Snyyyyyyd

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Badesandalen » 14. mar 2016, 09:10

Firebird skrev:
Badesandalen skrev:
Firebird skrev:Hrm. Jeg er lidt inhabil i denne sag. :fløjt:


Jeg kom faktisk for at sige at liiige over grænsen... :D



Så er der point til Badesandalen for at være opmærksom på at jeg bor 700 meter fra en slikbiks der sælger Ritter sport til kr. 7,-, 1 kg slik for kr. 37,50, 400 grams Haribo poser for kr. 17,-, 250 gram belgisk chokolade for kr. 13,- og 2 ltr Coca cola for en tier. Det med bland selv slik, gider vi ikke hernede. :fløjt:

Som sagt. Inhabil. :genert:


:klap:
0
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf SofieP » 14. mar 2016, 09:55

Jeg bor i Norge og var i Rema for at hamstre lidt slik i fredags, men for dælen hvor blev jeg skuffet! Vi var der omkring kl 21, og samtlige bøtter, skuffer mm. var ribbet! Der var simpelthen ikke mere blandselv! :8: :whine:

I lørdags smuttede jeg i en anden Rema, hvor der var en del, men udvalget var noget mere begrænset end det plejer at være! Der stod en masse bøtter, men kun 6-7 forskellige varianter :rulle: Så jeg nøjedes med at blande for en 20'er :genert: :D

Edit: Butikkerne er ganske åbne om at de taber penge på slikket, men til gengæld lokker det kunder i butikkerne, og her op til påske, hvor nordmændene gerne køber stort ind (Hurra for søn- og helligdags lukkede butikker!), kan det i sidste ende godt betale sig. Op til jul solgte de også 500 g marcipan for 1 kr. Appelsiner, der er en typisk spise på påske-fjellet ligger også og roder lige under 3 kr for et kg :D
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Karkluden » 14. mar 2016, 10:02

vibbsen skrev:
Aima skrev:Jeg er ellers blevet sådan ret forbrugs- og prisbevidst, men nu hvor jeg tænker over det, er slik faktisk en af de (få) ting, hvor jeg overhovedet ikke bekymrer mig om prisen. Jeg tror slet ikke jeg bemærker det, hvis der er tilbud på slik, mit fokus er mere sådan "I dag er det slik-dag, hvad vil jeg have?" og så er verden nærmest et ocean af muligheder. Sidst jeg fik slik, valgte jeg en æske chokolade til 120 kr. Og den var kun til mig. Jeg kunne vel have fået en del vingummi og Milkyways for de penge, men det var ikke dét, jeg havde mest lyst til lige der. Det er lidt samme tilgang, når jeg bestiller take-out eller spiser ude, så vælger jeg det, jeg helst vil have, uden at overveje pris overhovedet.

Mine sparemønstre ligger helt andre steder. Opvaskemiddel og shampoo og tandpasta og mandler og ost og basis-råvarer og den slags.


This.....Jeg spiser det slik jeg har lyst til. Hvad enten det er på tilbud eller ej......Og jeg er faktisk møg-kræsen....Jeg køber f.eks. aldrig bland-selv på tilbud i supermarkedet. Fordi de ikke har lige præcis de varianter som jeg kan lide. Jeg går op i min lokale bland-selv biks som tager 2 kroner mere for det. Fordi de har lige præcis det slik jeg kan lide. Jeg kan også godt finde på at købe for 200 kroner bolcher hos Sømods. Eller smæske mig i hunde-dyr luksus chokolade. Eller æde en hel kasse after Eight hvis det lige er der min trang går...Min smag er ret bred....Men kan jeg ikke få det min trang kræver, så har jeg faktisk ingen problemer med helt at undvære....

Det med bolcher er ret sjovt. lige præcis bolcher kan jeg sagtens styre. For jeg har det sådan, at jeg gider kun spise Sømods bolcher som slik, og eftersom jeg bor i Jylland, er det ikke så tit, det er muligt. Alle andre bolcher er noget, vi har liggende, fordi det er genialt, når min kæreste får meget lavt blodsukker som afveksling til juice.
Vi har altid et afsindigt lager af juice, kiks og bolcher. Men det kan jeg sjovt nok godt lade være. Måske man skulle indføre vingummi som blodsukker-forhøjende. Så kunne det være jeg ikke gad æde det :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf vibbsen » 14. mar 2016, 11:01

Karkluden skrev:Det med bolcher er ret sjovt. lige præcis bolcher kan jeg sagtens styre. For jeg har det sådan, at jeg gider kun spise Sømods bolcher som slik, og eftersom jeg bor i Jylland, er det ikke så tit, det er muligt. Alle andre bolcher er noget, vi har liggende, fordi det er genialt, når min kæreste får meget lavt blodsukker som afveksling til juice.
Vi har altid et afsindigt lager af juice, kiks og bolcher. Men det kan jeg sjovt nok godt lade være. Måske man skulle indføre vingummi som blodsukker-forhøjende. Så kunne det være jeg ikke gad æde det :D


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Jeg spiser KUN bolcher fra Sømod, fra Stilling Naturbolcher eller fra Klintebolcher på Møn. Alt andet lader jeg ligge....For når først man har fået et rigtig "Hjemmelavet" bolche, så smager de altså totalt uinteressant. Klintebolcher er ret svære at finde og Stilling Naturbolcher kan man primært få i deres webshop eller ved at besøge butikken i Stilling, så det går nok....Men vi bor i Hvidovre...Og der er faktisk ikke særlig langt til Sømod (som iøvrigt har webbutik) og nogen gange så går det galt...Så kaster jeg mig op på cyklen og drøner ind og køber nærmest latterlige mængder bolcher....Som jeg så har i vildt lang tid.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf lulu-p » 17. mar 2016, 12:43

Det er virkelig billigt, og jeg ville være SÅ fristet. Men for et par år siden i min lokale REMA 1000, der så jeg en far og hans storsnottede dreng på 3-4 år. Altså virkelig snot ud af begge næsebor..og jeg er tæt på også at sige ud af ørerne. Barnet kiggede (som kun børn kan kigge) på alt slikket, og faren sige..."tag du bare et stykke" hvorefter barnet (selvfølgelig) jorder hele snot-hånden ned i vingummierne.

Den dag sværgede jeg at jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG igen ville købe bland selv slik. Så jeg håber ikke det bliver så billigt at jeg bliver fristet over evne. Jeg har ikke købt det siden.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Mad og drikke"