Måltidskasser ... ?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
JoyNips
Indlæg: 12062
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33916

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf JoyNips » 10. aug 2021, 07:50

Bergen skrev:
Zonta skrev:
Bergen skrev:
Filipai skrev:
Bergen skrev:Prøver at hjælpe? Hvad laver den kasse så her efter jul. 21. Jeg ringede før kl. 17 og bad om at blive fri.

Helt ærligt så vil jeg gerne se de penge først.
Jeg er ikke specielt overbevist om det, når man ikke engang kan undlade at komme med den, når det var aftalen telefonisk. Og man trækker penge fra en nedlagt konto.

Og ja, jeg er sikkert sur fordi jeg smed penge efter en uønsket kasse, som røg direkte i skraldespanden, da ingen naboer var hjemme. Og vi har ikke familie, der skal køre under 1.5 time hver vej.

Den stod 6 dage foran vores dør til en venlig nabo kom hjem fra ferie og drønede den ud.

Hvorefter cirkusset fortsætter i dag. Never again. Sorry.


Ja, du virker i hvert fald utroligt sur, især taget i betragtning af at jeg rent faktisk prøver at tilbyde dig hjælp med at få eskaleret sagen direkte.
Du behøver skam ikke undskylde til mig, jeg fortæller bare at man altid kan ringe og få frameldt kassen, også selvom det er efter man har fået en sms omkring levering.


Jeg siger til dig, at det gjorde jeg i eftermidags. Ringede og fik den afmeldt. Og her står kassen alligevel mere end fire timer efter mit opkald og to mails... - betalt med oplysninger fra en nedlagt konto efter en ikke pisse fed oplevelse. Nu to af dem.

Jeg skrev i øvrigt en mail ved første sms. Og mail to, da den anden sms kom med varsel om forsinkelse - så kundeservice må jo have travlt med andet end min nedlagte konto.

Så ærligt nej tak til at bruge HF igen. Jeg kan ærlig talt ikke se, at der er en fair forretningsgang i det - men dejligt, at andre er tilfredse.

Forventer du, at de kan nå at reagere på mindre end 4 timer på en henvendelse på mail? :genert: Selvfølgelig sidder de ikke bare og venter på din mail og ignorerer alt andet. Og måske har de et system, hvor de får mails ind i den rækkefølge de er blevet sendt. Så er der måske 200 mails foran din. Det tager sgu lidt tid at svare og så kommer din mail ikke igennem på 4 timer.

Jeg kan godt forstå, at fejlen er kritisabel, for selvfølgelig skal man ikke have leveret, når ens konto er slettet, men jeg synes godt nok du blæser problemet ud af proportioner.


Næh. Måske mest at de havde brugt deres tid på at slette min konto for længst. Jeg undrer mig meget over, at HF stadig har mine oplysninger, når kontoen er slettet.


Ja, de røvhuller! Tænk at de både overholder GDPR og bogføringsloven…
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. aug 2021, 08:59

Shmartiesh skrev:Andre herinde som har prøvet sund-takeaway? .


Jeg har prøvet det i vistnok 1 måned for længe siden. Jeg mener det var et tilbud hvor man startede med nogle dages juicekur.

Jeg husker det som en utrolig nem måde at få sin mad på da alt jo kun skulle varmes, og jeg fandt ud af at mange elskede at få mine flamingokasser, hvad de så end brugte dem til :lol:

Men i længden blev madretterne lidt for ensformige. Det var som om de købte stort ind af særlige ting. Så i nogle dage var der fx hvidkål i alting. Ugen efter var det en anden ingrediens som gik igen. Og i forhold til sundheden valgte de af og til nogle sære ting, hvor jeg tænkte at der kunne man godt have fundet et sundere alternativ. Men jeg kan ikke huske konkret hvad det var, og det er sikkert ændret mange gange siden :)
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Bergen
Indlæg: 7297
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11917

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Bergen » 10. aug 2021, 13:38

HF er kommet frem til at refundere gårdagens "hændelse" indenfor syv dage, men ikke forrige.

Der er ikke en snert af andet standard-svar-undskyldning på mine mails. Og 100 kr på min nedlagte konto, hvis det har min interesse til fremtidig brug. Dét har det så overhovedet ikke. Nej tak til noget fremtidigt samarbejde.

Så bortset fra besværet og irritation runde to er vi (forhåbentlig) sluppet med én dummebøde i HF og satser på, at vores veje skilles her. Vi smutter ihvertfald ikke fra HF som glade kunder. Case closed.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11510
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18556

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf PaleSeptember » 10. aug 2021, 14:00

Bergen skrev:HF er kommet frem til at refundere gårdagens "hændelse" indenfor syv dage, men ikke forrige.

Der er ikke en snert af andet standard-svar-undskyldning på mine mails. Og 100 kr på min nedlagte konto, hvis det har min interesse til fremtidig brug. Dét har det så overhovedet ikke. Nej tak til noget fremtidigt samarbejde.

Så bortset fra besværet og irritation runde to er vi (forhåbentlig) sluppet med én dummebøde i HF og satser på, at vores veje skilles her. Vi smutter ihvertfald ikke fra HF som glade kunder. Case closed.


Dejligt, at I i det mindste har fået pengene tilbage for den ene fejllevering. Dog synes jeg, at man som firma, der vil have glade og tilfredse kunder, burde refundere jer for den anden fejllevering også. Man burde lade tvivlen komme kunden til gode, specielt når I nu har oplevet det 2 gange. Det kan godt være, at man taber lidt på det, men på den anden side, så vinder man lidt goodwill, og det er måske mere værd. Dårlig omtale spreder sig lynhurtigt.
5
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28060

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. aug 2021, 14:36

PaleSeptember skrev:
Bergen skrev:HF er kommet frem til at refundere gårdagens "hændelse" indenfor syv dage, men ikke forrige.

Der er ikke en snert af andet standard-svar-undskyldning på mine mails. Og 100 kr på min nedlagte konto, hvis det har min interesse til fremtidig brug. Dét har det så overhovedet ikke. Nej tak til noget fremtidigt samarbejde.

Så bortset fra besværet og irritation runde to er vi (forhåbentlig) sluppet med én dummebøde i HF og satser på, at vores veje skilles her. Vi smutter ihvertfald ikke fra HF som glade kunder. Case closed.


Dejligt, at I i det mindste har fået pengene tilbage for den ene fejllevering. Dog synes jeg, at man som firma, der vil have glade og tilfredse kunder, burde refundere jer for den anden fejllevering også. Man burde lade tvivlen komme kunden til gode, specielt når I nu har oplevet det 2 gange. Det kan godt være, at man taber lidt på det, men på den anden side, så vinder man lidt goodwill, og det er måske mere værd. Dårlig omtale spreder sig lynhurtigt.


Enig.

Jeg er virkelig skeptisk overfor det der med at de kompenserer på ens HF konto. Det er vanvittigt fesent. Sidst sagde jeg at det ingen interesse havde. Både beløb og det at man skal lægge "pengene" hos dem var/er ringe.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9031
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21857

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Purple Haze » 10. aug 2021, 14:44

FormerlyKnownAs skrev:
PaleSeptember skrev:
Bergen skrev:HF er kommet frem til at refundere gårdagens "hændelse" indenfor syv dage, men ikke forrige.

Der er ikke en snert af andet standard-svar-undskyldning på mine mails. Og 100 kr på min nedlagte konto, hvis det har min interesse til fremtidig brug. Dét har det så overhovedet ikke. Nej tak til noget fremtidigt samarbejde.

Så bortset fra besværet og irritation runde to er vi (forhåbentlig) sluppet med én dummebøde i HF og satser på, at vores veje skilles her. Vi smutter ihvertfald ikke fra HF som glade kunder. Case closed.


Dejligt, at I i det mindste har fået pengene tilbage for den ene fejllevering. Dog synes jeg, at man som firma, der vil have glade og tilfredse kunder, burde refundere jer for den anden fejllevering også. Man burde lade tvivlen komme kunden til gode, specielt når I nu har oplevet det 2 gange. Det kan godt være, at man taber lidt på det, men på den anden side, så vinder man lidt goodwill, og det er måske mere værd. Dårlig omtale spreder sig lynhurtigt.


Enig.

Jeg er virkelig skeptisk overfor det der med at de kompenserer på ens HF konto. Det er vanvittigt fesent. Sidst sagde jeg at det ingen interesse havde. Både beløb og det at man skal lægge "pengene" hos dem var/er ringe.


Jeg har kun oplevet at pengene ryger på ens konto, hvis man laver den “nemme” løsning med bare at rapportere online hvad der mangler, har i samme omgang chattet med dem og der var det intet problem st få det hele udbetalt.

Mistænker at det afhænger lidt for meget af hvem man tilfældigvis ender med at tale med.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8527
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15160

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Zonta » 10. aug 2021, 18:28

Purple Haze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
PaleSeptember skrev:
Bergen skrev:HF er kommet frem til at refundere gårdagens "hændelse" indenfor syv dage, men ikke forrige.

Der er ikke en snert af andet standard-svar-undskyldning på mine mails. Og 100 kr på min nedlagte konto, hvis det har min interesse til fremtidig brug. Dét har det så overhovedet ikke. Nej tak til noget fremtidigt samarbejde.

Så bortset fra besværet og irritation runde to er vi (forhåbentlig) sluppet med én dummebøde i HF og satser på, at vores veje skilles her. Vi smutter ihvertfald ikke fra HF som glade kunder. Case closed.


Dejligt, at I i det mindste har fået pengene tilbage for den ene fejllevering. Dog synes jeg, at man som firma, der vil have glade og tilfredse kunder, burde refundere jer for den anden fejllevering også. Man burde lade tvivlen komme kunden til gode, specielt når I nu har oplevet det 2 gange. Det kan godt være, at man taber lidt på det, men på den anden side, så vinder man lidt goodwill, og det er måske mere værd. Dårlig omtale spreder sig lynhurtigt.


Enig.

Jeg er virkelig skeptisk overfor det der med at de kompenserer på ens HF konto. Det er vanvittigt fesent. Sidst sagde jeg at det ingen interesse havde. Både beløb og det at man skal lægge "pengene" hos dem var/er ringe.


Jeg har kun oplevet at pengene ryger på ens konto, hvis man laver den “nemme” løsning med bare at rapportere online hvad der mangler, har i samme omgang chattet med dem og der var det intet problem st få det hele udbetalt.

Mistænker at det afhænger lidt for meget af hvem man tilfældigvis ender med at tale med.

Det er klart en strategi for dem, for at få kunderne til at blive hængende. Helt 100. Jeg blev jo også spist af med det, da der var problemer med leveringen. Så sagde jeg, at det kunne jeg ikke bruge til noget og at jeg slet ikke var sikker på, at vi ville vende tilbage som kunder. Så overførte de dem til mit kort i stedet.
2
J, juli 2018.
Bergen
Indlæg: 7297
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11917

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Bergen » 10. aug 2021, 18:50

JoyNips skrev:
Bergen skrev:
Zonta skrev:
Bergen skrev:
Filipai skrev:
Bergen skrev:Prøver at hjælpe? Hvad laver den kasse så her efter jul. 21. Jeg ringede før kl. 17 og bad om at blive fri.

Helt ærligt så vil jeg gerne se de penge først.
Jeg er ikke specielt overbevist om det, når man ikke engang kan undlade at komme med den, når det var aftalen telefonisk. Og man trækker penge fra en nedlagt konto.

Og ja, jeg er sikkert sur fordi jeg smed penge efter en uønsket kasse, som røg direkte i skraldespanden, da ingen naboer var hjemme. Og vi har ikke familie, der skal køre under 1.5 time hver vej.

Den stod 6 dage foran vores dør til en venlig nabo kom hjem fra ferie og drønede den ud.

Hvorefter cirkusset fortsætter i dag. Never again. Sorry.


Ja, du virker i hvert fald utroligt sur, især taget i betragtning af at jeg rent faktisk prøver at tilbyde dig hjælp med at få eskaleret sagen direkte.
Du behøver skam ikke undskylde til mig, jeg fortæller bare at man altid kan ringe og få frameldt kassen, også selvom det er efter man har fået en sms omkring levering.


Jeg siger til dig, at det gjorde jeg i eftermidags. Ringede og fik den afmeldt. Og her står kassen alligevel mere end fire timer efter mit opkald og to mails... - betalt med oplysninger fra en nedlagt konto efter en ikke pisse fed oplevelse. Nu to af dem.

Jeg skrev i øvrigt en mail ved første sms. Og mail to, da den anden sms kom med varsel om forsinkelse - så kundeservice må jo have travlt med andet end min nedlagte konto.

Så ærligt nej tak til at bruge HF igen. Jeg kan ærlig talt ikke se, at der er en fair forretningsgang i det - men dejligt, at andre er tilfredse.

Forventer du, at de kan nå at reagere på mindre end 4 timer på en henvendelse på mail? :genert: Selvfølgelig sidder de ikke bare og venter på din mail og ignorerer alt andet. Og måske har de et system, hvor de får mails ind i den rækkefølge de er blevet sendt. Så er der måske 200 mails foran din. Det tager sgu lidt tid at svare og så kommer din mail ikke igennem på 4 timer.

Jeg kan godt forstå, at fejlen er kritisabel, for selvfølgelig skal man ikke have leveret, når ens konto er slettet, men jeg synes godt nok du blæser problemet ud af proportioner.


Næh. Måske mest at de havde brugt deres tid på at slette min konto for længst. Jeg undrer mig meget over, at HF stadig har mine oplysninger, når kontoen er slettet.


Ja, de røvhuller! Tænk at de både overholder GDPR og bogføringsloven…


Jeg er ikke jurist, men det kan næppe være god forretningsetik at trække penge på konto, der er lukket i ens butik efter allerede at have haft en uoverensstemmelse med kunden.

Det stank af "går den, så går den" for en ikke jurist som mig..

Jeg har ikke mere at tilføje. For os var HF ikke et godt bekendtskab - det var et besværligt og dyrt bekendtskab. Det er sikkert et fint match for andre.

Game over. Jeg satser på ikke at gøre mere fra dem i frentiden.
0
Brugeravatar
Cilliah
Indlæg: 73
Tilmeldt: 7. jul 2021, 07:11
Kort karma: 3
Likede indlæg: 69

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Cilliah » 14. aug 2021, 17:03

Skvatman skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Skvatman skrev:Her på det sidste er det godt nok blevet sløjt med aarstiderne måltidskassen, som jeg giver min mor. (hun tror det er noget vi får gennem arbejde) :lol: Men der var noget skært svinekød her den anden dag, der skulle veje 100g... MEN med emballage vejede det 61g - så man skal dælme lige være opmærksom!

Udover det, så er der ofte grønsager som ikke kan holde sig fra den mandag det modtages til det skal bruges senere på ugen. (ja... så kan man byttes dage om, men ikke altid hun lige har overblikket, ift hvad der skal benyttes til hvilke dage)


Send dem en mail om det. De plejer at være ret gode med deres kundeservice og kompensere og være obs på det fremover

Jo jo, de får skam mail hver gang. Og så kompenseres man 33% pr måltid der er ødelagt. Men det handler såmænd ikke så meget om de penge. Men det faktum at der er risiko for ikke at blive mæt at måltidet. Refusion eller ej. Så er det en gammel kone, der også gerne skal have mad nok, og ikke skal ud og handle ekstra.
Så går ideen ligesom af det... Andre der har den oplevelse med Aarstiderne? Prøv evt. at veje kødet ;)

Jeg havde også abb på dem for noget tid siden.
Med samme oplevelse. Samt at vi ikke blev mætte af det. Meget skrabede portioner.
Og jeg synes også at holdbarhed på grøntsager var lav.
Det kørte jeg hurtigt træt i.
1
JoyNips
Indlæg: 12062
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33916

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf JoyNips » 17. aug 2021, 08:13

Jeg er gået lidt død i Hellofresh fordi jeg synes retterne er for ensformige. Så nu prøver vi lige Aarstiderne i en periode.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
bibbs
Indlæg: 954
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf bibbs » 17. aug 2021, 08:48

Vi afprøver sund takeaway de næste par uger,
Igår stod den på pølser og kartoffelsalat, ungerne var vilde med det. Jeg var ikke så hooked. Synes kartoffelsalaten smagte som en købe en.

Det er umiddelbart for dyrt til det bliver en fast ting og jeg synes også emballagedelen er enorm, men så på den anden side hvis man skal lave noget andet er kødet jo pakket i en tilsvarende og de andre ting er mange gange også emballeret.
Jeg forstår det sådan at de tager flamingokassen med retur ved næste leverance, jeg har ihvertfald i sinde at stille kassen ud. Alternativt er den let at komme af med på lossepladsen hvor man må gå ud fra at det bliver genbrugt eller ihvertfald genanvendt.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8527
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15160

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Zonta » 24. aug 2021, 12:08

Vi glemte at få afmeldt Skagenfood i sidste uge, så vi har fået måltidskasse i dag. Og det er garanteret god mad, men i denne her uge er det altså blevet lidt for zpecielt til min smag :lol: Orker slet ikke at skulle lave det :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8527
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15160

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Zonta » 24. aug 2021, 12:09

I øvrigt har Nemlig.com 20% på alle måltidskasser med levering i denne her uge, hvis nogen kunne være fristede :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28060

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. aug 2021, 12:29

Zonta skrev:Vi glemte at få afmeldt Skagenfood i sidste uge, så vi har fået måltidskasse i dag. Og det er garanteret god mad, men i denne her uge er det altså blevet lidt for zpecielt til min smag :lol: Orker slet ikke at skulle lave det :genert:


Du sender den bare videre. Jeg kører fra Roskilde om 1/2 times tid :P
1
JoyNips
Indlæg: 12062
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33916

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf JoyNips » 19. sep 2021, 18:48

Okay, det her er fandme problematisk.

Øjensynligt var det her andebryst udløbet 27/8, men der røg lige en ny etiket ovenpå med udløb 29/9…
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Mad og drikke"