Skal du spise hveder i morgen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Mani » 20. apr 2016, 16:31

Nuttede-Nuser skrev:Fedt, jeg springer ud i det i morgen, så jeg ikke når at spise dem alle sammen inden. Man er vel gravid.
Vi bliver 24 og jeg har først fri kl. 16, så jeg har gang i de første dobbelt portioner i dag - og dem der er ude af ovnen dufter og ser rigtig godt ud :gogo:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Annione » 20. apr 2016, 16:50

Jeg tror ikke man kan få hveder på Barbados, og jeg gider ikke bage selv - vil meget hellere dase ved poolen.

Så nej.

:-D
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Karkluden » 20. apr 2016, 17:03

Det er ikke lige noget, vi nogensinde har gjort os i i hverken min familie eller svigerfamilien, og jeg er i øvrigt ikke så meget til hvidt brød. Jeg får cravings ca 1 gang om året, og den kom for et par uger siden.

Vi skal besøge nogle venner i morgen til sammenskudsspisning. Hvis de har købt/bagt hveder, spiser jeg nok en halv for hyggens skyld, og skærer så lidt kulhydrat fra min aftensmad, og det smager da udmærket, men det behøver ikke være der for min skyld.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Lucia » 20. apr 2016, 17:12

Jeg er vokset op med hveder til aftenkaffen (med pålægschokolade på (mine forældre spiser dog ost på)), men siden jeg begyndte at bo alene har jeg ikke vedligeholdt traditionen, medmindre jeg tilfældigvis er på besøg hos mine forældre på dagen eller har været det optil og derfor har fået et par stykker af min mors hjemmebagte med hjem til anledningen.

Men når jeg engang får egen familie, så tror jeg da at jeg vil føre traditionen videre.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Muspel » 20. apr 2016, 17:25

Jeg er i gang med at bage ja :)

En af mine elever nævnte i sidste uge, at jeg jo sidste år havde lært hende om hveder (hun er tosproget) og at når nu jeg havde sagt, det var en tradition, så måtte det betyde, at jeg også bagte til dem i år. Det kunne jeg ikke stå for.
5
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf zembra1986 » 20. apr 2016, 17:27

Nææ

Har aldrig fattet den tradition, gider da ikke spise en helt almindelig bolle af hvidt brød, bare fordi en bestemt dag diktere det :gruble:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Daine » 20. apr 2016, 17:29

Jeg spiser dem til morgenmad i morgen og fredag med smør og ost. Jeg skal have alm. mad torsdag aften, gider ikke spise hveder der. Men jeg har heller nogen speciel tradition med dem, ser dem måske mest som en fancy bolle der lige pt. er ok billig :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf fisken80 » 20. apr 2016, 18:22

Det er sjovt, at der er flere der skriver, at de ikke har gjort det efter at de er flyttet hjemmefra og er kommet til at bo alene. Jeg boede alene i næsten 10 år fra jeg flyttede hjemmefra og til min kæreste og jeg slog pjalterne sammen, og jeg kan ikke mindes én eneste gang, hvor jeg ikke har spist hvede. Jeg synes det var vildt hyggeligt at holde den tradition i hævd, og det betød intet for mig, at jeg var alene.

Hov, tror dog der var et år, hvor jeg var til fest på mit studie torsdagen før storbededag, der sprang jeg over, men jeg tror jeg spiste dem som morgenmad fredag
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Sorenspige » 20. apr 2016, 18:52

Vi skal hveder - købt ved bageren.

I min mands familie har de altid fået dem som aftensmad, så det gør vi også. Vi får smør, ost og makrelsalat på (endnu en tradition fra mandens familie).
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. apr 2016, 19:17

Ja vi skal have hveder, hjemmebagte, det får vi altid.
Det veksler lidt imellem om de serveres som aftensmad, eller senere på aftenen. Kommer an på hvordan dagen lige ser ud.

Jeg skal bage på job i morgen, et ordentligt læs. Der var stor jubel da der blev tilbud hjemmelavede hveder, fremfor købe hveder :D
Så mon ikke jeg kan liste lidt med hjem til familien, så jeg slipper for at bage igen når jeg er hjemme.

Kardemomme, er i den grad et undervurderet krydderi i bagværk :ivrig:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Lucia » 20. apr 2016, 19:52

fisken80 skrev:Det er sjovt, at der er flere der skriver, at de ikke har gjort det efter at de er flyttet hjemmefra og er kommet til at bo alene. Jeg boede alene i næsten 10 år fra jeg flyttede hjemmefra og til min kæreste og jeg slog pjalterne sammen, og jeg kan ikke mindes én eneste gang, hvor jeg ikke har spist hvede. Jeg synes det var vildt hyggeligt at holde den tradition i hævd, og det betød intet for mig, at jeg var alene.

Hov, tror dog der var et år, hvor jeg var til fest på mit studie torsdagen før storbededag, der sprang jeg over, men jeg tror jeg spiste dem som morgenmad fredag

For mit vedkommende er det egentlig bare fordi jeg er forvænt og helst vil have hjemmelavede hveder :D Og det har jeg ikke køkkenkapacitet til, hvor jeg bor.
Jeg synes også det er vildt hyggeligt, men åbenbart ikke nok til at jeg forsøger mig med købe-hveder :gruble:
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Muspel » 20. apr 2016, 20:02

Der er for lidt billeder af hveder i tråden.

Først et 'i proces' :nerve: nogen glemte lige, hvor meget gær, der var i.

Derefter resultatet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Karkluden » 21. apr 2016, 00:01

fisken80 skrev:Det er sjovt, at der er flere der skriver, at de ikke har gjort det efter at de er flyttet hjemmefra og er kommet til at bo alene. Jeg boede alene i næsten 10 år fra jeg flyttede hjemmefra og til min kæreste og jeg slog pjalterne sammen, og jeg kan ikke mindes én eneste gang, hvor jeg ikke har spist hvede. Jeg synes det var vildt hyggeligt at holde den tradition i hævd, og det betød intet for mig, at jeg var alene.

Hov, tror dog der var et år, hvor jeg var til fest på mit studie torsdagen før storbededag, der sprang jeg over, men jeg tror jeg spiste dem som morgenmad fredag

Det kan jo også være, fordi man synes, det er fjollet. Både min mor og mormor pynter op til påske, og det synes jeg, er lidt fjollet/unødvendigt (og jeg er endda den mest troende kristne af os!), så det gør jeg ikke. Nok heller ikke når vi får børn. Så skal det da være, fordi de producerer noget, de gerne vil hænge op, men jeg faciliterer det ikke.

Jeg ville seriøst synes, det var mærkeligt at skulle spise kridhvidt brød til aftensmad eller morgenmad. Og mellemmåltider er noget jeg kun spiser på cheatdays. Jeg kunne heller ikke drømme om at spise pandekager eller koldskål til aftensmad.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf godtnavn » 21. apr 2016, 00:56

Først fredag, men ja :) De smager bedst med smør, og er altså ikke egnet aftensmad i mine øjne, men de er formiddabel morgenmad, så de bliver spist fredag morgen hos os hvert år.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. apr 2016, 04:43

Jeg har aldrig smagt sådan en. Det er slet ikke en tradition i min familie, men de lyder gode, så måske tager bageren min hvedemødom i aften.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Mad og drikke"