Fakta lukker

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Fakta lukker

Indlægaf Wizzze » 13. sep 2022, 19:15

Coop fremskynder tingene, Fakta dør inden årets udgang, 130 yderligere butikker bliver til Coop365, og så skal SuperBrugsen og Kvickly lægges sammen til een kæde.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/ ... kta-kaeden

Det bliver spændende at se hvilke butikker / lokationer der overlever hvor SuperBrugsen og Kvickly er tæt på hinanden :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8774
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7229

Re: Fakta lukker

Indlægaf Artem » 13. sep 2022, 19:27

Er kun spændende hvis de virkelig får ændret noget og ikke bare navnet og lidt småting.
For jeg kommer der nærmest aldrig. Synes de er for dyre og Fakta har ikke helt de ting jeg vil have.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24648
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36859

Re: Fakta lukker

Indlægaf Daine » 13. sep 2022, 19:56

Artem skrev:Er kun spændende hvis de virkelig får ændret noget og ikke bare navnet og lidt småting.
For jeg kommer der nærmest aldrig. Synes de er for dyre og Fakta har ikke helt de ting jeg vil have.

Fakta i min by bliver til Coop365 på torsdag og umiddelbart ser reklameavisen bedre ud end Faktas og priserne er fine (vi har kun en Meny at sammenligne med). Så er spørgsmålet så bare om de også får varerne hjem, det kneb utrolig meget som Fakta butik.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8774
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7229

Re: Fakta lukker

Indlægaf Artem » 13. sep 2022, 19:59

Daine skrev:
Artem skrev:Er kun spændende hvis de virkelig får ændret noget og ikke bare navnet og lidt småting.
For jeg kommer der nærmest aldrig. Synes de er for dyre og Fakta har ikke helt de ting jeg vil have.

Fakta i min by bliver til Coop365 på torsdag og umiddelbart ser reklameavisen bedre ud end Faktas og priserne er fine (vi har kun en Meny at sammenligne med). Så er spørgsmålet så bare om de også får varerne hjem, det kneb utrolig meget som Fakta butik.

Det med de manglede tilbud er netop en af grundene til at jeg for mange år siden droppede Fakta. For når jeg så endelig kom der for at købe nogle af deres gode tilbud, så havde de dem ikke.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fakta lukker

Indlægaf Neenah » 13. sep 2022, 20:01

Artem skrev:
Daine skrev:
Artem skrev:Er kun spændende hvis de virkelig får ændret noget og ikke bare navnet og lidt småting.
For jeg kommer der nærmest aldrig. Synes de er for dyre og Fakta har ikke helt de ting jeg vil have.

Fakta i min by bliver til Coop365 på torsdag og umiddelbart ser reklameavisen bedre ud end Faktas og priserne er fine (vi har kun en Meny at sammenligne med). Så er spørgsmålet så bare om de også får varerne hjem, det kneb utrolig meget som Fakta butik.

Det med de manglede tilbud er netop en af grundene til at jeg for mange år siden droppede Fakta. For når jeg så endelig kom der for at købe nogle af deres gode tilbud, så havde de dem ikke.


Det problem har 365 også. Vi var afsted efter tilbud i sidste uge. Ud af de 4-5 varer vi gik efter havde de præcis 0 tilbage.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19716
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46519

Re: Fakta lukker

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2022, 20:08

Daine skrev:
Artem skrev:Er kun spændende hvis de virkelig får ændret noget og ikke bare navnet og lidt småting.
For jeg kommer der nærmest aldrig. Synes de er for dyre og Fakta har ikke helt de ting jeg vil have.

Fakta i min by bliver til Coop365 på torsdag og umiddelbart ser reklameavisen bedre ud end Faktas og priserne er fine (vi har kun en Meny at sammenligne med). Så er spørgsmålet så bare om de også får varerne hjem, det kneb utrolig meget som Fakta butik.


365 hvor jeg bor har været her i et stykke tid efterhånden - og jeg synes den er en meget bedre butik end Fakta der var der før. Jeg synes ofte de har gide tilbud der er relevante for mig, og de er blevet langt bedre til at have vare i butikken.
Butikken er også blevet bedre indrettet.
Så hvor jeg meget sjældent kom i Fakta så kommer jeg ugentligt i 365.
4
...
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13075

Re: Fakta lukker

Indlægaf godtnavn » 13. sep 2022, 20:12

Jeg er ikke fan af cop365, omvendt var jeg heller ikke stor fan af Fakta, så her ændre det ikke det store. Kvickly/Superbrugsen kommer jeg stort set aldrig i, da jeg har stort set alle andre indkøbsmuligheder (Flere Netto'er, Coop365, Rema, Irma, Lidl, Meny og Føtex) markant tættere på, som i en afstand hvor jeg ofte går i stedet for at tage cyklen, Kvickly/SuperBrugsen kræver cykel og bliver derfor fravalgt i dagligdagen.
0
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12260

Re: Fakta lukker

Indlægaf Smiling_Goat » 13. sep 2022, 20:51

Er der nogen der kan forklare mig forskellen på 365 og Fakta? Jeg kan simpelthen ikke se, hvad der skulle være anderledes.

Det kommer heller ikke til at gøre nogen forskel for mig, at de slår Kvickly og Superbrugsen sammen. De har i forvejen ret identiske tilbudsaviser. Jeg forstår godt, at én koncern kan have flere brands, men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor en koncern har så mange brands der er så ens.

Egentligt synes jeg mest bare det virker som om, at Coop er helt ude af føling med deres kunder. Rema og Salling får flere og flere markedsandele, og Coop lunter bare lidt efter med mærkelige koncepter.
5
Lys
Indlæg: 5949
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10734

Re: Fakta lukker

Indlægaf Lys » 13. sep 2022, 21:24

Smiling_Goat skrev:Er der nogen der kan forklare mig forskellen på 365 og Fakta? Jeg kan simpelthen ikke se, hvad der skulle være anderledes.

Det kommer heller ikke til at gøre nogen forskel for mig, at de slår Kvickly og Superbrugsen sammen. De har i forvejen ret identiske tilbudsaviser. Jeg forstår godt, at én koncern kan have flere brands, men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor en koncern har så mange brands der er så ens.

Egentligt synes jeg mest bare det virker som om, at Coop er helt ude af føling med deres kunder. Rema og Salling får flere og flere markedsandele, og Coop lunter bare lidt efter med mærkelige koncepter.



Coop365 skulle have flere varer. Men mest handler det vist om rebranding af en kæde, der ikke er rentabel.

Kvickly er større butikker end SuperBrugsen og med mere nonfood - det er i hvert fald min oplevelse. Jeg har ikke rigtigt nogen holdning til at de lægger dem sammen til en kæde, men jeg synes ikke de er mere ens end Bilka og Føtex er.

Og helt generelt: Jeg undrer mig altid så meget over at mange foretrækker Sallings butikker over Coop. Det er selvfølgelig en personlig præference, men jeg synes Coops varesortiment er så meget bedre og i de butikker, jeg frekventerer, er Coop langt forud på økologi (her sammenligner jeg primært SuperBrugsen/Irma over for Føtex/Bilka i København).
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16300
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32558

Re: Fakta lukker

Indlægaf icelady » 13. sep 2022, 22:18

Neenah skrev:
Det problem har 365 også. Vi var afsted efter tilbud i sidste uge. Ud af de 4-5 varer vi gik efter havde de præcis 0 tilbage.


Jeg har også oplevet det i 365. Spurgte købmanden hvordan det kunne være. Hans svar var, at det skyldtes der var et uretfærdigt system butikkerne imellem.

Når de bestiller er det først til mølle.

Dvs alle butikker kan bestille lige så meget de vil, og er man langsom til at bestille risikerer man at stå med tomme hylder.


Han fortalte dog, at der var ændringer i farvandet, så alle butikker kunne få varer.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17066
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Fakta lukker

Indlægaf Misantropen » 13. sep 2022, 22:28

Artem skrev:Er kun spændende hvis de virkelig får ændret noget og ikke bare navnet og lidt småting.
For jeg kommer der nærmest aldrig. Synes de er for dyre og Fakta har ikke helt de ting jeg vil have.

Jeg tænkte faktisk i dag at jeg tror aldrig jeg har været i en Fakta butik hvor jeg ville kunne købe ind til en uge, uden at skulle supplere med enkelte ting fra andre butikker. Fakta minder mig på mange måder om en lille, dyr købmand i en lille landsby. Bare uden nostalgien, at man er på fornavn med brugsuddeleren og at det er en kombineret købmand/isenkræmmer/trælast/legetøjsbutik.
Senest rettet af Misantropen 14. sep 2022, 08:27, rettet i alt 1 gang.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Fakta lukker

Indlægaf zembra1986 » 13. sep 2022, 23:24

De Fakta'er jeg har været i har satme heller ikke haft noget kørende for sig overhovedet. Dårligt/mangelfuldt sortiment, rodet, snusket, personale som virker som om de slet ikke gider at være der. Det har undret mig at den kæde har kunne holde sig selv i live så længe.

Jeg har en ret ny Superbrugsen ½ km fra mit hjem. Den åbnede for 1 år, siden på nogenlunde samme lokation som før husede Kvickly. Jeg handler der sjældent, da det er for dyrt, men udvalget er fint, der er god orden og pænt og personalet er veloplagte. Kvickly skal snart åbne et andet sted i byen. Bliver da interessant hvad de gør nu.....Forstår ikke lige hvordan de vil fusionere de 2 butikker. Der er jo kun den plads der nu engang er i Superbrugsen og mit indtryk af Kvickly og Superbrugsen er at forskellen ligger i størrelsen på sortimentet og på butikken (Superbrugsen har også en mere lækker delikatesse end Kvickly, men det ved jeg ikke om er en gennemgående ting i deres butikker) De må da ændre på deres koncept så.
0
Bergen
Indlæg: 7361
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 471
Likede indlæg: 12007

Re: Fakta lukker

Indlægaf Bergen » 14. sep 2022, 02:52

Ikke det store tab.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4919
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6536

Re: Fakta lukker

Indlægaf Stars » 14. sep 2022, 03:51

Den ene af mine 2 Fakta’er blevet en Coop365 i forrige uge.
Jeg kan bare sige: Spild af penge til nye skilte. Samme indhold: udsolgte varer og personale, der er uvillige til at hjælpe kunderne. Så er det ligesom pænt ligemeget, at tilbuddene på papiret er bedre.
Men ja - det er billigt at købe ind i min nye Coop365: jeg kommer ud af butikken med en lang næse og en tom indkøbspose.

SuperBrugsen og Kvickly har jo længe kørt samme tilbud (pånær nogle ekstra nonfood ting i Kvickly)
Senest rettet af Stars 14. sep 2022, 04:20, rettet i alt 1 gang.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16194

Re: Fakta lukker

Indlægaf Urtekussen » 14. sep 2022, 03:53

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst var i en fakta. Jeg handler helst i rema, sekundært i netto.
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Mad og drikke"