Ud at spise i Næstved

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Ud at spise i Næstved

Indlægaf Rapfisk » 6. maj 2016, 10:56

Ja, jeg et på vej ind at ordne nogle ærinder i Næstved og tænkte, at jeg ville blive derinde at spise aftensmad, hvis det er et godt sted, jeg har overset.

Jeg er ikke kræsen i forhold til maden - så længe det er godt, må det være café, fransk, kinesisk, japansk, indisk, mexicansk, you name it. Derudover skal der være nogenlunde pænt og hyggeligt, når jeg nu skal sidde der selv.

Det skal være inde i byen, da jeg ikke har bil med, dvs. i gåafstand fra gågaderne.

Nogen gode bud?
0
Livslinjen: 70 201 201
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Ud at spise i Næstved

Indlægaf Karkluden » 6. maj 2016, 11:01

Rapfisk skrev:Ja, jeg et på vej ind at ordne nogle ærinder i Næstved og tænkte, at jeg ville blive derinde at spise aftensmad, hvis det er et godt sted, jeg har overset.

Jeg er ikke kræsen i forhold til maden - så længe det er godt, må det være café, fransk, kinesisk, japansk, indisk, mexicansk, you name it. Derudover skal der være nogenlunde pænt og hyggeligt, når jeg nu skal sidde der selv.

Det skal være inde i byen, da jeg ikke har bil med, dvs. i gåafstand fra gågaderne.

Nogen gode bud?

Rustik er rigtig godt. Vinhusgade 13.

Der er også kommet en ny cafe - Elysia. Jeg var der forleden med min mor og bedsteforældre, og det er altså også bare megafornuftigt. De har alt fra supersundt til supersyndigt og det er nylavet og af gode råvarer. dagens ret hver dag (varierer fra stegt flæsk til bulgursalat), salater, burgere etc. Det er supergodt. Det er i Jernbanegade.

Der er kommet en ny indisk på Sct. Peders Kirkeplads 1, hvis det er noget. Det har jeg også hørt godt om..
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Ud at spise i Næstved

Indlægaf Karkluden » 6. maj 2016, 11:03

Noers er også godt, men de lukker tidligt - kl 18. Måske en anden gang.

Ellers er Peppes sgu også ret solidt godt. Det er italiensk, og det smager skidegodt, og de er skidesøde. http://www.peppesrestaurant.dk/

Er man til MEGET klassisk dansk er der Raadhuskroen, men det er altså dét - meget klassisk dansk og meget mørkt indenfor og sådan.

Vivaldi og Oliver er som sådan også ganske udmærkede, og har oppet sig en del, og de er lækkert placeret ift. sol osv, men du får eddermame ikke noget nyskabende. Det er bare ganske udmærket cafémad i god placering med søde tjenere :lol:

Kineserne ville jeg altså holde mig fra. Det er som sådan helt udmærket. Det er bare som alle andre steder, og når nu der faktisk er andre gode muligheder såsom Elysia, Rustik eller for den sags skyld de gængse caféer, så synes jeg, du skal gøre det i stedet :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Ud at spise i Næstved

Indlægaf Karkluden » 6. maj 2016, 11:10

Ps Rapfisk, hvis vi en dag kan ramme at være i Næver samtidig, så vil jeg herregerne spise colorado steak med dig på Mona Lisa :D :lol: Det er godt på prolmåden, men fedest, hvis man er minimum 2.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Ud at spise i Næstved

Indlægaf Rapfisk » 6. maj 2016, 11:34

Hvor er du sej, Karklud! Rustik har jeg ikke hørt om, så den vil jeg tjekke ud. Lyder meget som min slags sted.

Traditionelt dansk bliver det nok ikke, vejret taget i betragtning, men det kan jo blive en anden gang. Elysia kender jeg kun af navn, men det lyder som om, det er et besøg værd.

I hvert fald tak for alle tippene. Det må være ret udtømmende :lol:
0
Livslinjen: 70 201 201
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Ud at spise i Næstved

Indlægaf Karkluden » 6. maj 2016, 11:37

Rapfisk skrev:Hvor er du sej, Karklud! Rustik har jeg ikke hørt om, så den vil jeg tjekke ud. Lyder meget som min slags sted.

Traditionelt dansk bliver det nok ikke, vejret taget i betragtning, men det kan jo blive en anden gang. Elysia kender jeg kun af navn, men det lyder som om, det er et besøg værd.

I hvert fald tak for alle tippene. Det må være ret udtømmende :lol:

:-D 20 år i byen + besøg hver måned siden da giver lidt viden :D

Rustik er rigtig godt, det kan jeg godt forstå, du vil prøve. Men ja, Elysia bør du også hoppe på en gang :)
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"