Hvad er din lækreste dessert?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11649
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 916
Likede indlæg: 18743

Re: Hvad er din lækreste dessert?

Indlægaf PaleSeptember » 27. feb 2024, 15:24

Mani skrev:Crème brûlée, tiramisu, rabarbertrifli, Lemon Meringue Pie eller hjemmelavet is er nok dem jeg oftest tyr til. Manden laver en go' chokolademousse eller cheesecake.
Ellers serverer vi jævnligt ost - jeg er egentlig mest til ost, men det er der en del af vores venner, der ikke er.


Jeg er også en af dem, der ofte vælger ost i stedet for en sød dessert, men jeg er heller ikke hverken til tiramisu eller noget med marengs fx - det er godt nok kedeligt.

Jeg er ikke selv så god til at lave desserter eller bage. Min to go er nok en cheesecake (uden husblas).
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7100
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Hvad er din lækreste dessert?

Indlægaf Rapfisk » 2. mar 2024, 21:11

TUC-kage - jeg googler bare, når jeg skal bruge opskriften.

Chokolademousse, en opskrift fra en 45 år gammel svensk kogebog, som vi altid har brugt i min familie.
0
Livslinjen: 70 201 201
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13001

Re: Hvad er din lækreste dessert?

Indlægaf godtnavn » 3. mar 2024, 07:50

Jeg elsker ost! Kan sagtens spise godt brød med ost til aftensmad, men altså aftensmad, har aldrig forstået det som dessert :genert: Så selvom jeg er kæmpe osteelsker og vi bruger latterlige beløb af vores madbudget på ost hver måned så er jeg en af dem der er topskuffede hvis der serveres ost til dessert.
3
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6348
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 755
Likede indlæg: 15046

Re: Hvad er din lækreste dessert?

Indlægaf Ata » 3. mar 2024, 08:12

godtnavn skrev:Jeg elsker ost! Kan sagtens spise godt brød med ost til aftensmad, men altså aftensmad, har aldrig forstået det som dessert :genert: Så selvom jeg er kæmpe osteelsker og vi bruger latterlige beløb af vores madbudget på ost hver måned så er jeg en af dem der er topskuffede hvis der serveres ost til dessert.

Meget enig. Ost er lækkert, men jeg har ikke lyst til brød og ost efter et stort måltid. Jeg har lyst til SØDT!
4
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Hvad er din lækreste dessert?

Indlægaf Dipsy » 25. mar 2024, 21:04

Dessert hos os afhænger meget af årstid og højtid.

Nu her i påsken er det typisk citronfromage, citrontærte og gulerodskage.

(Rabarber) tiramisu, chokolademousse, æblecumble, gammeldags æblekage, frugttærter, trifli om sommeren eller frugtsalat. Hjemmelavet jordbærkage.
0

Tilbage til "Mad og drikke"