Hvad skal du/I have til aften?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19588
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf LadyFox » 4. nov 2017, 16:04

Rugbrød.
0
...
Mamaseraptor
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1422

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Mamaseraptor » 4. nov 2017, 16:56

Hakkebøf med bløde løg, sovs, kartofler og rødbeder.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf JoyNips » 4. nov 2017, 18:32

Halifax. Jeg havde virkelig lyst til kød for en gangs skyld.

Nu ærgrer jeg mig lidt. Det var faktisk ikke pengene værd.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Mariajensen83 » 4. nov 2017, 20:24

Mini calzone pizzaer med tomat, ost og nogle med pepperoni og nogle med skinke. Min 7-årige søn var meget begejstret :-D
Desuden en simpel grøn salat med lidt citronsaft og grøntdagsstænger
0
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Mariajensen83 » 4. nov 2017, 20:26

JoyNips skrev:Halifax. Jeg havde virkelig lyst til kød for en gangs skyld.

Nu ærgrer jeg mig lidt. Det var faktisk ikke pengene værd.


De er altså også faldet ret meget af på den.
Jeg kan huske at jeg spiste der, da der kun var den originale restaurant inde i København og det var super godt. Var for nyligt i den på Amager og det var faktisk ret dårligt.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf FrøkenM » 4. nov 2017, 20:34

I går: McD på vej hjem efter koncert
I dag: Grydesteg med kartofler, sovs og stegte grøntsager hos mormor :love:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Persnikedy » 4. nov 2017, 22:21

Persnikedy skrev:
ManicNinja skrev:
Persnikedy skrev:Tartiflette

Det er på tide jeg udfortre min smag for ost. Jeg er ellers kun til mozarella, havarti, og cheddar men nu skal det altså være


Manner! Dén havde jeg aldrig hørt om før - men det lyder suuuuperlækkert! :savl: :love:


Jeg kan fortælle imorgen om det blev en succes. Jeg har brugt en variation af 2 opskrifter så jeg ved ikke helt om den ender som den skal


Jeg kan allerede nu fortælle at det var en success. Forestil dig flødekartofler men mere ostede end andet før. Løgene giver en god sødme, og baconen en dejlig saltede oplevelse. Jeg skulle have et par drys salt mere på mit men min ven som spiste med guffede det i sig som det var. Holy crap det var godt.
Vi er 2 personer og spiste hvad de påstod var til 8 personr (nok mest pga min vens appetit) så det var ikke så ringe endda
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Daine » 5. nov 2017, 09:21

Andebryst, brunede kartofler, sovs og chips. Og naturligvis indtaget med en rigtig nisseøl til. Jeg har glædet mig i flere dage :love:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Persnikedy » 5. nov 2017, 10:00

Lemonella skrev:
Persnikedy skrev:
Persnikedy skrev:
ManicNinja skrev:
Persnikedy skrev:Tartiflette

Det er på tide jeg udfortre min smag for ost. Jeg er ellers kun til mozarella, havarti, og cheddar men nu skal det altså være


Manner! Dén havde jeg aldrig hørt om før - men det lyder suuuuperlækkert! :savl: :love:


Jeg kan fortælle imorgen om det blev en succes. Jeg har brugt en variation af 2 opskrifter så jeg ved ikke helt om den ender som den skal


Jeg kan allerede nu fortælle at det var en success. Forestil dig flødekartofler men mere ostede end andet før. Løgene giver en god sødme, og baconen en dejlig saltede oplevelse. Jeg skulle have et par drys salt mere på mit men min ven som spiste med guffede det i sig som det var. Holy crap det var godt.
Vi er 2 personer og spiste hvad de påstod var til 8 personr (nok mest pga min vens appetit) så det var ikke så ringe endda


Det skal helt klart afprøves. Lyder så lækkert. Må dog lige høre dig om du brugte den ost der anbefales, eller kan man beuge en almindelig brie? :)


Den ost jeg brugte blev anbefalet af ostedamen i ostebutikken nu hvor de ikke havde reblochon hjemme. Hvordan man staver den ved jeg ikke med den hed noget der muligvis har lydt som "Markeet" bare med en fransk accent. Ostedamen sagde at den brugte hun selv når de ikke havde den rigtige hjemme - og hun må da vide det.
Jeg evd at der skal bruges en råmælksost, men siden det her var min første gang jeg spiser en ost som ikke er mozarella, havarti eller cheddar så ved jeg desværre ikke hvordan en brie smager :genert:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Persnikedy » 5. nov 2017, 10:10

Lemonella skrev:
Persnikedy skrev:
Lemonella skrev:
Persnikedy skrev:
Persnikedy skrev:
ManicNinja skrev:
Persnikedy skrev:Tartiflette

Det er på tide jeg udfortre min smag for ost. Jeg er ellers kun til mozarella, havarti, og cheddar men nu skal det altså være


Manner! Dén havde jeg aldrig hørt om før - men det lyder suuuuperlækkert! :savl: :love:


Jeg kan fortælle imorgen om det blev en succes. Jeg har brugt en variation af 2 opskrifter så jeg ved ikke helt om den ender som den skal


Jeg kan allerede nu fortælle at det var en success. Forestil dig flødekartofler men mere ostede end andet før. Løgene giver en god sødme, og baconen en dejlig saltede oplevelse. Jeg skulle have et par drys salt mere på mit men min ven som spiste med guffede det i sig som det var. Holy crap det var godt.
Vi er 2 personer og spiste hvad de påstod var til 8 personr (nok mest pga min vens appetit) så det var ikke så ringe endda


Det skal helt klart afprøves. Lyder så lækkert. Må dog lige høre dig om du brugte den ost der anbefales, eller kan man beuge en almindelig brie? :)


Den ost jeg brugte blev anbefalet af ostedamen i ostebutikken nu hvor de ikke havde reblochon hjemme. Hvordan man staver den ved jeg ikke med den hed noget der muligvis har lydt som "Markeet" bare med en fransk accent. Ostedamen sagde at den brugte hun selv når de ikke havde den rigtige hjemme - og hun må da vide det.
Jeg evd at der skal bruges en råmælksost, men siden det her var min første gang jeg spiser en ost som ikke er mozarella, havarti eller cheddar så ved jeg desværre ikke hvordan en brie smager :genert:


Tak for svaret. :)
Vi har desværre ingen ostebutikker i vores lille by, men jeg kan se at det er en "brie-type", nok sådan en der smelter let ud, så jeg finder nok en der kan bruges. Smages det skal det. :savl:


Min ven som jeg spiste med snakkede bare om den vidunderlige "stinky french cheese" så hvis brie kan betegnes sådan så går det nok :-D Han er forresten italiener så hans grændse for hvornår noget er "stinky" er måske knap så følsomt som vores danske næsers

De fif jeg kan give til den er; spar ikke for meget på salten - åbenbart er sådan nogle oste ikke salte, du behøver ikke ekstra fedt/smørelse for den er pæn fed, lad vær med at foræde dig som vi gjore (jeg småprutter stadig på grund af alt den ost)

Det er ikke sidste gang jeg laver den :savl:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Jungletiger » 5. nov 2017, 10:32

Tror vi henter thai-mad. Har trang til and i chilisovs :D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf MyGirl » 5. nov 2017, 11:17

Hjemmelavet pizza med forskelligt fyld.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Tata » 5. nov 2017, 14:21

Alt-i-en farsret med porrer, gulerødder, flåede tomater og kartoffellåg m. salat til.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf flicka » 5. nov 2017, 14:39

Kartoffel-porre suppe m. bacon. Hvidløgsflute til.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Lykke » 5. nov 2017, 14:44

Rester af indbagt mørbrad, ærter, criscroskartofler og bearnaise.

Risalamande til dessert.
0

Tilbage til "Mad og drikke"