Måltidskasser ... ?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jan 2021, 06:50

Filipai skrev:
HappyPaww skrev:Jeg er principielt glad for HelloFresh, men har ofte været lidt skuffet over kvaliteten især på grøntsagerne. Tomater er de store blege nogen, der smager af absolut ingenting, og rodfrugter har tit været lidt bløde, eller bliver det hurtigt. Samtidigt er utrolig mange af retterne med kartofler og gulerødder og det bliver jeg ret træt af i længden. Og det er mest udenlandske produkter, og ikke-ØKO, hvorfor jeg synes det er lidt til den dyre side, da grøntsagerne er rimelig basic, og bør kunne fås ØKO til rimelig pris.

Så Filipai, du må gerne gå videre med ovenstående feedback :deer: :engel:


Hvornår har du sidst fået en kasse fra os? :D
Da jeg startede tilbage i august kørte jeg er projekt angående kedelige grøntsager, og vi er gået fra at være det Hellofresh marked med flest kommentarer på kedeligt grønt, til at være dem med lavest. Vi skiftede leverandører omkring december :)
Jeg kan også glæde med at jeg i sidste uge var igennem en økologi-audit, så vi nu kan sælge økologiske varer :D vi har startet med nogle enkelte ingredienser, men planen er klart at største delen af vores grønt snarest muligt skal være øko.
Angående lokalt versus udenlandske, så får nærmest udelukkende grøntsager fra Sverige/Danmark når det er sæson. Lige nu må vi desværre ty til lande længere væk fra. Vores kød er altid lokalt - med undtagelse af vores nye lækre angus steak, som er fra Uruguay.
Det var vidst lige hvad der var indenfor mit bord.

Indholdet er vores kokke der står for, men der er kommet flere retter til at vælge i mellem hver uge, så det kan hjælpe lidt. For prisens skyld er vores kokke-hold selvfølgelig svært glad for gulerod og kartofler... udover panko og hvidløg :D


Interessant. Jeg fik en kasse i efteråret og havde samme oplevelse som Paw nemlig.

Jeg er klart på at prøve igen hvis der kommer et øko alternativ :)

Jeg er blevet tilbudt en kode som giver en gratis kasse, men ved ikke om det lader sig gøre når vi har fået før.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Filipai » 20. jan 2021, 08:55

FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:
HappyPaww skrev:Jeg er principielt glad for HelloFresh, men har ofte været lidt skuffet over kvaliteten især på grøntsagerne. Tomater er de store blege nogen, der smager af absolut ingenting, og rodfrugter har tit været lidt bløde, eller bliver det hurtigt. Samtidigt er utrolig mange af retterne med kartofler og gulerødder og det bliver jeg ret træt af i længden. Og det er mest udenlandske produkter, og ikke-ØKO, hvorfor jeg synes det er lidt til den dyre side, da grøntsagerne er rimelig basic, og bør kunne fås ØKO til rimelig pris.

Så Filipai, du må gerne gå videre med ovenstående feedback :deer: :engel:


Hvornår har du sidst fået en kasse fra os? :D
Da jeg startede tilbage i august kørte jeg er projekt angående kedelige grøntsager, og vi er gået fra at være det Hellofresh marked med flest kommentarer på kedeligt grønt, til at være dem med lavest. Vi skiftede leverandører omkring december :)
Jeg kan også glæde med at jeg i sidste uge var igennem en økologi-audit, så vi nu kan sælge økologiske varer :D vi har startet med nogle enkelte ingredienser, men planen er klart at største delen af vores grønt snarest muligt skal være øko.
Angående lokalt versus udenlandske, så får nærmest udelukkende grøntsager fra Sverige/Danmark når det er sæson. Lige nu må vi desværre ty til lande længere væk fra. Vores kød er altid lokalt - med undtagelse af vores nye lækre angus steak, som er fra Uruguay.
Det var vidst lige hvad der var indenfor mit bord.

Indholdet er vores kokke der står for, men der er kommet flere retter til at vælge i mellem hver uge, så det kan hjælpe lidt. For prisens skyld er vores kokke-hold selvfølgelig svært glad for gulerod og kartofler... udover panko og hvidløg :D


Interessant. Jeg fik en kasse i efteråret og havde samme oplevelse som Paw nemlig.

Jeg er klart på at prøve igen hvis der kommer et øko alternativ :)

Jeg er blevet tilbudt en kode som giver en gratis kasse, men ved ikke om det lader sig gøre når vi har fået før.


Den er tilknyttet mail. Så måske kan i få i din mands navn i stedet ?

Der kommer ikke som sådan et øko alternativ, men vi erstatter løbende råvarer til økologiske. I denne uge starter vi med de første økologiske varer som er citroner og limes :)
Der var et kæmpe problem i sensommer/efterår. Jeg lavede en masse småforsøg på at se hvad vi kunne ændre, og vi skiftede leverandører, pakketeknik og sørgede for at få friske grøntsager hver dag, fremfor hver anden, så hvis i får en kasse tirsdag, så har vi modtaget grøntsagerne mandag .
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jan 2021, 09:07

Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:
HappyPaww skrev:Jeg er principielt glad for HelloFresh, men har ofte været lidt skuffet over kvaliteten især på grøntsagerne. Tomater er de store blege nogen, der smager af absolut ingenting, og rodfrugter har tit været lidt bløde, eller bliver det hurtigt. Samtidigt er utrolig mange af retterne med kartofler og gulerødder og det bliver jeg ret træt af i længden. Og det er mest udenlandske produkter, og ikke-ØKO, hvorfor jeg synes det er lidt til den dyre side, da grøntsagerne er rimelig basic, og bør kunne fås ØKO til rimelig pris.

Så Filipai, du må gerne gå videre med ovenstående feedback :deer: :engel:


Hvornår har du sidst fået en kasse fra os? :D
Da jeg startede tilbage i august kørte jeg er projekt angående kedelige grøntsager, og vi er gået fra at være det Hellofresh marked med flest kommentarer på kedeligt grønt, til at være dem med lavest. Vi skiftede leverandører omkring december :)
Jeg kan også glæde med at jeg i sidste uge var igennem en økologi-audit, så vi nu kan sælge økologiske varer :D vi har startet med nogle enkelte ingredienser, men planen er klart at største delen af vores grønt snarest muligt skal være øko.
Angående lokalt versus udenlandske, så får nærmest udelukkende grøntsager fra Sverige/Danmark når det er sæson. Lige nu må vi desværre ty til lande længere væk fra. Vores kød er altid lokalt - med undtagelse af vores nye lækre angus steak, som er fra Uruguay.
Det var vidst lige hvad der var indenfor mit bord.

Indholdet er vores kokke der står for, men der er kommet flere retter til at vælge i mellem hver uge, så det kan hjælpe lidt. For prisens skyld er vores kokke-hold selvfølgelig svært glad for gulerod og kartofler... udover panko og hvidløg :D


Interessant. Jeg fik en kasse i efteråret og havde samme oplevelse som Paw nemlig.

Jeg er klart på at prøve igen hvis der kommer et øko alternativ :)

Jeg er blevet tilbudt en kode som giver en gratis kasse, men ved ikke om det lader sig gøre når vi har fået før.


Den er tilknyttet mail. Så måske kan i få i din mands navn i stedet ?

Der kommer ikke som sådan et øko alternativ, men vi erstatter løbende råvarer til økologiske. I denne uge starter vi med de første økologiske varer som er citroner og limes :)
Der var et kæmpe problem i sensommer/efterår. Jeg lavede en masse småforsøg på at se hvad vi kunne ændre, og vi skiftede leverandører, pakketeknik og sørgede for at få friske grøntsager hver dag, fremfor hver anden, så hvis i får en kasse tirsdag, så har vi modtaget grøntsagerne mandag .


Ah, på den måde.

Jeg prøver med min mands :D
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf HappyPaww » 20. jan 2021, 09:59

Det er altså smart at have vores egen personlige HelloFresh konsulent herinde :lol: :deer:
9
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf DenBlødeJyde » 20. jan 2021, 10:29

Men vil sige. Takket være HelloFresh, så spiser jeg meget mere fisk og vegetarisk end jeg før har gjort...
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. jan 2021, 10:53

Filipai skrev:
HappyPaww skrev:Jeg er principielt glad for HelloFresh, men har ofte været lidt skuffet over kvaliteten især på grøntsagerne. Tomater er de store blege nogen, der smager af absolut ingenting, og rodfrugter har tit været lidt bløde, eller bliver det hurtigt. Samtidigt er utrolig mange af retterne med kartofler og gulerødder og det bliver jeg ret træt af i længden. Og det er mest udenlandske produkter, og ikke-ØKO, hvorfor jeg synes det er lidt til den dyre side, da grøntsagerne er rimelig basic, og bør kunne fås ØKO til rimelig pris.

Så Filipai, du må gerne gå videre med ovenstående feedback :deer: :engel:


Hvornår har du sidst fået en kasse fra os? :D
Da jeg startede tilbage i august kørte jeg er projekt angående kedelige grøntsager, og vi er gået fra at være det Hellofresh marked med flest kommentarer på kedeligt grønt, til at være dem med lavest. Vi skiftede leverandører omkring december :)
Jeg kan også glæde med at jeg i sidste uge var igennem en økologi-audit, så vi nu kan sælge økologiske varer :D vi har startet med nogle enkelte ingredienser, men planen er klart at største delen af vores grønt snarest muligt skal være øko.
Angående lokalt versus udenlandske, så får nærmest udelukkende grøntsager fra Sverige/Danmark når det er sæson. Lige nu må vi desværre ty til lande længere væk fra. Vores kød er altid lokalt - med undtagelse af vores nye lækre angus steak, som er fra Uruguay.
Det var vidst lige hvad der var indenfor mit bord.

Indholdet er vores kokke der står for, men der er kommet flere retter til at vælge i mellem hver uge, så det kan hjælpe lidt. For prisens skyld er vores kokke-hold selvfølgelig svært glad for gulerod og kartofler... udover panko og hvidløg :D


Et spørgsmål som ikke har noget med ovenstående at gøre, det er bare lige for at få din opnærksomhed. Men kan man ved HelloFresh få leveret hver anden uge i stedet for hver uge? Jeg leder efter en måltidkasse som vi udelukkende får i de uger hvor jeg arbejder nat for at gøre det lidt nemmere for os, og så det ikke bare bliver pasta-bolo og rugbrød.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Filipai » 20. jan 2021, 11:19

Nuttede-Nuser skrev:Et spørgsmål som ikke har noget med ovenstående at gøre, det er bare lige for at få din opnærksomhed. Men kan man ved HelloFresh få leveret hver anden uge i stedet for hver uge? Jeg leder efter en måltidkasse som vi udelukkende får i de uger hvor jeg arbejder nat for at gøre det lidt nemmere for os, og så det ikke bare bliver pasta-bolo og rugbrød.


No worries . Altså man tilmelder sig et abbonement, som pr default sender hver uge. Det er dog muligt 6 uger (mener jeg det er) frem i tiden at klikke uger af man ikke vil have, så du kan allerede ved tilmelding framelde uger du ikke vil have det i.
Det er mega nemt især i appen. Man klikker på leveringsdato, planlæg uge, og så trykker man bare på “spring uge over”
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Filipai » 20. jan 2021, 11:20

HappyPaww skrev:Det er altså smart at have vores egen personlige HelloFresh konsulent herinde :lol: :deer:

Haha det var godt, og det er også rart med sit eget lille panel.
Jeg fungerer som kvalitetschef derinde, så det er også en del af mine mål, af vores kunder ikke må fravælge os grundet dårlig kvalitet på råvarerne :D
5
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Pandesteg » 20. jan 2021, 11:43

Filipai skrev:
HappyPaww skrev:Det er altså smart at have vores egen personlige HelloFresh konsulent herinde :lol: :deer:

Haha det var godt, og det er også rart med sit eget lille panel.
Jeg fungerer som kvalitetschef derinde, så det er også en del af mine mål, af vores kunder ikke må fravælge os grundet dårlig kvalitet på råvarerne :D


Men der mangler da lidt at falde nogle rabatkoder af med alt det gode feedback du får herinde fra :D
6
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Filipai » 20. jan 2021, 12:16

Pandesteg skrev:
Filipai skrev:
HappyPaww skrev:Det er altså smart at have vores egen personlige HelloFresh konsulent herinde :lol: :deer:

Haha det var godt, og det er også rart med sit eget lille panel.
Jeg fungerer som kvalitetschef derinde, så det er også en del af mine mål, af vores kunder ikke må fravælge os grundet dårlig kvalitet på råvarerne :D


Men der mangler da lidt at falde nogle rabatkoder af med alt det gode feedback du får herinde fra :D


Haha. Jeg kan vidst ikke klare mere end de 30% på de to første kasser der kører rundt på reklamespots alligevel. Ellers har jeg et par koder liggende hvor man sparer 200 kr på første kasse, dem deler jeg gerne ud af hvis man vil have en af de mindre kasser af prøve på :)
0
bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1361

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf bibbs » 20. jan 2021, 12:24

Jeg vil også gerne rose hellofresh, vi får det hver uge og der har ikke været noget vi ikke har kunnet lide.

Dog er der nogen dage hvor der ikke er kulhydrater med såsom kartofler, ris, bulgur eller pasta eller lignende.
Her vælger jeg altid lige at koge lidt pasta ellers bliver børnene ikke mætte.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2021, 12:28

Jeg er løbet tør for gratis Hellofresh-kasser, men hvis nogen vil have 300 kroners rabat har jeg en hulens masse koder - smid mig en pb ved interesse :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Pjeps » 20. jan 2021, 15:35

Jeg er også leveringsdygtig i spar 300 kr på første HelloFresh kasse , bare send en pb.

Jeg har generelt været godt tilfreds, der har været et par smuttere med fejl i et par af pakkerne, men det er øjeblikkeligt blevet kompenseret.

Altid lækre opskrifter og er det måltidskasse-firma der leverer mest fordelagtigt i forhold til mine behov. Jeg bor et sted hvor de ikke bare kan efterlade kassen foran døren , den vil formentligt forsvinde 2 ud af 3 gange.
0
:ninja:
Brugeravatar
Hønseminister
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23. sep 2015, 17:48
Kort karma: 3
Likede indlæg: 14

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Hønseminister » 20. jan 2021, 16:56

Jeg er blevet lidt lun på at prøve Hellofresh ved at følge med på Sidelinien.
Jeg studser dog over at jeg enten skal vælge til 2 eller 4 personer. I en idéel verden ville jeg have valgt til 3. Vi er to voksne, et barn på 8 år og en på 3 år. Jeg kan forestille mig at der vil være for meget mad hvis jeg bestiller til 4 personer, men hvis jeg bestiller til to er jeg bange for, at der er for lidt. Der er ingen af os der spiser meget vil jeg mene. Er der nogen der kan sige noget om portionsstørelserne?
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Måltidskasser ... ?

Indlægaf Pjeps » 20. jan 2021, 19:42

Hønseminister skrev:Jeg er blevet lidt lun på at prøve Hellofresh ved at følge med på Sidelinien.
Jeg studser dog over at jeg enten skal vælge til 2 eller 4 personer. I en idéel verden ville jeg have valgt til 3. Vi er to voksne, et barn på 8 år og en på 3 år. Jeg kan forestille mig at der vil være for meget mad hvis jeg bestiller til 4 personer, men hvis jeg bestiller til to er jeg bange for, at der er for lidt. Der er ingen af os der spiser meget vil jeg mene. Er der nogen der kan sige noget om portionsstørelserne?


Jeg bestiller til 2 personer , og er kun 1. Jeg synes det er 2 gode portioner spiser det enten både til frokost og aftensmad, eller 2 dages aftensmad, ofte mere end jeg kan spise. Men hvis man selv suppl lidt ekstra ris, et par ekstra gulerødder eller hvad der nu skal af grønt og om det er ting man alligevel har på lager, så kan det måske lade sig gøre. Men det er svært at sige fordi portionsstørrelser er en relativ størrelse der er svær at definere. Jeg mener at jeg får 100 g ukogte ris til 2 portioner, men der er altid ret meget grønt med. Retter med kylling til 2 pers er 2 kyllingbryster 280 g .

Men du kunne jo få en rabatkoderne, hvor du får 300 kr i rabat og så koster 2 pers i 3 dage 100 kr ialt, så kunne du til en billig penge vurdere om det er noget, og måske lige sørge for at have noget ekstra grønt i huset, hvis det ikke strækker.
0
:ninja:

Tilbage til "Mad og drikke"