Hvordan foretrækker du dine æg?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Hvordan foretrækker du dine æg bliver tilberedt?

Blødkogt æg
22
33%
Hårdkogt æg
6
9%
Løbende røræg
4
6%
Faste røræg
13
20%
Spejlæg
8
12%
Over easy Spejlæg (stegt på begge sider)
2
3%
Pocheret æg
2
3%
Omelet
3
5%
Kun hvide
0
Ingen stemmer
Andet (forklar)
6
9%
 
Afgivne stemmer: 66
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Sophies-mor » 20. mar 2016, 10:07

Faste røræg. Alternativt blødkogt - ikke snottet hvide - æg.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf billiebean » 20. mar 2016, 11:41

Spejlæg sprødstegt på begge sider og med punkteret blomme. Oven på ristet franskbrød med lidt ost til. Mega godt.

Men elsker også pocheret æg fx til grøntsagssupper.
Senest rettet af billiebean 20. mar 2016, 11:46, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf didas » 20. mar 2016, 11:43

Jeg er nok mest til faste røræg, hvis jeg kun kan vælge én. I dag blev det dog til dødningehoved-spejlæg med flydende blomme :-D

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf HappyHippo » 20. mar 2016, 12:32

Det værste er da tørre røræg, som de fleste steder med brunch har. Forstår slet ikke resultatet!
Røræg skal være bløde og lidt våde. Det er til gengæld det bedste.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. mar 2016, 13:02

Noget med flydende blomme.
Så nok helst blødkogt eller spejlet på den ene side.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Spjaerten » 20. mar 2016, 13:16

Semi blødkogt / semi smilende.
Kan ikke ha total flydende æg men midten må godt være blød.
Plejer at få mit æg kogt 1 min mere end normal kogetid og mine spejlæg vendt :)
0
Tryk på * :slem:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf zembra1986 » 20. mar 2016, 13:47

Jeg er lidt til det meste

Men mine favoritter er blødkogt/ semi smilende æg skarpt efterfulgt af over-easy æg
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Studsgaard » 20. mar 2016, 14:07

Jeg elsker æg, så syntes det er svært at vælge kun en slags. Derfor har jeg sagt andet.

Morgenmad så er det enten blødkogt eller mellem røræg - i vores familie hedder det "rod sammen æg" (de må endelig ikke blive tørre, men bryder mig heller ikke om hvis hviden stadig er løbende)

Til middag så er røræg, måske ,med skinke eller kylling til eller blandet i, og gerne noget hytteost til.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Persnikedy » 20. mar 2016, 14:19

Kogte og smilende. Intet af hviden må være "rå"

Min far jokede engang da jeg var barn om at det var hanesperm :tie: jeg kan altså stadig ikke spise det
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Giraffie » 20. mar 2016, 17:11

Jeg vil helst have mine æg i en kage, så har svaret "andet"

Mn hvis jeg skal vælge, må det være et spejlæg, som er stegt på begge sidder, skåret i stykker og blandet i biksemad. Det bliver højst 1 gang om året.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf kidkomb » 20. mar 2016, 17:19

Æg :ivrig: :ivrig:

Jeg kværner snildt 40-50 æg om måneden og det skifter lidt i perioder, hvordan jeg vil have dem.
Jeg havde en lang periode med blødkogte æg. BLØDkogte. Helst uden hvide-snot, bevares, men så længe blommen er helt flydende, så kan jeg tåle lidt hvide-snask.
Så spejlæg. Samme princip som ovenstående. Gerne stegt på en pande ved høj varme i smør, så det får lidt sprødhed også.
I øjeblikket er det røræg. Vådt. -skal laves med en smule karry, et mini-nips stødt muskat, friskkværnet peber og en røvfuld groft salt med tørrede KarlJohan-svampe i.
Ammenammenam!
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Lykke » 20. mar 2016, 18:01

kidkomb skrev:Æg :ivrig: :ivrig:

Jeg kværner snildt 40-50 æg om måneden og det skifter lidt i perioder, hvordan jeg vil have dem.
Jeg havde en lang periode med blødkogte æg. BLØDkogte. Helst uden hvide-snot, bevares, men så længe blommen er helt flydende, så kan jeg tåle lidt hvide-snask.
Så spejlæg. Samme princip som ovenstående. Gerne stegt på en pande ved høj varme i smør, så det får lidt sprødhed også.
I øjeblikket er det røræg. Vådt. -skal laves med en smule karry, et mini-nips stødt muskat, friskkværnet peber og en røvfuld groft salt med tørrede KarlJohan-svampe i.
Ammenammenam!


Wow det er mange æg! Jeg synes stadig at æg er en luksusting.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Karkluden » 20. mar 2016, 18:02

Lykke skrev:
kidkomb skrev:Æg :ivrig: :ivrig:

Jeg kværner snildt 40-50 æg om måneden og det skifter lidt i perioder, hvordan jeg vil have dem.
Jeg havde en lang periode med blødkogte æg. BLØDkogte. Helst uden hvide-snot, bevares, men så længe blommen er helt flydende, så kan jeg tåle lidt hvide-snask.
Så spejlæg. Samme princip som ovenstående. Gerne stegt på en pande ved høj varme i smør, så det får lidt sprødhed også.
I øjeblikket er det røræg. Vådt. -skal laves med en smule karry, et mini-nips stødt muskat, friskkværnet peber og en røvfuld groft salt med tørrede KarlJohan-svampe i.
Ammenammenam!


Wow det er mange æg! Jeg synes stadig at æg er en luksusting.

Vi spiser også mange æg. Økoæg på tilbud er billigere end økokød, så vi spiser en del økoæg (og kikærter osv).
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Lykke » 20. mar 2016, 18:06

Karkluden skrev:
Lykke skrev:
kidkomb skrev:Æg :ivrig: :ivrig:

Jeg kværner snildt 40-50 æg om måneden og det skifter lidt i perioder, hvordan jeg vil have dem.
Jeg havde en lang periode med blødkogte æg. BLØDkogte. Helst uden hvide-snot, bevares, men så længe blommen er helt flydende, så kan jeg tåle lidt hvide-snask.
Så spejlæg. Samme princip som ovenstående. Gerne stegt på en pande ved høj varme i smør, så det får lidt sprødhed også.
I øjeblikket er det røræg. Vådt. -skal laves med en smule karry, et mini-nips stødt muskat, friskkværnet peber og en røvfuld groft salt med tørrede KarlJohan-svampe i.
Ammenammenam!


Wow det er mange æg! Jeg synes stadig at æg er en luksusting.

Vi spiser også mange æg. Økoæg på tilbud er billigere end økokød, så vi spiser en del økoæg (og kikærter osv).


Ja det er okay på tilbud. Men ellers synes jeg det er luksus. Jeg køber så kun økokød med gul sky på, da vi ellers bare kan spise vegetarisk.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvordan foretrækker du dine æg?

Indlægaf Karkluden » 20. mar 2016, 18:09

Lykke skrev:
Karkluden skrev:
Lykke skrev:
kidkomb skrev:Æg :ivrig: :ivrig:

Jeg kværner snildt 40-50 æg om måneden og det skifter lidt i perioder, hvordan jeg vil have dem.
Jeg havde en lang periode med blødkogte æg. BLØDkogte. Helst uden hvide-snot, bevares, men så længe blommen er helt flydende, så kan jeg tåle lidt hvide-snask.
Så spejlæg. Samme princip som ovenstående. Gerne stegt på en pande ved høj varme i smør, så det får lidt sprødhed også.
I øjeblikket er det røræg. Vådt. -skal laves med en smule karry, et mini-nips stødt muskat, friskkværnet peber og en røvfuld groft salt med tørrede KarlJohan-svampe i.
Ammenammenam!


Wow det er mange æg! Jeg synes stadig at æg er en luksusting.

Vi spiser også mange æg. Økoæg på tilbud er billigere end økokød, så vi spiser en del økoæg (og kikærter osv).


Ja det er okay på tilbud. Men ellers synes jeg det er luksus. Jeg køber så kun økokød med gul sky på, da vi ellers bare kan spise vegetarisk.

Jeg køber generelt kun kød og æg på dato. Og pålæg. Som oftest også mælkeprodukter og brød. Det er faktisk nærmest et princip. Andre ting såsom fedtstoffer, konserves og sådan køber vi som oftest på tilbud og så i store mængder.

Det eneste vi giver fuld pris for er faktisk Aarstiderne-grønt og så en måltidskasse i en uge her og der.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"