Fastfood priskrig

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Fastfood priskrig

Indlægaf Wizzze » 6. sep 2015, 08:45

De store internationale kæder gør klar til kamp i Danmark, flere butikker og lavere priser.

http://finans.dk/live/erhverv/ECE799764 ... ctxref=ext

De er ude efter dine penge, men får de dem? vil større udbud og lavere priser få dig til at købe mere ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Wizzze » 6. sep 2015, 08:50

Når vi rejser, så spiser vi ofte på Subway, fordi det er en nem og nogenlunde sund måde at få et frisk måltid undervejs. Hvis de bliver mere udbredt herhjemme, og nok især hvis de åbner noget tæt på hjem eller job, så kunne der godt være en risiko for at der blev købt nogle footlongs med hjem nogen aftener.
Men ellers så er fastfood noget med en craving, og når lysten efter McD eller Burger K kommer over en, så er det ikke om prisen er 40kr eller 49kr som er i fokus. Og jeg tror ikke cravingen opstår oftere, fordi prisen falder :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Jungletiger » 6. sep 2015, 09:01

Uhhh - det ville være godt med Subway - og åbner der en tæt på mit hjem eller job, så skal der nok blive købt nogle stykker, specielt til frokost i weekenden.

Ellers så vil jeg nok ikke hente hverken mere eller mindre. Har jeg lyst til McD, så betyder der ikke så meget, at det bliver billigere.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Flora » 6. sep 2015, 09:09

Jeg ville hellere ikke købe mere, men det er vel heller ikke så meget det de er ude efter. Er det ikke mere at få os til at købe vores junk hos dem frem for hos konkurrenten? Jeg tænker, hvis der er markant prisforskel på Burgerking og McD og afstanden er den samme, så ville jeg da nok vælge den billigste.
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Tibbler » 6. sep 2015, 09:11

Jeg synes det er rart at spise fastfood en gang imellem - og sikkert lidt for ofte.

Så er bredere udvalg i Århus (og helst Århus syd), vil jeg tage imod med åbne arme. Carl's junior eller Max er klart bedre burgere end McDonalds eller Burger King.
Jeg ville ikke købe det oftere; bare et endet sted end McD
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Daine » 6. sep 2015, 09:12

Vi har kun mcd, bk og sunset i Herning og af de tre er det kun McDonald's der ligger indenfor 15 min gang fra min arbejdsplads. Kom der et fastfood sted lige i nærheden kunne det godt betyde flere besøg - og for mig ville prisen betyde noget. Men så længe at et besøg ikke kan klares i frokostpausen betyder prisen ikke så meget, for besøgene er få.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Pjeps » 6. sep 2015, 09:18

Wizzze skrev:Når vi rejser, så spiser vi ofte på Subway, fordi det er en nem og nogenlunde sund måde at få et frisk måltid undervejs. Hvis de bliver mere udbredt herhjemme, og nok især hvis de åbner noget tæt på hjem eller job, så kunne der godt være en risiko for at der blev købt nogle footlongs med hjem nogen aftener.
Men ellers så er fastfood noget med en craving, og når lysten efter McD eller Burger K kommer over en, så er det ikke om prisen er 40kr eller 49kr som er i fokus. Og jeg tror ikke cravingen opstår oftere, fordi prisen falder :gruble:


Jeg har læst at man faktisk får flere kcal ved et subway måltid end ved et McD måltid , simpelthen fordi deres sandwich er større :D
Men om det er sundere, det ved jeg ikke.

Prisen ville ikke betyde det store for mig, jeg spiser max take out 1 gang hver 2. Måned.og det er aldrig fra de store kæder.
0
:ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Wizzze » 6. sep 2015, 09:35

Pjeps skrev:
Wizzze skrev:Når vi rejser, så spiser vi ofte på Subway, fordi det er en nem og nogenlunde sund måde at få et frisk måltid undervejs. Hvis de bliver mere udbredt herhjemme, og nok især hvis de åbner noget tæt på hjem eller job, så kunne der godt være en risiko for at der blev købt nogle footlongs med hjem nogen aftener.
Men ellers så er fastfood noget med en craving, og når lysten efter McD eller Burger K kommer over en, så er det ikke om prisen er 40kr eller 49kr som er i fokus. Og jeg tror ikke cravingen opstår oftere, fordi prisen falder :gruble:


Jeg har læst at man faktisk får flere kcal ved et subway måltid end ved et McD måltid , simpelthen fordi deres sandwich er større :D
Men om det er sundere, det ved jeg ikke.

Prisen ville ikke betyde det store for mig, jeg spiser max take out 1 gang hver 2. Måned.og det er aldrig fra de store kæder.


Jeg tror det kommer meget an på hvad der er i sub´en. Hvis det er deres meget lyse brød, og man vælger meget ost og mayo og springer det grønne over, så er det sikkert rigtigt. Men det gode ved Subway er jo at man selv sammensætter sin sub, og kan styre indholdet, og så kan man lade chips og cookies blive i butikker :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Spjaerten » 6. sep 2015, 10:31

Gad vide hvorfor Pizza Hut og Subway genåbner i DK, virker som en mærkelig strategi - vi virker jo til at være mere til sundere og andre typer af take out.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Fru Sunshine » 6. sep 2015, 10:39

I min lille by har vi Q8-grillen og en million pizzariaer.
McDonald's blev udkonkurreret af netop Q8-grillen, og jeg savner den ikke.

Men jeg ville elske en Subway heroppe. Og ville være ligeglad med pris.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Daine » 6. sep 2015, 10:52

Er subway virkelig så godt? Jeg har lige kigget på deres menukort og det ser ærlig talt temmelig kedeligt ud.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Rapfisk » 6. sep 2015, 13:09

Så længe de holder Carl's Jr. fra København, tror jeg godt, jeg kan holde mig i skindet.

Ellers ville jeg sætte pris på en kvik lille priskrig, eller en krig på, hvem der kunne sælge nærende take-away til fornuftige priser (80-90 kr. for et aftensmåltid bliver ikke hverdag hos mig lige foreløbig).
0
Livslinjen: 70 201 201
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Karkluden » 6. sep 2015, 13:23

Jeg synes Subway er kedeligt. Det jeg fik fra den i Reberbanegade i Aalborg, var i hvert fald.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf Kommodedyret » 6. sep 2015, 15:14

Jeg vælger oftest efter pris. Selvfølgelig indenfor fornuftens grænser, men oftest er det den billige variant der vinder.
Hvis Subway og Sunset fristede med nogle gode tilbud, så tror jeg helt sikkert at jeg ville lægge nogle flere penge der, for som det ser ud nu, så er det kun deres snack burger som jeg køber,og måske en sjælden menu. Det er for dyrt at købe sandwich der, når man tænker over forholdet mellem pris og kvalitet.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Fastfood priskrig

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. sep 2015, 09:41

Fru Sunshine skrev:I min lille by har vi Q8-grillen og en million pizzariaer.
McDonald's blev udkonkurreret af netop Q8-grillen, og jeg savner den ikke.

Men jeg ville elske en Subway heroppe. Og ville være ligeglad med pris.


Det undrer mig ikke.
Jeg smagte engang en burger fra Q8, og det er uden tvivl en af de bedste burgere, jeg nogensinde har smagt.
Hvilket kom temmelig meget bag på mig.
0

Tilbage til "Mad og drikke"