Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Juki » 19. maj 2016, 19:26

POCKETKITTEN skrev:Kom lige i tanke om, da jeg var lille og legede hos en veninde, og hun spurgte, om jeg ikke ville spise med. Jeg spurgte, hvad de skulle have til aftensmad, og hun svarede pandekager. Hell yes!

Pandekagerne viste sig at være dessert, for først skulle vi gennem en stor gryde øllebrød. :tie: Det var helt sikkert den største skuffelse, jeg har været ude for på madfronten.

Åh, det minder mig om at jeg engang til en lille privatfest (sådan efter nogle timer hvor vi var blevet småsultne) blev tilbudt en toast. Jeg havde samme tanke som dig, hell yes! :savl: Lige indtil det viste sig at det var stykker/skiver af sådan en dåse Jaka bov der bl.a. kom i :puke:

Og det var helt bevidst og uden at det var for sjov.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Lykke » 19. maj 2016, 19:27

MyGirl skrev:Stegt lever eller forloren skildpadde på dåse er de eneste ting, jeg lige kan komme i tanke om, hvor jeg ville gå småsulten hjem.. Ville spise begge dele, men kun i en mænde, så jeg ikke følte mig uhøflig. Heldigvis er jeg endnu ikke stødt på folk, der serverede det som gæstemad.


Jeg tror jeg ville blive lykkelig hvis nogen serverede lever for mig. Det har jeg alligevel aldrig prøvet at nogen har gjort, andre end min kære mormor.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf MyGirl » 19. maj 2016, 19:30

Lykke skrev:
MyGirl skrev:Stegt lever eller forloren skildpadde på dåse er de eneste ting, jeg lige kan komme i tanke om, hvor jeg ville gå småsulten hjem.. Ville spise begge dele, men kun i en mænde, så jeg ikke følte mig uhøflig. Heldigvis er jeg endnu ikke stødt på folk, der serverede det som gæstemad.


Jeg tror jeg ville blive lykkelig hvis nogen serverede lever for mig. Det har jeg alligevel aldrig prøvet at nogen har gjort, andre end min kære mormor.


Ved nærmere eftertanke fik jeg det faktisk første gang jeg spiste hos min eks svigerfamilie!

Og fantastisk at smag er forskellig :)
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Lykke » 19. maj 2016, 19:31

MyGirl skrev:
Lykke skrev:
MyGirl skrev:Stegt lever eller forloren skildpadde på dåse er de eneste ting, jeg lige kan komme i tanke om, hvor jeg ville gå småsulten hjem.. Ville spise begge dele, men kun i en mænde, så jeg ikke følte mig uhøflig. Heldigvis er jeg endnu ikke stødt på folk, der serverede det som gæstemad.


Jeg tror jeg ville blive lykkelig hvis nogen serverede lever for mig. Det har jeg alligevel aldrig prøvet at nogen har gjort, andre end min kære mormor.


Ved nærmere eftertanke fik jeg det faktisk første gang jeg spiste hos min eks svigerfamilie!

Og fantastisk at smag er forskellig :)


Bestemt. Tænkte nu også mest på, at jeg tror godt nok der er få som ville servere lever for gæster.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf MyGirl » 19. maj 2016, 19:32

Lykke skrev:
MyGirl skrev:
Lykke skrev:
MyGirl skrev:Stegt lever eller forloren skildpadde på dåse er de eneste ting, jeg lige kan komme i tanke om, hvor jeg ville gå småsulten hjem.. Ville spise begge dele, men kun i en mænde, så jeg ikke følte mig uhøflig. Heldigvis er jeg endnu ikke stødt på folk, der serverede det som gæstemad.


Jeg tror jeg ville blive lykkelig hvis nogen serverede lever for mig. Det har jeg alligevel aldrig prøvet at nogen har gjort, andre end min kære mormor.


Ved nærmere eftertanke fik jeg det faktisk første gang jeg spiste hos min eks svigerfamilie!

Og fantastisk at smag er forskellig :)


Bestemt. Tænkte nu også mest på, at jeg tror godt nok der er få som ville servere lever for gæster.


Det tror jeg bestemt, du har ret i!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf kidkomb » 19. maj 2016, 19:35

Flora skrev:Stegt lever og risengrød kan jeg ikke få ned. Det er så heldigvis også de færreste der forbinder de retter med gæstemad, så plejer at blive mæt når jeg spiser hos folk :)

Åh ja, risengrød :whine:
Det er heldigvis meget sjældent hverken gæstemad eller hovedret.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Joe » 19. maj 2016, 19:36

Hvis jeg kom til et middag og det viste sig at være "ost og rødvin" så ville jeg drikke mig fuld på fuldstændig tom mave.

Ellers er jeg ikke så sart. Jeg spiser gerne tortillas/tacos/hjemmelavede burgere/kødsovs, der er lavet på 15 minutter m.m. når jeg besøger folk. Jeg har ikke de høje forventninger, når jeg besøger folk til middag - udover selskabet.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Danseprinsesse » 19. maj 2016, 22:37

Jordskokkesuppe kan jeg simpelthen ikke få ned. Der er et eller andet ved den smag, der bare er så gennemtrængende og frygtelig i min mund.

Det samme gælder lever og anden indmad.
Snegle, frølår og den slags ved jeg ikke om jeg kan lide, for jeg har ikke smagt det. Og jeg kommer heller aldrig til det.

Jeg synes simpelthen det er så ubehageligt at skulle sige til en vært, at jeg ikke bryder mig om det, der bliver serveret. Så bortset fra ovenstående madvarer, så er det oftest forbundet med mindre ubehag for mig, at tvinge maden ned.
Jeg er generelt mest sart, når det kommer til kød, så jeg vil som regel kunne spise mig mæt i salat/andet tilbehør, der er det meget få ting jeg decideret ikke kan klare at spise.

Koldrøget laks er virkelig ikke mig, men jeg kan tvinge det ned, hvis det er camoufleret i salat, brød og dressing. Og jeg har tvunget rigtig mange forretter ned på den måde.

Min kusine serverede engang moules frites for mig. Hun havde lavet alt fra bunden og bare gjort sig så megen umage, at jeg ikke kunne få mig selv til ikke at spise det, selvom muslinger virkelig ikke var noget, jeg havde lyst til at spise. Så jeg slugte dem hele, for at undgå at smage dem for meget.
Du godeste, hvor er jeg egentlig latterlig. :blush:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Danseprinsesse » 19. maj 2016, 22:50

Men hvad der faktisk er endnu mere latterligt er, at jeg forleden fik serveret en salat hos min far med nogle lækre grønne oliven i, som jeg spiste med stor glæde.
Indtil min fars kone tilfældigvis nævnte, at de var med ansjoser, så begyndte jeg at sidde og skære dem over og fjerne det indeni.

Jeg tror ikke engang jeg nogensinde har smagt en ansjos og ikke brudt mig om smagen.
Jeg føler åbenbart bare, at det er noget jeg ikke kan lide. :rulle:
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Tricolette » 20. maj 2016, 06:28

Værste mulige menu for mig må være tomatrand med peberrodscreme til forret, efterfulgt af hvidkålsrouletter med tilbehør og afsluttet med citronfromage med sveskemos til dessert.
Dette var en af min farmors favoritmenuer til søndagsfrokosterne - og gud hvor jeg hadede det :badr:
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Alphilia » 20. maj 2016, 08:08

Hvis der er smørrebrød på bordet har jeg en kamp med febrilsk at spejde efter det ene stykke jeg til nøds kan klemme ned....

Ellers er det generelt hvis forventningerne ikke lever op til min forestilling om et eller andet.. tapas fx
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Anne Droid » 20. maj 2016, 09:08

Tricolette skrev:Værste mulige menu for mig må være tomatrand med peberrodscreme til forret, efterfulgt af hvidkålsrouletter med tilbehør og afsluttet med citronfromage med sveskemos til dessert.
Dette var en af min farmors favoritmenuer til søndagsfrokosterne - og gud hvor jeg hadede det :badr:


Det lyder godt nok også fælt. Både sammen og hver for sig.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Anne Droid » 20. maj 2016, 09:09

Quorn og andre køderstatningsprodukter.

Sushi.
1
Klimatosse
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf dykkersild » 20. maj 2016, 09:26

Vær så artig - alle kan jo lide en god bøf med bernaise - neeejjjj - jeg hader oksebøffer/steaks/stege og jeg hader estragon. Det er tæt på det værste jeg kan få serveret. Manner jeg har spist meget tilbehør og kartofler når jeg har være ude som gæst.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf lulu-p » 20. maj 2016, 09:31

Jeg regner ikke mig selv for kræsen. Men jeg er ked af at spise risengrød og smørrebrød.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Mad og drikke"