Drikker du øl?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21917

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Purple Haze » 22. maj 2016, 17:02

Kan godt lide øl, og drikker det et par gange om ugen.

Deler ofte en øl eller to med kæresten når vi spiser sammen, og drikker så nogen gange (for mange) øl i weekenden også.

Har som regel både øl og vin på lager.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Drikker du øl?

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. maj 2016, 17:03

Jeg har Heineken og Carlsberg på dåse og Corona og Crabbies Gingerbeer (hvis det tæller) på flaske på køl lige nu. Jeg har altid dåseøl i tilfælde af gæster. Drikker dem ikke, når jeg er alene - til gengæld har jeg svært ved at få nok af de andre.

Har også altid rødvin liggende, hvorimod hvidvin kun indkøbes i tilfælde af gæster, der kan lide den slags.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Elvispop » 22. maj 2016, 17:15

Det kan jeg vist ikke benægte efter i går :fløjt:
Jeg har næsten altid lidt øl på lager herhjemme, men de står tempereret ude i skuret.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Grissebassen
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3429

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Grissebassen » 22. maj 2016, 17:23

Jeg har som regel øl i hjemmet. Det sker ikke sjældent, at en ven kigger forbi halv-spontant, og så synes jeg det er rart at kunne byde på en øl. Og har jeg en hjemme-hyggeaften alene, kan jeg også sagtens finde på at drikke en øl eller to.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Drikker du øl?

Indlægaf MyGirl » 22. maj 2016, 17:33

Ja, jeg drikker øl og er lagerarbejde!

Efter vi er flyttet i hus med ekstra køleskab, har vi altid både øl, hvidvin og bobler i forskellig afskygning på køl.. Man kan nok faktisk også finde et par ciders.

Vi drikker dog ikke alkohol voldsomt ofte og mest, når vi har gæster.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Karkluden » 22. maj 2016, 18:00

Jeg kan godt lide øl, alle typer, og også alle typer vin. Faktisk er der meget lidt alkohol jeg ikke kan lide.
Vi har det dog aldrig på lager - har vi noget hjemme, er der, fordi der er rester fra fest/gæster/sammenkomst. Eller fordi vi har indkøbt til samme.

Jeg kommer fra et hjem, hvor det blev anset som lidt sørgeligt og forkert at drikke alkohol i andet end festligt lag, en gæstemiddag eller på en ferie, og det skete sjældent og der blev holdt igen. Min mor har måske været fuld 5 gange i sit 53-årige liv.
Jeg deler ikke den holdning helt i den grad, men jeg kan bestemt ikke finde på at drikke alkohol af nogen art til hverdag. Det er en blanding af, at jeg klart er præget hjemmefra samt at jeg har et lille misbrugsgen i mig, hvilket jeg har erfaret tidligere ved alkohol samt ved bl.a. koffein og sukker, og derfor minimerer jeg alkohol, sådan at jeg kan nyde det uden det går galt.

Min kæreste er også vokset op med, at alkohol er til når man har gæster eller laver en god middag lørdag aften og i små mængder.

Så nej; vi har det aldrig på lager bevidst, så er det rester.. Men vi kan lide det meste.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Drikker du øl?

Indlægaf lulu-p » 22. maj 2016, 18:14

Nej jeg drikker ikke øl, min mand gør heller ikke. For 2 år siden købte vi 6 påskeøl...de 5 smed jeg ud for 14 dage siden, den 6. Blev brugt i en chili com carne. Vi er helt sikkert vinmennesker.

Jeg kan dog godt lide øl. Og på en skiferie er der få ting der smager så godt som en "jeg har stået på ski hele dagen, jeg er mørbanket, træt og enormt godt tilpas-øl". Det er den bedste øl i verden.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Joe » 22. maj 2016, 18:22

Vi har ofte øl på køl. Ikke fordi vi planlægger at have det, men det havner alligevel tit i køleskabet.
Vin har jeg mere sjældent.
Pt har vi ca 12 øl, to flasker rødvin, halvanden flaske vodka, trekvart flaske mørk rom, og en halv flaske lys rom i hjemmet, men det er mest fordi jeg holdt min venindes polterabend i lejligheden i går.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Patience » 22. maj 2016, 18:41

Min kæreste er meget glad for belgiske øl, så dem har han en pæn samling af. Og han har smittet mig lidt med sin entusiasme, så jeg drikker også gerne en øl, hvis jeg får mad, hvor det er passende.
Vores vin samling er dog væsentlig større.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Drikker du øl?

Indlægaf IrmaPigen » 22. maj 2016, 18:48

Jeg drikker øl, ja, men jeg gider ikke drikke almindelige danske pilsnere.

Jeg bor et sted, hvor forretningerne har åbent til kl. 22 hver dag, så hvis jeg har lyst til en øl, går jeg over og køber en.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11292
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23341

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Mani » 22. maj 2016, 19:12

Vi har både diverse special øl og 5-6 forskellige alkoholfrie varianter. De står kælderkoldt - ikke i køleskabet. Jeg gider ikke en almindelig pilsner - jeg synes smagen er kedelig, men kan ellers godt lide øl.
Vi har også en del rødvin liggende og en smule hvid- & rosevin til de af vores gæster, som ikke er til andet.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Panton » 22. maj 2016, 19:26

Jeg kan ikke lide øl overhovedet men har altid hvidvin og champagne på køl og i kosteskab på hylde :)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Aviva » 22. maj 2016, 19:35

Nej, kan ikke lide smagen..

-har en lille smirnoff ice i køleskabet pt, der har den lagt i nogle år +2/3.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Drikker du øl?

Indlægaf FrkRød » 22. maj 2016, 20:00

Nej, jeg bryder mig ikke om øl. Men jeg plejer at købe 3 kasser når jeg er i Tyskland, for kæresten kan godt lide det. Har altid et par stykker af dem på køl - så er de ligesom klar ved behov :-D
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Drikker du øl?

Indlægaf Aima » 22. maj 2016, 20:13

Jeg drikker et glas rødvin til maden, hvis jeg spiser ude (og maden er vin-egnet), og så får jeg sommetider et skvæt Baileys i kaffen, på de sene arbejdsdage, men derudover drikker jeg udelukkende alkohol og spiritus til festlige lejligheder. Jeg foretrækker generelt drinks eller vin, med koncerter som eneste undtagelsesvise lejlighed. Til koncert drikker jeg de der fadøl i plastikkrus, de hører sig til.

Men jeg har faktisk nogle Heineken og Coronaer liggende på nederste hylde i køleskabet, de er nok fra en fest, tror jeg, og måske er de blevet for gamle, men de er der da.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Mad og drikke"