Hvilke halv/helfabrika har du overhovedet ikke dårlig samvittighed over?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvilke halv/helfabrika har du overhovedet ikke dårlig samvittighed over?

Indlægaf Novella » 2. apr 2016, 07:35

Masser. Jeg er en fortræffelig kok, men jeg gider ikke gå op i det, når jeg ikke har tid. Der er bouillonterninger, færdige lagkagebunde, dåsetomater, frosne ovnkartofler, salatblandinger, færdige pizzabunde osv et udmærket indspark. Jeg bruger også hæmningsløst færdigsalsa, krydderiblandinger og thaigrønt fra fryseren.

Jeg laver periodevis store portioner kødsovs til fryseren, og det er i princippet også halvfabrikata, bare finere fordi det er hjemmelavet uden for mange E'er. Pt har jeg flere halvstegte flæskestege på frost. Som regel har jeg bare ikke plads til den slags, og så køber jeg det færdigt. Big deal.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvilke halv/helfabrika har du overhovedet ikke dårlig samvittighed over?

Indlægaf Wizzze » 2. apr 2016, 08:18

Jeg har prøvet at lave min egen Ketchup, men det var ikke bedre end dem man kan købe, så hvorfor bruge tiden på det? Butterdej har jeg heller ingen problemer med at købe, og som mange andre siger, så frysegrønt, det er der jo intet galt med.
Og dåsetomater, og rugbrød, og forårsruller, og og og.... Det er masser af fine hel- og halvfabrikata som er ganske udmærkede, smager godt, og sparer tid, så hvorfor ikke bruge det.
Vi har f.eks. altid de der cup-noodles på lager, det er perfekt sygemad, når man ikke har humør eller energi til noget. Bare kogende vand over, og så er der mad. De er stoppet med e-numre og alt for meget salt, men who cares, når feberen raser, snotten løber, eller alle led værker??
Men som ret flere gange om ugen, NEJ TAK! og det gælder nok for de fleste færdigretter, de er fine som supplement i hverdagen, men de skal ikke blive hverdagen.
0
Do as I say! :whip:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvilke halv/helfabrika har du overhovedet ikke dårlig samvittighed over?

Indlægaf superboa » 3. apr 2016, 22:32

Af de ting, som andre måske selv ville lave (af ingredienser de nok havde købt i et supermarked), køber jeg glad og gerne marmalade, saft, Knorr-bearnaisepulver, karry, pesto, rugbrød, rundstykker, leverpostej, mosede tomater på glas, morneysovs, pasta, müsli, remoulade og mayonaise (og muligvis andre ting).
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvilke halv/helfabrika har du overhovedet ikke dårlig samvittighed over?

Indlægaf sigge » 4. apr 2016, 13:34

superboa skrev:Af de ting, som andre måske selv ville lave (af ingredienser de nok havde købt i et supermarked), køber jeg glad og gerne marmalade, saft, Knorr-bearnaisepulver, karry, pesto, rugbrød, rundstykker, leverpostej, mosede tomater på glas, morneysovs, pasta, müsli, remoulade og mayonaise (og muligvis andre ting).


Det samme her. Og frostgrøntsager bruges også jævnligt.

Jeg går heller ikke af vejen for en færdig sauce eller en frossen færdigret i ny og næ. Jeg har f.eks. lige hamstret Daloon miniruller med chilidip, da Rema havde en pakke til en 10'er.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"