Skal du spise hveder i morgen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf lulu-p » 22. apr 2016, 08:36

Jeg bager dem efter Meyers opskrift. Som andre synes jeg også at boller med pålæg er lidt mærkeligt til aftensmad, og jeg har heller ikke noget behov for at spise dem til dessert, og vi "aften-snacker" stort set aldrig. Vil laver dog ofte en kande the.

Vi spiser dem om morgenen på selve bededag ..altså i dag. Som barn fik vi dem til aftensmad...og jeg eeeelskede det, men har ændret traditionen lidt som voksen.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Danseprinsesse » 22. apr 2016, 09:11

Efter at have læst denne tråd i går aftes, trak jeg graviditetskortet og bad min kæreste skaffe mig og baby hveder NU.
Han lovede at køre til bageren i dag, hvilket jeg fandt var et fornuftigt kompromis.
Jeg venter stadig på hveder. :trist:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf MyGirl » 22. apr 2016, 09:19

Danseprinsesse skrev:Efter at have læst denne tråd i går aftes, trak jeg graviditetskortet og bad min kæreste skaffe mig og baby hveder NU.
Han lovede at køre til bageren i dag, hvilket jeg fandt var et fornuftigt kompromis.
Jeg venter stadig på hveder. :trist:


Det er jo et indlæg for 'hvornår har din kæreste sidst været en nar'-tråden! :8: man spøger sgu ikke med hveder - slet ikke overfor gravide!
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 12:11

Jeg synes det er lidt sjovt at så mange synes det er mærkeligt med boller til aftensmad. Men okay, jeg kommer så også fra en familie hvor vi nogen gange fik morgenmadsprodukter til aftensmad :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Karkluden » 22. apr 2016, 15:43

LadyFox skrev:
godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!


:ad!: :ad!: :ad!:
HVEM gør det? Det er jo helt på hovedet. Hveder skal ristes :lun:

Måske mennesker som mig, der synes, at ristet hvidt brød smager og lugter af opkast? :lol:
Jeg spiser så slet ikke hveder, men hvis jeg skulle, så ville det være en halv uristet.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Karkluden » 22. apr 2016, 15:57

Lemonella skrev:
Karkluden skrev:
LadyFox skrev:
godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!


:ad!: :ad!: :ad!:
HVEM gør det? Det er jo helt på hovedet. Hveder skal ristes :lun:

Måske mennesker som mig, der synes, at ristet hvidt brød smager og lugter af opkast? :lol:
Jeg spiser så slet ikke hveder, men hvis jeg skulle, så ville det være en halv uristet.


Det med brød der lugter surt af opkast, har jeg også lagt mærke til, men det synes nu mest er de billige udgaver af toast- og pølsebrød og burgerboller. De hveder vi fik fra Lagkagehuset duftede dejligt og smagte godt. :)

Jeg oplever det med alt ristet hvidt brød. Min mor er typen, der elsker hvidt brød - når vi andre spiser en kage eller slik, så spiser hun et stykke hvidt brød med ost. Og der har vi været igennem Lagkagehuset, det helt billige, midtimellem, lokale bagere i Næstved, Århus, KBH og Aalborg. Også de gode som Langenæsbageren i Århus. Jeg kan bare ikke med lugten/smagen af ristet hvidt brød. Det smager og lugter af opkast :genert:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 16:18

Lemonella skrev:
Karkluden skrev:
Lemonella skrev:
Karkluden skrev:
LadyFox skrev:
godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!


:ad!: :ad!: :ad!:
HVEM gør det? Det er jo helt på hovedet. Hveder skal ristes :lun:

Måske mennesker som mig, der synes, at ristet hvidt brød smager og lugter af opkast? :lol:
Jeg spiser så slet ikke hveder, men hvis jeg skulle, så ville det være en halv uristet.


Det med brød der lugter surt af opkast, har jeg også lagt mærke til, men det synes nu mest er de billige udgaver af toast- og pølsebrød og burgerboller. De hveder vi fik fra Lagkagehuset duftede dejligt og smagte godt. :)

Jeg oplever det med alt ristet hvidt brød. Min mor er typen, der elsker hvidt brød - når vi andre spiser en kage eller slik, så spiser hun et stykke hvidt brød med ost. Og der har vi været igennem Lagkagehuset, det helt billige, midtimellem, lokale bagere i Næstved, Århus, KBH og Aalborg. Også de gode som Langenæsbageren i Århus. Jeg kan bare ikke med lugten/smagen af ristet hvidt brød. Det smager og lugter af opkast :genert:


Så synes jeg det er helt okay, at du ikke vil spise det. :)


Min mand spiser dem uristet simpelthen fordi, at han synes det tager lang tid at riste dem. Han putter heller ikke smør på, men bare nutella.
Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg ser i ham.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Urtekussen » 22. apr 2016, 16:24

Vi fik hveder i går til aftenkaffe og igen i morges til morgenmad :-)
0
2011
2015
2018
2020
2023
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Karkluden » 22. apr 2016, 16:40

Lemonella skrev:
Karkluden skrev:
Lemonella skrev:
Karkluden skrev:
LadyFox skrev:
godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!


:ad!: :ad!: :ad!:
HVEM gør det? Det er jo helt på hovedet. Hveder skal ristes :lun:

Måske mennesker som mig, der synes, at ristet hvidt brød smager og lugter af opkast? :lol:
Jeg spiser så slet ikke hveder, men hvis jeg skulle, så ville det være en halv uristet.


Det med brød der lugter surt af opkast, har jeg også lagt mærke til, men det synes nu mest er de billige udgaver af toast- og pølsebrød og burgerboller. De hveder vi fik fra Lagkagehuset duftede dejligt og smagte godt. :)

Jeg oplever det med alt ristet hvidt brød. Min mor er typen, der elsker hvidt brød - når vi andre spiser en kage eller slik, så spiser hun et stykke hvidt brød med ost. Og der har vi været igennem Lagkagehuset, det helt billige, midtimellem, lokale bagere i Næstved, Århus, KBH og Aalborg. Også de gode som Langenæsbageren i Århus. Jeg kan bare ikke med lugten/smagen af ristet hvidt brød. Det smager og lugter af opkast :genert:


Så synes jeg det er helt okay, at du ikke vil spise det. :)

Tak :lol: :D
Det onde er at de faktisk ser lækre ud. Men så kan man da nyde synet!
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"