Sne & vand = tomme supermarkeder

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2024, 14:42

Vi ser nu hvor sårbart vores samfund er, når ting som plejer at virke, pludselig ikke virker, som f.eks. transport, eller strøm.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/ ... -for-tomme

Vi overlever jo nok, også denne gang, men hvis vi nu leger at problemerne med sne og vand fortsætter, hvor længe kan du så klare madlavningen med hvad du har derhjemme lige nu?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Studsgaard » 4. jan 2024, 14:49

Vi har ok med både dåse og tørvarer samt diverse kød og lidt frosset grønsager i fryseren.
Dog vil brød og frisk grønt bliv et problem om bare et par dage.

Så vi vil hurtigt få noget lidt ensformigt eller kedeligt mad. Men skulle nok klarer os i mindst en uge. Og også længere.

Fremover vil jeg tænke over lige at have lidt gær og mere mel. Så kunne jeg altid lige bage noget brød.

Og vi er trods alt 4 voksne og en pige på 13 der skal fodres af herhjemme.
Senest rettet af Studsgaard 4. jan 2024, 14:52, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2024, 14:50

Vi har godt med smør i fryseren fra jule”udsalget”, men brød bliver snart et problem, tror kun vi har omkring 1,5 kg mel tilbage, og 3-4 æg, så vi kan ikke bage ret længe. Frisk frugt og grøntsager løber vi også tør for inden weekenden, men har masser af frysegrønt og også kød, dertil tørret pasta og ris, så sulten kunne vi nok holde fra døren små 14 dage, hvis strømmen ikke gik, og selv hvis det skete kunne vi nok klare den på dåsetun, makrel og torskerogn, selvom det nok blev lidt kedeligt uden brød :gruble:
Og så er der jo masser af kalorier i vin, og der løber vi ikke tør i laaaaaaang tid :blush:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15015
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25282

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf sigge » 4. jan 2024, 14:52

Det ville nok blive kedelig til sidst - a la havregrød eller risengrød kogt på vand og rugbrød uden pålæg, men jeg ville sagtens kunne klare en uge. Og derefter har jeg om ikke andet masser af smør i fryseren og en fyldt slikskuffe, så jeg skulle nok få nogle kalorier på en eller anden måde. I sidste ende har jeg også nogle depoter at tære på. Så jeg ville ikke dø af sult lige med det første, men jeg ville nok ikke være særligt sjov at være i nærheden af, og jeg ville nok heller ikke kunne udføre mit job effektivt, hvis jeg skulle til at faste flere dage i træk.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13061
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Pandesteg » 4. jan 2024, 14:53

Så længe vi bare har strøm, så kommer vi ikke til at sulte de næste par måneder. Jeg har udover et par højskabe med tørvarer og konserves i køkkenet også 3 frysere og et spisekammer fyldt med mad.
Måske vi skulle spise nogle lidt alternative retter til morgenmad. Men sulte er der ingen chance for vi kommer til :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf billiebean » 4. jan 2024, 14:58

En uges tid til to. Det bliver meget kedelig/mærkelig mad til sidst, gryn og bønner osv med krydderier.

Går strømmen kan vi tænde grillen og tilberede på den. Vi har en pose kul i skuret.

Vi har allerede brugt hvad vi har i disse par dage, da det er besværligt at komme ud. Vi har kun lige været henne efter mælk.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2024, 15:00

Pandesteg skrev:Så længe vi bare har strøm, så kommer vi ikke til at sulte de næste par måneder. Jeg har udover et par højskabe med tørvarer og konserves i køkkenet også 3 frysere og et spisekammer fyldt med mad.
Måske vi skulle spise nogle lidt alternative retter til morgenmad. Men sulte er der ingen chance for vi kommer til :lol:


Jeg kan lige se for mig hvordan en “hjælp, jeg er sneet inde- madtråd” ville udvikle sig :-D
Hvilken morgenmad kan jeg lave med lasagneplader, makrel i tomat og asier på glas? :lol:
8
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7682
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21510

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Nesnay » 4. jan 2024, 15:10

Hvis der er strøm og vand, kan jeg i hvert fald overleve en måned eller to, sikkert også tre. Har rigelige mængder af tørvarer og to fulde frysere plus et proppet køleskab.
0
MrMister
Indlæg: 2408
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6978

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf MrMister » 4. jan 2024, 15:10

Synes det mest sindsyge er, at man lader folk sidde i en snekø i nærmest et døgn. Det er decideret pinligt af beredskabet. Kun overgået af forsvaret, som har kørt deres pmv’ere i grøften. Måske vi skulle sælge dem og indkøbe nogle john deer’s istedet :lol:
6
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20619
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 44211

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf paint » 4. jan 2024, 15:15

Vi bor i nærheden af havnen. Jeg har en fiskestang stående på loftet, og kan altid gå ned og fange en fisk eller to. ;) Derudover, har vi et 'walk in' spisekammer, hvor der både er mel, bagepulver og konserves (faktisk en kasse bladet konserves) - samt et køleskab/fryser med diverse langtidsholdbare ting i.
Jeg gætter på, at vi kunne holde sulten fra døren en måneds tid - herefter bliver det fisk til morgenmad.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8774
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7229

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Artem » 4. jan 2024, 15:21

Vi skal nok klare en uge eller to
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf 1234 » 4. jan 2024, 15:26

En uge eller 2 vil jeg tro, men vores 3 årige ville blive ret træt af menuen.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14797
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19236

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Flora » 4. jan 2024, 15:29

Hvis det bare handler om overlevelse, tror jeg godt jeg ville kunne holde den gående i minimum 3-4 uger. Jeg har en del pasta, ris, linser, havregryn, mel, nødder og sådan noget liggende. Derudover lidt kød og fisk i fryseren og lidt frisk grønt i køleskabet. Det ville måske blive kedeligt efter en uges tid eller halvanden, men jeg ville ikke dø af sult.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf billiebean » 4. jan 2024, 15:29

MrMister skrev:Synes det mest sindsyge er, at man lader folk sidde i en snekø i nærmest et døgn. Det er decideret pinligt af beredskabet. Kun overgået af forsvaret, som har kørt deres pmv’ere i grøften. Måske vi skulle sælge dem og indkøbe nogle john deer’s istedet :lol:


Forstår det heller ikke. Tåkrummende. De kunne jo have åbnet autoværn så folk kunne køre væk ad det sydgående spor, som var fint farbart, evakueret småbørn og svagelige (de kunne jo så godt komme ind med mad fx…), organiseret hjælp fra lokalsamfundet osv.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11420
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23716

Re: Sne & vand = tomme supermarkeder

Indlægaf Mani » 4. jan 2024, 15:34

billiebean skrev:
MrMister skrev:Synes det mest sindsyge er, at man lader folk sidde i en snekø i nærmest et døgn. Det er decideret pinligt af beredskabet. Kun overgået af forsvaret, som har kørt deres pmv’ere i grøften. Måske vi skulle sælge dem og indkøbe nogle john deer’s istedet :lol:


Forstår det heller ikke. Tåkrummende. De kunne jo have åbnet autoværn så folk kunne køre væk ad det sydgående spor, som var fint farbart, evakueret småbørn og svagelige (de kunne jo så godt komme ind med mad fx…), organiseret hjælp fra lokalsamfundet osv.

De kom da så vidt jeg ved ikke ind med mad (før her til morges hvor det var stilnet af) og der var føget til flere steder så tror da ikke det var sådan lige at komme ind.
Om de kunne have åbnet autoværnet ved jeg ikke, men jeg ved der her hvor jeg bor (syd øst for problemet kunne man simpelthen ikke komme frem til folk andet end på gåben flere steder (folk der var strandet blev hjulpet ind til lokale).
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Mad og drikke"