Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Er prisen fair?

Ja
36
73%
Nej
13
27%
 
Afgivne stemmer: 49
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Moxy-lady » 21. apr 2022, 19:51

zembra1986 skrev:Mere end fair pris. Et bagerbrød koster vel nemt en 40-45 kr. i dag og et hjemmebagt er lidt "ekstra" i min verden, så ja, jeg synes det er en rigtig okay pris for et godt hjemmebagt brød.


Ej det var slet ikke sådan det foregik. Det var som sagt til en fest, og de snakkede virkelig meget om det brød. Virkelig virkelig meget. Og var sådan lidt (ret) fulde. Og det var virkelig en høflig forespørgsel. Det tænkte jeg slet ikke noget dårligt om. Jeg synes bare de var skide søde omkring det :)

Det er jo bare brød :ninja:

Hov, forkert citat. Det skulle have været ABCDs indlæg.
Senest rettet af Moxy-lady 21. apr 2022, 20:43, rettet i alt 1 gang.
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Misantropen » 21. apr 2022, 19:59

Moxy-lady skrev:
Misantropen skrev:Hvis de synes det er for mange penge kan de evt. selv købe ingredienserne, og så kan din kæreste tage lidt for arbejdstiden.

Det er mange penge for et brød, men det er jo heller ikke billigt at bage eller klaret på 5 minutter, så jeg synes prisen lyder fair.


Ingredienserne er jo i og for sig ikke mega dyre. Da jeg foreslog 20 kr (altså hvad ved jeg, jeg synes brød er mega kedeligt) sagde han at det kun lige dækkede ingredienserne. Og el er jo ikke ligefrem billigt. Jeg kan ikke huske hvor længe det skal have, men det er vist næsten 2 timer ovnen står tændt alt i alt.

Altså, de sagde jo at de nærmest ville betale hvad som helst, og ja, de kan jo bare sige nej hvis de synes det er for dyrt. Jeg har det bare lidt svært med at sige en pris jeg selv synes er helt uhyrlig for et brød. Altså som sagt er jeg ikke den store brødspiser, så jeg fatter virkelig ikke hypen. Når det er sagt er det jo rigtigt at et franskbrød i en bager hurtigt koster 40-50 kr, det hjælper mig lidt mentalt med det tror jeg.

Godt :-D

Derudover, når de selv siger de vil betale hvad som helst, må de have en idé om at det er en noget anden pris end fx 20 kr, så jeg tror ikke du skal være bekymret for at de synes prisen er for høj.

Hvis det er det helt perfekte brød er 60 kr altså småpenge. Det lyder som en mega god deal for dem. De slipper for alt besværet og får til gengæld et lækkert, hjemmebagt brød.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Studsgaard » 21. apr 2022, 20:42

Helt ærligt jeg gad ikke bage brød på fast basis for 60kr pr brød. (Altså forudtaget at det er brød som beskrevet, hvor der både er gode ingredienser og meget tid i)

Jeg ville godt sælge en portion af mine koldthævede boller til den pris. Men heller ikke mindre.

Og de skal bare røres samme - hæve - sættes på plade - bages.


Så ved mig vil der ikke være pasningen af en surdej med i prisen. Og heller ikke et par timers forberedelse og bagning.

Fyren er jo bundet til hjemmet i den tid det tager. Og ja han kan lave andet imens. Men det giver også virkelig mange begrænsninger.

Så jeg syntes det er en meget rimelig pris.

Jeg ville ikke gide bøvlet for den pris.
2
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf HappyHippo » 21. apr 2022, 21:05

Jeg synes det lyder vildt underligt. Gider din kæreste virkelig det? Jeg synes i hvert fald han skal tage mere for det (eller bare give dem opskriften )
5
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7264

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Fruity » 21. apr 2022, 21:17

MrsHyacinth skrev:Hvis det er tallet, du har det svært med, kan han lave to brød på et kilo hver og charge 50 pr styk. Win win :-D


Jeg har stemt, 60 kr. er for dyrt. Jeg tænkte 50 kr var mere fair. Jeg betalte til gengæld gerne 2 gange 50 kr for to brød af den størrelse.

Så jeg tænker nu, at jeg med joken 60 kr eller 2 gange 50 kr for to brød på den halve størrelse ville føle, jeg havde sparet penge :D
0
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7264

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Fruity » 21. apr 2022, 21:18

HappyHippo skrev:Jeg synes det lyder vildt underligt. Gider din kæreste virkelig det? Jeg synes i hvert fald han skal tage mere for det (eller bare give dem opskriften )


Jeg gad godt nok heller ikke gøre det for andre.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Delfin » 21. apr 2022, 22:30

Jeg har stemt nej, fordi jeg synes det er for lidt. Det tager let en time eller mere i ren arbejdstid til fremstilling, oprydning og opvask + bagetid hvor man er bundet til at være hjemme, når brødet er færdigt. Det er dæleme en dårlig timeløn, og så har vi ikke engang trukket prisen for ingredienserne fra. Hvis han alligevel bager til jer selv hver uge, tager det ikke så meget ekstra tid, og så synes jeg de 60 kr er fair nok.
1
14 11 14
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17868

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf .Magic. » 21. apr 2022, 22:37

Jeg gad godt at nogen ville bage til mig hver fredag og gav gerne 60 kr. for det :D
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf thomassneum » 22. apr 2022, 04:03

Hvis han alligevel bager om fredagen, så er et ekstra brød ikke et problem. Hvis han udelulkkende bager for dem, så gad jeg ikke selv gøre det.

60 kr. er en meget fair pris.
(Hvis man tænker over tidsforbrug, udgifter osv., ville prisen nok nærmere skulle liigge på 250 - 300 kr. )
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Panton » 22. apr 2022, 05:45

Ligesom alle andre synes jeg også at det er helt fair pris, det er en meget lav løn for flere timers arbejde.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Bergen » 22. apr 2022, 06:41

Jeg ville ikke gider gøre det for 60 kr. Der er jo intet i det for din kæreste.
30 kr i overskud efter el og ingredienser, men stadig brug/slid af egen ovn og redskaber.

I øvrigt er det jo nok også en indtægt, der skal opgives til skat. Mere bøvl.

Jeg ville give dem opskriften.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Pandesteg » 22. apr 2022, 07:29

Fruity skrev:
HappyHippo skrev:Jeg synes det lyder vildt underligt. Gider din kæreste virkelig det? Jeg synes i hvert fald han skal tage mere for det (eller bare give dem opskriften )


Jeg gad godt nok heller ikke gøre det for andre.


Der står højt og tydeligt i startindlægget at "min kæreste vil gerne", så det er vel klappet af?

On topic: Jeg synes det er en fair pris.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. apr 2022, 08:12

Sat ifht bagerbrød, så er det vel størrelse taget i betragtning billigere end at købe en godt kvalitets bagerbrød, og sat ifht. arbejdsbyrden det kræver hver eneste uge, så er det møgbilligt!

Hvis din kæreste er til at lære fra sig, så skulle han måske istedet give dine kollegaer et kursus i surdejsbrød, starte en surdej op til dem, lære dem at fodre den, processen i at bage brødet osv.

Jeg er sådan en der bager kager, og har i perioder bagt for andre, cupcakes, talkager, lagkager store som små.
Min pris for cupcakes hed før prisstigninger på råvarer 15 kr pr. styk, - nogen synes det er billigt, andre synes det er mega dyrt. Sat ifht. den tid jeg bruger på det, indkøb, bagning, pynt, oprydning, opvask, osv. - og fratrukket udgift til råvarer, strøm osv. så er det ikke ligefrem en prangende timeløn man gør sig i. Så kan folk takke nej, jeg elsker at bage, men jeg gider ikke gøre det som nærmest foræringer, hvor jeg skal være tæt på taknemlig for at få lov ;)
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Frandsen » 22. apr 2022, 08:18

Jeg har stemt nej. For jeg synes, det er for lavt. 100,- er mere rimeligt.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Er det en rimelig pris (for hjemmebagt brød)

Indlægaf Ata » 22. apr 2022, 09:23

Jeg synes det afhænger af om han alligevel bager den dag. Hvis han kun bager for dem, er 60 kr. virkelig en lav løn.
0

Tilbage til "Mad og drikke"