Kender du din købmand?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Anilara » 1. maj 2016, 15:22

Hjemme hos mine forældre kender jeg de to som ejer Spar. Linda og Kirsten :-p Faktisk syntes jeg det var lidt underligt ikke at kende sin købmand da jeg flyttede hjemmefra.
Jeg gider ikke hvis noget bliver forceret. Men jeg kender joker da med dem i min lokale fakta, fordi det er/var min stambutik og vi derfor selvfølgelig genkender hinanden.
Jeg må indrømme at jeg synes det er hyggeligt og nok ubevidst får mig til at vælge dem indimellem.
Men sådan noget med vejledning og en tydelig salgsagenda gider jeg ikke.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Animi » 1. maj 2016, 18:41

I min barndomsby kender vi de ansatte i den lokale købmand. Og det er sgu ret hyggeligt når de kan huske hvilke tilbud man specielt går efter og siger når det er der, og når man bare kan komme med penge dagen efter, hvis man har glemt pungen.

Men her hvor jeg bor nu har jeg både en Netto. Fakta, Kvickly og Rema, så der handler jeg efter tilbuddene og har ikke behov for at kende de ansatte.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Rapfisk » 1. maj 2016, 19:30

Jeg tror helt sikkert, at det vil gøre en forskel for købmanden ved mit sommerhus, hvor der lige er åbnet en Netto. Det er ikke sikkert, at det bliver en afgørende forskel, men måske.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Nicolait » 1. maj 2016, 19:38

Jeg har intet kendskab til ejeren af den lokale rema eller hans personale. Når jeg er nede at handle, gider jeg ikke at snakke med nogen, så jeg har næsten altid høretelefoner og solbriller på. Det er et meget bevidst valg om at signalere lukkethed og uimødekommenhed. Dog slukker jeg altid musikken, når jeg skal betale og hilser også altid på kassemedarbejderen.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Karkluden » 1. maj 2016, 20:14

Rapfisk skrev:Jeg tror helt sikkert, at det vil gøre en forskel for købmanden ved mit sommerhus, hvor der lige er åbnet en Netto. Det er ikke sikkert, at det bliver en afgørende forskel, men måske.

Gud, er der åbnet en netto dernede? Hvorhenne?
Det bliver da pænt sikkert døden for den anden, ja. Den hang sgu allerede i bremsen, da jeg kom der meget - og det er 7-8 år siden!
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Karkluden » 1. maj 2016, 20:14

Jeg synes i øvrigt, det er totalt latterligt, at sparbutikkerne skal hedde butikschefens fornavn.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. maj 2016, 20:39

En af medarbejderne i vores lokale brugs er begyndt at kommentere på, hvor mange pakker, jeg henter i postafdelingen, ligesom han nærmest selvfølgeligt tager en pakke af mine sædvanlige smøger ned fra hylden, når jeg skal betale, selvom jeg måske bare skal hente mælk. Jeg kommer der maksimum en gang om ugen, og jeg synes faktisk, det er lidt grænseoverskridende.

Var oppe for at sende en pakke retur, hvor han nærmest råbte - med en venlig men påtaget forarget tone - ud i butikken:
"Den pakke - den hentede du altså i går!"

Altså underforstået at jeg sender mange pakker retur. Han gør det jo for at vise genkendelse og nærvær, men jeg bliver bare utilpas. :genert:

På mit værksted kalder de mig til gengæld altid ved fornavn, lige fra jeg kommer ind ad døren, og de har helt styr på min bils historik, inden jeg åbner munden. Der er jeg anderledes glad for den "tætte" relation.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Karkluden » 1. maj 2016, 20:46

POCKETKITTEN skrev:En af medarbejderne i vores lokale brugs er begyndt at kommentere på, hvor mange pakker, jeg henter i postafdelingen, ligesom han nærmest selvfølgeligt tager en pakke af mine sædvanlige smøger ned fra hylden, når jeg skal betale, selvom jeg måske bare skal hente mælk. Jeg kommer der maksimum en gang om ugen, og jeg synes faktisk, det er lidt grænseoverskridende.

Var oppe for at sende en pakke retur, hvor han nærmest råbte - med en venlig men påtaget forarget tone - ud i butikken:
"Den pakke - den hentede du altså i går!"

Altså underforstået at jeg sender mange pakker retur. Han gør det jo for at vise genkendelse og nærvær, men jeg bliver bare utilpas. :genert:

På mit værksted kalder de mig til gengæld altid ved fornavn, lige fra jeg kommer ind ad døren, og de har helt styr på min bils historik, inden jeg åbner munden. Der er jeg anderledes glad for den "tætte" relation.

Fuck, hvor grænseoverskridende.
Jeg synes fx også, det er virkelig nedern, når min gynækolog hilser overstrømmende på mig i offentligheden. Men det er faktisk tæt på, at jeg ville finde det der værre.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Torn » 2. maj 2016, 09:02

Jeg kender slet ikke til min købmand. Og jeg har ikke behov for det. Og jeg vil slet ikke betale for det.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Daine » 2. maj 2016, 09:38

Jeg bor i en lille by, med en Meny og en Fakta. Jeg har aldrig haft behov for at få udvidet service (forklaringer/anbefalinger af kød/grøntsager etc) og havde jeg behovet, ville jeg nok enten besøge en slagter/grønthandler - eller spørge herinde :-p
Jeg tror simpelthen, jeg er så snobbet, at jeg ville tænke "hvad ved de om det" :genert: Hvilket de jo sagtens kan, jeg kender dem ikke privat. Det kunne jo være de var en mesterkok derhjemme.

Jeg hilser og smalltalker med personalet, hvis det er en af de faste medarbejdere som jeg kender. Ellers har jeg ikke det store behov for at kommunikere nær jeg handler ind, men er dog altid høflig og smilende.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Kender du din købmand?

Indlægaf Firebird » 2. maj 2016, 12:31

Her i Pladderpaddelandsby har vi en Brugs og en Ghetto. Dem i Brugsen kender jeg slet ikke, men jeg taler da med et par af dem i Ghetto. Grunden er at jeg ikke kommer der ret meget. Det er for dyrt. I Harrislev ligger der en Fakta. De har fast Stryhns grovhakkede leverporsteg til kr. 16,- Så er benzinen hjemme. Kender dem gør jeg nu ikke. Jeg ruller selv mine smøger, og til det skal jeg bruge filtre. I Ghetto koster 200 stk kr. 24,- men i Aldi koster de kr. 6,-. Aldi personalet taler jeg heller ikke med. Min bagdel er lidt højrøvet hvad angår toiletpapir. Den kvalitet jeg gerne vil have, koster en bondegård i Brugsen. I Ghetto kan jeg slet ikke få den, men hos Rossmann kan jeg få en lækker 4 lags til kr. 24,- vel og mærket for 16 ruller. Personalet hos Rosmann kender jeg heller ikke.

Jeg er nok bare ikke en købmands hyggenygge snakker. :genert:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Mad og drikke"