider gerne i fryseren.
Grønthandler og bager køber jeg primært hvad jeg havde planlagt, men kan blive fristet.
Ostehandler :tie: Godt vi er mange i familien, som spiser ost.

Jeg gider ikke slagteren og delikatessen i supermarkedet.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Mad og drikke"